Χρυσές δουλειές κάνουν οι εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία με προορισμό την Κίνα, καθώς οι τιμές στη συγκεκριμένη διαδρομή κυμαίνονται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριών ετών, πάνω από τα 19 δολάρια ανά τόνο, με τη ζήτηση από την πλευρά της Κίνας να παραμένει σημαντική, παρά τα μέτρα που έχει λάβει η κινεζική κυβέρνηση για τη μείωση της ρύπανσης στις μεγάλες πόλεις.

Μεταξύ των εφοπλιστών που επωφελούνται από τις εξελίξεις αυτές είναι και δύο Έλληνες: ο Πόλυς Χατζηιωάννου, του οποίου η Safe Bulkers εξασφάλισε τη ναύλωση του Pelopidas (χωρητικότητας 176.006 dwt, κατασκευής 2011) από την Cargill έναντι 19 δολαρίων ανά τόνο, και ο Σταμάτης Τσαντάνης, του οποίου η Seanergy πέτυχε τη ναύλωση του Squireship (χωρητικότητας 170.000 dwt, κατασκευής 2010) από την Oldendorff στις τρέχουσες τιμές της αγοράς.

Στο τελευταίο conference call, η Safe Bulkers εκτίμησε ότι οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα θα αυξηθούν φέτος κατά 5%, ωστόσο τα στοιχεία της Stifel δείχνουν ότι ήδη στους πρώτους 9 μήνες του 2017 η αύξηση σε ετήσια βάση είναι της τάξεως του 7%.

Στο ίδιο conference call, σύμφωνα με το TradeWinds, ο Πόλυς Χατζηιωάννου είχε επισημάνει πως η Κίνα ξεπερνά τις προσδοκίες της αγοράς. “Όλες οι εξαγωγές και εισαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν και διατήρησαν ισχυρή ανάπτυξη. Μας εξέπληξε το πόσο ισχυρή ήταν η αγορά στο τρίτο τρίμηνο. Αυτό συνεχίζεται τώρα και στο τέταρτο τρίμηνο”, είχε αναφέρει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ευ. Πιστιόλης: Στην Top Ships το νεότευκτο τάνκερ που παρήγγειλε ο εφοπλιστής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Συμεών Παληός: Νέο επικερδές deal για την Diana Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δύο νέα ταχύπλοα για Κυκλάδες από την Golden Star Ferries