Ως ιδιαίτερα θετική για την τοπική οικονομία της Αττικής και, ιδιαίτερα, του ευρύτερου Πειραϊκού χώρου, με θετική επίπτωση στην προσπάθεια στήριξης της ναυτιλίας της χώρας κρίθηκε, ομόφωνα, στην κοινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, η επιχειρούμενη από την κυβέρνηση επιτάχυνση των διαδικασιών επαναλειτουργίας των ναυπηγικών μονάδων του Κόλπου της Ελευσίνας.

Αναφερόμενος στο ναυπηγικό τομέα της χώρας, ο Πρόεδρος του Π.Ε.Σ. Αττικής & Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, σημείωσε ότι βρίσκεται, ευτυχώς, σε φάση ανάκαμψης, μετά από έναν κύκλο 25 ετών συνεχούς απώλειας της ανταγωνιστικότητάς του, ενώ τόνισε ότι η ενεργοποίηση των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά θα δημιουργήσει θετικά πρόσημα για μία πλειάδα επιχειρήσεων της ναυτιλιακής συστάδας των ναυπηγοεπισκευών, εφοδιασμού, παραγωγής υλικοτεχνικού εξοπλισμού, αλλά και παροχής υπηρεσιών σε πλοία.

1

Το μεγάλο στοίχημα, είπε, είναι άμεσα τα ναυπηγεία μας να γίνουν στην πράξη η βασική βιομηχανική υποδομή της ναυτιλίας της χώρας και τάχθηκε ανεπιφύλακτα υπέρ όλων των νομοθετικών εξελίξεων που περιγράφονται στα πέντε άρθρα του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας».

Στη συνεδρίαση του Π.Ε.Σ.Α. που ήταν και η τελευταία προ της θερινής περιόδου, έγινε χαρτογράφηση της πορείας θεμάτων μείζονος σημασίας για το οικονομικό γίγνεσθαι στην περιφέρεια Αττικής, όπως το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 «Η Αττική αλλάζει. Το ΕΣΠΑ στην πόλη σου» που θα παρουσιαστεί στις 26 Ιουλίου στο Ε.Β.Ε.Π.

Τονίστηκε ότι συνολικά στην Περιφέρεια Αττικής εκτελούνται 2.000 έργα με προϋπολογισμό άνω των 2 δις ευρώ, με την ολοκλήρωση των οποίων η εικόνα αναμένεται να αλλάξει θεαματικά. Επίσης επισημάνθηκε η αναγκαιότητα ελαχιστοποίησης των γραφειοκρατικών διαδικασιών και η παρουσίαση ολοκληρωμένων προτάσεων για την επίτευξη της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης απορροφητικότητας των πόρων του νέου ΕΣΠΑ.

Με αφορμή το νέο πρόγραμμα, επισημάνθηκε η σημασία της αξιοποίησης του συνόλου των χρηματοδοτικών εργαλείων για την στήριξη και ανάπτυξη των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και η ενίσχυση της ρευστότητάς τους βρίσκεται, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Κορκίδης, μόνιμα στο επίκεντρο των Δ.Σ. των Επιμελητηρίων της Αττικής τα οποία παρέχουν έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση για όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Από την Διευθύντρια και επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) παρουσιάστηκε η μελέτη «Χαρτογράφηση της ναυτιλιακής δραστηριότητας στην ευρύτερη Επιμελητηριακή περιοχή ΕΒΕΠ», καθώς επίσης έγινε για πρώτη φορά η παρουσίαση της φιλοσοφίας της δυναμικής e-πλατφόρμας του cluster «Maritime Hellas» που, ως γνωστόν, έχουν από κοινού συν-δημιουργήσει η Ε.Ε.Ε., το Ν.Ε.Ε. και το Ε.Β.Ε.Π. Η πρόσφατη μελέτη του ΙΝΕΜΥ βασίστηκε στη συνεργασία του Ε.Β.Ε.Π. με το Β.Ε.Π., τα στοιχεία των επιχειρήσεων μελών των οποίων βοήθησαν στα συμπεράσματα της έρευνας.

Τέλος, με αφορμή την παρουσία στο Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. της υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με αρμοδιότητα σε θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνας Μιχαηλίδου, διεξήχθη συζήτηση η οποία εστίασε σε λειτουργικά, ως επί το πλείστον, ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία αναμένεται να επεκταθεί σε όλο τον ιδιωτικό τομέα.

Η κα Δόμνα Μιχαηλίδου είχε την ευκαιρία να ακούσει τις προτάσεις του επιχειρηματικού κόσμου για την εφαρμογή και αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος «επί του πεδίου» και τις παραμέτρους που υπεισέρχονται κατά περίπτωση. Επίσης, αντάλλαξε θέσεις και απόψεις για την πρωτοβουλία του Υπουργείου με το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία», καθώς και για τη συστηματοποίηση της καταγραφής και ιεράρχησης των αναγκών των φορέων πρόνοιας μέσω της συντονισμένης χρηματοδότησης από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Κοινός στόχος είναι οι πρωτοβουλίες με μοναδικό γνώμονα την έμπρακτη και ουσιαστική ανακούφιση των πλέον ευάλωτων, των ηλικιωμένων, των χαμηλοσυνταξιούχων, καθώς και η προάσπιση των δικαιωμάτων ίσης μεταχείρισης των ατόμων με αναπηρία.

Διαβάστε επίσης:

Ξέσπασμα κορονοϊού στο κρουαζιερόπλοιο Coral Princess

To 2026 το πρώτο ηλεκτρονικό επιβατηγό πλοίο της Saronic Ferries στη γραμμή Πειραιάς-Αίγινα-Αγκίστρι