Αίσθηση προκάλεσε η απειλή με «έξωση» από την αγορά του Nasdaq της C3is Inc, της τρίτης κατά σειρά εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, η μετοχή της οποίας φυτοζωεί στα επίπεδα των 0,030 δολαρίων.

Η εταιρεία που ιδρύθηκε ως spin off της της Imperial Petroleum -της δεύτερης ναυτιλιακής του πλοιοκτήτη – με «προίκα» δύo bulkers της μητρικής, έκανε πρεμιέρα στην αγορά Nasdaq τον Ιούνιο 2023.

Με την διοίκηση της να εκφράζει τότε την πεποίθηση ότι η δημιουργία μιας ναυτιλιακής που θα εστιάζει καθαρά στην μεταφορά ξηρού φορτίου θα προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στην εταιρεία, όσο και στους μετόχους τους.

Κάτι που για την ώρα δεν δείχνει να έχει πετύχει.

Και μπορεί ο Χάρης Βαφειάς να συμμετέχει ως έμπειρος επενδυτής στο τηλεοπτικό show επιχειρηματικότητας Dragons’ Den κάνοντας επενδυτικές συστάσεις αλλά και χρηματοδοτώντας με προσωπικά κεφάλαια ιδέες και project νέων επιχειρηματιών που έχουν, κατά την κρίση του, προοπτικές, ωστόσο, οι προσδοκίες των μετόχων της δικής του εταιρείας, της C3is Inc έχουν διαψευστεί, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Κατά την απόσχιση της εταιρείας από την Ιmperial Petroleum, τον περασμένο Ιούνιο, οι μέτοχοι και οι κάτοχοι warrants της μητρικής έλαβαν μία κοινή μετοχή της C3is για κάθε οκτώ τίτλους που κατείχαν.

O θεσμικός επενδυτής και η εξαγορά του τάνκερ

Στο τέλος του ίδιου μήνα, η νεοεισηγμένη προχώρησε, μέσω της Μaxim Group, σε συμφωνία με θεσμικό επενδυτή για την πώληση 4.765.000 συνολικά μετοχών και warrants, εξασφαλίζοντας ακαθάριστα έσοδα 5 εκατ. δολαρίων.

Τον Ιούλιο του 2023 η Imperial Petroleum πούλησε στην C3is ένα τάνκερ τύπου aframax, το Stealth Berana, ναυπήγησης του 2010 έναντι 43 εκατ. δολαρίων. Με τον CFO της εταιρείας, Διαμαντή Ανδριώτη να δηλώνει ότι «η νέα προσθήκη θα βελτιώσει σημαντικά τις ταμειακές ροές και τα κέρδη της C3is και θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της χαμηλής τιμής της σε σχέση με την καθαρή αξία του ενεργητικού της (NAV)».

Στις 14 Ιουλίου 2023, η διοίκηση της C3is εκτιμούσε την καθαρή αξία του ενεργητικού της σε 26,66 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που  αντιπροσώπευε περίπου 370% premium σε σχέση με την τότε χρηματιστηριακή της αξία.

Η κατρακύλα της μετοχής

Τον Αύγουστο η ναυτιλιακή έλαβε την πρώτη προειδοποίηση από το Nasdaq επειδή η μετοχή της διαπραγματεύονταν κάτω από το κατώτατο επιτρεπτό, από τους κανονισμούς της αγοράς, όριο του ενός δολαρίου για περισσότερες από 30 συνεχόμενες συνεδριάσεις. Καλώντας την να πράξει τα δέοντα για να αυξήσει την τιμή της.

Του επόμενους μήνες η μετοχή συνέχισε να κινείται πέριξ των 0,40 έως 0,60 δολαρίων, μέχρι που η εισηγμένη προχώρησε στις 19 Ιανουαρίου 2024 σε δημόσια προσφορά 28.000.000 κοινών μετοχών (η συμφωνία περιλάμβανε και warrants) συγκεντρώνοντας περίπου 7 εκατ. δολάρια. Την επόμενη ημέρα η μετοχή της σημείωσε βουτιά από τα 0,37 δολάρια στα 0,135 δολάρια.

Τον Φεβρουάριο έλαβε και δεύτερη προειδοποιητική επιστολή από τις αρχές, καθώς η τιμή της παρέμενε κάτω από το όριο του ενός δολαρίου.

Και τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο δύσκολα μετά την δεύτερη δημόσια προσφορά που ανακοίνωσε προ ημερών, στις 14 Μαρτίου, με την προσφορά 120 εκατομμυρίων κοινών μετοχών, στις οποίες περιλαμβάνονται και warrants.  Κίνηση που προκάλεσε την αρνητική αντίδραση των επενδυτών, με αποτέλεσμα την επόμενη ημέρα, στις 15 Μαρτίου, ο τίτλος να σημειώσει βουτιά, στα 0,028 δολάρια από 0,079 που ήταν το προηγούμενο κλείσιμο.

