Έφτασαν τα 150.000 δολάρια την ημέρα

Μεγάλες είναι οι προσδοκίες για τους θαλάσσιους μεταφορείς αυτοκινήτων, δεδομένου ότι υπάρχουν εκτιμήσεις από αναλυτές ότι οι τιμές χρονοναύλωσης ενός έτους πλοίου τους επόμενους μήνες θα μπορούσαν να φτάσουν το ρεκόρ των 150.000 δολάρια ανά ημέρα.

1

Από αυτά τα καλά νέα, ωφελημένη αναμένεται να είναι η ναυτιλιακή εταιρεία Neptune Lines της Μελίνας Τραυλού, που διαθέτει στόλο με 18 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων.

Όπως αποκάλυψε ο Dan Nash, επικεφαλής της αγοράς Ro-Ro για τη βάση δεδομένων VesselsValue, η αγορά των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων σίγουρα αναταράχθηκε στα μέσα Αυγούστου, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία Nissan επέκτεινε την ετήσια τιμή χρονοναύλωσης σε 100.000 δολάρια την ημέρα για πλοίο χωρητικότητας 6.178 Ceu, που κατασκευάστηκε το 2015 από το ναυπηγείο Imabari.

Πρόκειται σε αύξηση 174% σε σύγκριση με τον δείκτη του περασμένου Ιανουαρίου που εντόπισε η VesselsValue και μια εκπληκτική αύξηση 488% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2019, αν ληφθεί υπόψη η ναύλωση ενός έτους ναύλωσης ενός πλοίου χωρητικότητας 6.500 Ceu».

Η προσφορά βραχυπρόθεσμων μονάδων Pctc (Pure Car Truck Carrier) μειώθηκε σταδιακά από τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν τα πλοία υπέστησαν μεγάλες καθυστερήσεις στα κύρια λιμάνια της βορειοδυτικής Ευρώπης, ιδιαίτερα στο Bremerhaven.

Μεταξύ των βασικών αιτιών που εντόπισε ο Nash για να εξηγήσει την έλλειψη πλοίων, αποκάλυψε ότι το πλοίο Don Carlos, χρειάστηκε 11 ημέρες για να ολοκληρώσει τις εργασίες φόρτωσης στο γερμανικό λιμάνι.Καθώς επίσης και το πλοίο Morning Cecilie της Eukor που άφησε ξανά τα αγκυροβόλια του από το Bremerhaven στις 19 Σεπτεμβρίου μετά από 10ήμερη παραμονή στο λιμάνι για την ολοκλήρωση της διαδικασίας φόρτωσης και εκφόρτωσης των αυτοκινήτων.

Επισημαίνεται ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ελαφρών οχημάτων μειώθηκαν -3,8% σε σύγκριση με το 2021 λόγω των βραδύτερων ρυθμών πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και των συνεχιζόμενων προβλημάτων με τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η Κίνα, από την άλλη πλευρά, συνεχίζει να ηγείται της ανάκαμψης, αναμένοντας 37 εκατομμύρια πωλήσεις φέτος, ίσο με το επιβλητικό 38% της συνολικής αγοράς για πωλήσεις ελαφρών οχημάτων», δήλωσε ο αναλυτής αγοράς της Vessels Value.

Τα πράγματα δεν θα βελτιωθούν από τον ερχόμενο Ιανουάριο, όταν οι νέοι κανονισμοί του ΙΜΟ που προορίζονται να τεθούν σε ισχύ θα επιβάλουν επιβράδυνση στην ταχύτητα εξυπηρέτησης που θα οδηγήσει σε μείωση της προσφοράς αναμονής που μπορεί να προσδιοριστεί ποσοτικά μεταξύ 5 και 10% σε σύγκριση με τον στόλο που βρίσκεται σε υπηρεσία.

Η ανάγκη για ναυλώσεις ro-ro, ωφελεί επίσης τα πλοία con-ro. Επίσης, ο Dan Nash αναφέρει σχετικά την περίπτωση του πλοίου Grande Abidjan του Grimaldi (που ανήκει στη σειρά G4) ναυλωμένο για ένα χρόνο στην κορεατική ναυτιλιακή εταιρεία Glovis στην τιμή των 99.000 δολαρίων την ημέρα.

«Μια επιχείρηση που δείχνει πώς όλα έχουν «τιμή» γιατί ακόμη και ο όμιλος Grimaldi σε αυτή την περίπτωση πείστηκε να ναυλώσει το δικό του πλοίο σε τρίτους, κάτι που η ναπολιτάνικη εταιρεία σχεδόν ποτέ δεν κάνει» υπογραμμίζει ο ειδικός αναλυτής που, πριν ενταχθεί στην VesselsValue, εργάστηκε επίσης για την Grimaldi Group.

Η πώληση του πλοίου con-ro Jolly Diamante ολοκληρώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες από τη RoRo Italia Srl. Η American Liberty Global Logistics πλήρωσε 72 εκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει αυτή τη μονάδα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ro-ro που παραδόθηκε από το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering το 2011 (αδελφό πλοίο των Jolly Perla, Jolly Cristallo και Jolly Quarzo) στην τιμή των 75 εκατομμυρίων δολαρίων.

Είναι ένα con-ro μήκους 240 μέτρων, πλάτους 37,50, χωρητικότητας 3.100 Teu και 6.350 γραμμικών μέτρων κυλιόμενου φορτίου. Αυτή τη στιγμή το πλοίο είναι καθ’ οδόν για την Ιαπωνία.

Διαβάστε επίσης

Neptune Lines: Ελληνική σημαία στο νέο απόκτημα της που θα ονομαστεί Tharos