ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Το κόστος για ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο των φορτηγών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 22.8% το μέτρο, από 67.40 σε 82.78 ευρώ, τους τελευταίους 4 μήνες», επισημαίνει με επιστολή του, Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, προς τους υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη και την οποία κοινοποιεί στον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα και στον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη και ζητά να ληφθούν μέτρα ειδικού σκοπού.
Στην επιστολή του ο Περιφερειάρχης υπογραμμίζει ότι τα κύματα των ανατιμήσεων που προκαλεί η νέα διεθνής κρίση, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν επηρεάσει τις τιμές σε βασικά είδη της καθημερινότητας στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, ενώ η συνεχής αύξηση του πετρελαίου και των καυσίμων έχει αυξήσει το κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με αποτέλεσμα η επιβατηγός ναυτιλία να έχει επηρεαστεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας.
Ο Γ. Χατζημάρκος ζητά από τους υπουργούς να θέσουν άμεσα σε προτεραιότητα το σχετικό αίτημα, επισημαίνοντας την ανάγκη για την ισότιμη με την ηπειρωτική Ελλάδα αντιμετώπιση των νησιών, επισημαίνοντας ταυτοχρόνων τις ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου.
Αναλυτικότερα, ο Γ. Χατζημάρκος τονίζει στην επιστολή του τα εξής: «Δεν χωρά αμφιβολία, ότι η νέα, διεθνής κρίση που έχει ξεσπάσει με τον πόλεμο στην Ουκρανία έχει επιφέρει σοβαρούς κλυδωνισμούς στην λειτουργία των οικονομιών όλων των χωρών. Τα κύματα ανατιμήσεων έχουν επηρεάσει τις τιμές σε βασικά είδη της καθημερινότητας, ενώ η συνεχής αύξηση του πετρελαίου και των καυσίμων έχει αυξήσει το κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με αποτέλεσμα η επιβατηγός ναυτιλία να έχει επηρεαστεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας.
Ενδεικτικά να αναφέρω πως το κόστος για ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο στο ναυλολόγιο των φορτηγών έχει αυξηθεί αυξηθεί κατά 22.8% το μέτρο (από 67.40 σε 82.78 ευρώ) τους τελευταίους 4 μήνες.
Γίνεται αμέσως κατανοητό ότι η συνεχής αύξηση στις τιμές των καυσίμων και στις τιμές των ναύλων επηρεάζουν κυρίως το κόστος διακίνησης των επιβατών και μεταφοράς των φορτίων, με αποτέλεσμα τα νησιά μας να γίνονται ακόμη πιο «ακριβά», πρωτίστως, για τους κατοίκους τους και δευτερευόντως, για τους επισκέπτες τους.
Το γιγαντούμενο κόστος που παρατηρείται στις ακτοπλοϊκές μεταφορές συμβάλλει, αναμφίβολα, στην αύξηση του κόστους διαβίωσης στα νησιά μας, το οποίο διαχρονικά είναι μεγαλύτερο από την ηπειρωτική Ελλάδα, επηρεάζοντας την ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών μας επιχειρήσεων και την βιωσιμότητα των νησιωτικών μας κοινωνιών.
Δεδομένου ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών μας, ζητούμε να εξετάσετε την άμεση δρομολόγηση μιας έκτακτης δημόσιας στήριξης ειδικού σκοπού στις ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να αποφευχθούν οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων πριν ξεκινήσει ένα καταστροφικό πληθωριστικό σπιράλ σε όλο το φάσμα της νησιωτικής οικονομίας .
Είμαι βέβαιος ότι κατανοώντας τις παραπάνω ιδιαιτερότητες, καθώς και την ανάγκη για την ισότιμη αντιμετώπιση των νησιών, θα θέσετε άμεσα σε προτεραιότητα το σχετικό αίτημα».
Διαβάστε επίσης:
Ο “Δεκάλογος” του Γιώργου Προκοπίου – “Μου λένε ότι έχω δίκιο, αλλά δεν κάνουν τίποτα!…”
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike