ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Mε νέες παραγγελίες για 12 πλοία μεταφοράς LNG μέσα σε 12 μήνες, από το Δεκέμβριο 2017 μέχρι το τέλος της προηγούμενης χρονιάς, η TMS Cardiff Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, αναδείχθηκε πρωταγωνίστρια του 2018, στο συγκεκριμένο ναυτιλιακό κλάδο.
Παράλληλα, έκλεισε πολυετή συμβόλαια ναύλωσης -από 5 έως 7 χρόνια- για εννέα από τα προαναφερθέντα πλοία, με ενεργειακούς κολοσσούς, όπως η Total και η Shell, αλλά και η αμερικανική Cheniere Energy.
Ο πλοιοκτήτης, γιος του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, τριπλασίασε το στόλο της εταιρείας του, φτάνοντας στα 16 πλοία, σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο.
O καταλύτης για να προχωρήσει ο Χ. Οικονόμου σε αυτή την επέκταση ήταν η επερχόμενη αύξηση του LNG από την αγορά των ΗΠΑ και τα project που βρίσκονταν εκεί σε εξέλιξη. Η TMS Cardiff, όπως αναφέρει ο εφοπλιστής στο tradewinds, προέβλεψε την επικείμενη ανάπτυξη στον κλάδο και σε συνδυασμό με τους υφιστάμενους πελάτες της και τις σχέσεις που είχε δημιουργήσει, αποφάσισε να αδράξει την ευκαιρία και να προχωρήσει στις νέες παραγγελίες.
Η αρχή έγινε με τρία πλοία και option για άλλα οκτώ, τις οποίες τελικά αποφάσισε να ασκήσει.
Ο κ. Οικονόμου επισημαίνει ότι οι τιμές των ναύλων παραμένουν εμπιστευτικές και ότι το μεγάλο άνοιγμα που έκανε η εταιρεία στην αγορά LNG μπορεί να καλυφθεί και εξαρτάται από το λειτουργικό κόστος.
Η TMS Cardiff προχώρησε σε παραγγελίες το 2017 και πέτυχε έτσι τις χαμηλότερες τιμές νεότευκτων που έχουν υπάρξει για πάνω από μία δεκαετία.
“Βρισκόμασταν σε θέση να διαπραγματευτούμε σε καλύτερα επίπεδα τιμών για τα νέα πλοία και αυτό βοήθησε ανταγωνιστικά τόσο εμάς όσο και τους πελάτες μας”, αναφέρει ο κ. Οικονόμου.
Ωστόσο, δεν διστάζει να παραδεχθεί ότι ορισμένες από τις παραγγελίες του είχαν κερδοσκοπικό χαρακτήρα.
Από τα 63 πλοία μεταφοράς LNG που βρίσκονται στο βιβλίο παραγγελιών ή παραδίδονται, η TMS Cardiff έχει περίπου το 17% εξ αυτών, ενώ όλα κατασκευάζονται με την τελευταία τεχνολογία που έχει στόχο να ελαχιστοποιεί το βρασμό φορτίου.
“Για εμάς, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε αδελφά πλοία”, λέει ο Οικονόμου. “Βοηθά τόσο στη λειτουργία όσο και στον έλεγχο του κόστους. Προσπαθούμε και εκπαιδεύουμε τους εαυτούς μας και τους πελάτες μας σε ότι θεωρούμε ότι αποτελεί την πιο αξιόπιστη τεχνολογία. Το σύστημα πρόωσης XDF είναι η προτίμηση μας αυτή τη στιγμή, αλλά λαμβάνουμε υπόψη κάθε πελάτη, καθώς και τις μακροπρόθεσμες απαιτήσεις και το αξιολογούμε με βάση τα πλεονεκτήματά του.”
Ο Οικονόμου δεν θα συνεχίσει φέτος με τους ίδιους ρυθμούς την ανάπτυξη της εταιρείας του. Την ίδια ώρα, ωστόσο, τονίζει ότι δεν θα μείνει άπραγος, καθώς εκτιμά ότι στόχος για το 2019 είναι να αποτελέσει μία χρονιά οργανικής ανάπτυξης για την TMS Cardiff.
Όπως επισημαίνει, “δεν θα προχωρήσουμε σε νέες παραγγελίες κερδοσκοπικού χαρακτήρα όπως πέρυσι, αλλά μόνο σε κινήσεις που θα βασίζονται στις ανάγκες των πελατών μας”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πάνω από τα 100 δισ. δολάρια η αξία του ελληνόκτητου στόλου. Παραμένει στην πρώτη θέση παγκοσμίως
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελληνική ναυτιλιακή πουλάει όλα τα πλοία της
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Νέα συμφωνία για ναύλωση πλοίου της Diana Shipping