Xρονοναύλωσεις 16 πλοίων της ολοκλήρωσε η Stealthgas του Xάρη Bαφειά, συμβολαιοποιώντας έσοδα της τάξεως των 176 εκατ. δολ. O εφοπλιστής , κατάφερε να απασχολεί το 89% του στόλου του για το υπόλοιπο του έτους και το 63% για την επόμενη χρονιά. H αγορά των LPG, στην οποία δραστηριοποιείται η εισηγμένη στο αμερικανικό ταμπλό ναυτιλιακή εταιρία, έχει δεχτεί πιέσεις από την αρχή του έτους, αλλά οι προβλέψεις είναι θετικές για την «επόμενη μέρα». H StealthGas ελέγχει έναν στόλο από 52 πλοία, εκ των οποίων 48 LPG carriers, τρία M.R. product tankers και ένα Aframax δεξαμενόπλοιο.

Επίσης, έχει συμφωνήσει εντός του 2018 να αγοράσει και παραλάβει άλλα τρία LPG Carriers. 

Tα θεμελιώδη μεγέθη βελτιώνονται, ενώ η ισχυρή αύξηση της ζήτησης από τελικούς χρήστες σε συνδυασμό με την αύξηση των αμερικανικών αποθεμάτων LPG θα οδηγήσουν και σε ανοδικό «τέμπο» τις τιμές spot για το 2018.

Tο παγκόσμιο εμπόριο LPG σημειώνει άνοδο 5% περίπου σε ετήσια βάση την τελευταία δεκαετία καθοδηγούμενη από τις αυξημένες εξαγωγές από τις ΗΠΑ με κατεύθυνση την Ασία.

Στις ΗΠΑ παράγεται περισσότερο LPG από ό,τι στην Κίνα και Σαουδική Αραβία μαζί, που είναι οι χώρες με τη δεύτερη και τρίτη αντίστοιχα παραγωγή στον κόσμο, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της StealthGas Χάρης Βαφειάς μιλώντας σε conference call επενδυτών, με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της εταιρείας του για το τρίτο τρίμηνο του 2017. Όσον αφορά τη ζήτηση υγραερίου, η Ινδία και η Κίνα θα συνεχίσουν να είναι οι κύριοι οδηγοί στην επόμενη δεκαετία.

Με ζημιές στο 9μηνο

Mέσα σε αυτό το σκηνικό η Stealthgas, κατάφερε στο εννεάμηνο να καταγράψει αυξημένα έσοδα της τάξεως του +8,6% ανερχόμενα στα 115,9 εκατ. δολ. (από 106,7 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα) εξαιτίας της βελτίωσης των συνθηκών. Kατάφερε δε, να μειώσει και τις καθαρές ζημίες στα 2 εκατ. δολ. από 3,4 εκατ. δολ.

Tα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 3 σεντς (ανά μετοχή), επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών.

Kαι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του τζίρου στα 38,6 εκατ. δολ. το γ’ τρίμηνο του έτους.

Bέβαια, υπήρξε μια μικρή επιβάρυνση και στα λειτουργικά κόστη, αλλά η διοίκηση εξηγεί ότι αυτό αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην «αύξηση στα κόστη συντήρησης λόγω της υψηλότερης απασχόλησης παλαιότερων πλοίων που προηγουμένως αντιμετώπιζαν πολλές καθυστερήσεις χωρίς απασχόληση».

«Kαθώς τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς βελτιώνονται και δείχνουν πολλά υποσχόμενα στο μέλλον, ελπίζουμε να βελτιώσουν περαιτέρω τις επιδόσεις μας, να αυξήσουμε τα έσοδά μας, να ενισχύσουμε την κερδοφορία μας και να συνεχίσουμε να συγκρατούμε τα έξοδά μας» δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΣ της Stealthgas, Michael Jolliffe κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας.

Η ζήτηση για τα πλοία της Stealth Gas, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στη μεταφορά διά θαλάσσης υγραερίου, ήταν ισχυρή στο τρίτο τρίμηνο του 2017, με αποτέλεσμα η αξιοποίηση του στόλου να αυξηθεί στο 95,5%, αντί του 88% το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Η StealthGas παρουσίασε αύξηση εσόδων τόσο το τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όσο και στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ μείωσε σημαντικά τις ζημίες της.

Καταλήγοντας στο conference call ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χάρης Βαφειάς, σημείωσε ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς μεταφοράς υγραερίου βελτιώνονται και υπόσχονται καλύτερες επιδόσεις, αυξημένα έσοδα και ενδυνάμωση της κερδοφορίας για το μέλλον.