Kαι μπορεί η εταιρεία να εξασφάλισε μέσω της δημόσιας προσφοράς ακαθάριστα έσοδα 6 εκατ. δολαρίων, ωστόσο, οι χρηματιστηριακές αρχές επανήλθαν απειλώντας αυτή την φορά την εισηγμένη με άμεση διαγραφή από την αγορά του Nasdaq λόγω της υποχώρησης της μετοχής της κάτω από τα 0,10 δολάρια.

Η αντίδραση ήταν της  C3is Inc. ήταν άμεση, καθώς άσκησε έφεση ζητώντας ακρόαση από τις αρχές για να ανατρέψει την απόφαση τους.

Παράλληλα, εξασφάλισε χρόνο για να χαράξει τις επόμενες κινήσεις της, αφού οι ακροάσεις προγραμματίζονται περίπου 30-45 ημέρες μετά την κατάθεση του σχετικού αιτήματος και μέχρι τότε οι μετοχές της θα συνεχίσουν να διαπραγματεύονται.

Η εισηγμένη θα εξετάσει διάφορες εναλλακτικές προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της αγοράς, συμπεριλαμβανομένου του reverse split των μετοχών της, όπως έχει ανακοινώσει.

Όσον αφορά τα κεφάλαια που συγκέντρωσε, σύμφωνα με την διοίκηση της θα χρησιμοποιηθούν για κεφαλαιουχικές δαπάνες, συμπεριλαμβανομένης της αποπληρωμής μέρους του υπόλοιπου τιμήματος των 38,7 εκατομμυρίων δολαρίων για το aframax τάνκερ που εξαγόρασε τον Ιούλιο του 2023 από την μητρική της Imperial Petroleum.

Η περίπτωση της Imperial Petroleum

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «Χάρι Πότερ» της ναυτιλίας – προσωνύμιο που κέρδισε ο Χάρης Βαφειάς όταν στα 27 του όταν έβαλε την πρώτη του ναυτιλιακή, την StealthGas στο αμερικανικό χρηματιστήριο- προκαλεί της αντίδραση των επενδυτών με τους χειρισμούς του.

Πέρυσι τον Οκτώβριο, ο Bruce Galloway επικεφαλής επενδύσεων της Galloway Capital Partners με έδρα το Μαϊάμι, που κατείχε τότε ποσοστό άνω του 2% στο μετοχικό κεφάλαιο της Imperial Petroleum, σε συνέντευξη του στο Streetwise του tradewinds, ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους επένδυσε στην εισηγμένη του κ. Βαφειά και για τις προσδοκίες του που διαψεύστηκαν.

Όπως είναι πει οι χειρισμοί της διοίκησης της εταιρείας οδήγησαν σε βουτιά τη μετοχή της με αποτέλεσμα ο ίδιος και οι συνεργάτες του να χάσουν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια.

Μάλιστα, ο ακτιβιστής επενδυτής που είχε κατά το παρελθόν κερδίσει χρήματα από τις επενδύσεις του στον κλάδο των τάνκερ, συμπεριλαμβανομένης της  StealthGas, του Χάρη Βαφειά, κατηγόρησε τον εφοπλιστή ότι προχώρησε σε σε αρκετές εκδόσεις μετοχών και warrants, μέσω της Maxim Group, οδηγώντας σε απότομη πτώση την τιμή της μετοχής της Imperial. Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του, η εταιρεία δεν είχε χρέη και διέθετε τότε 100 εκατ. δολάρια σε μετρητά.

Μάλιστα ο Galloway είχε εκφράσει τον προβληματισμό του με δύο ανοιχτές επιστολές προς τον κ. Βαφειά και το διοικητικό συμβούλιο, που κατατέθηκαν και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC).

Από την πλευρά του ο Χάρης Βαφειάς σε παλαιότερη συνέντευξη του είχε υποστηρίξει ότι ορισμένοι επενδυτές κέρδισαν πολλά χρήματα όταν η Imperial άρχισε να διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο και ότι είχε κουραστεί να ακούει παράπονα από αυτούς που επένδυσαν σε λάθος χρονική στιγμή.

Επίσης επισήμανε ότι η διοίκηση της ναυτιλιακής κατέστησε σαφές από την αρχή ότι οι πωλήσεις μετοχών θα ήταν απαραίτητες για την ανάπτυξη της. Αυτό διατυπώθηκε ξεκάθαρα σε έγγραφα που κατατέθηκαν στην SEC κατά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.

Διαβάστε ακόμη:

Χάρης Βαφειάς: Προειδοποίηση για την εισηγμένη C3is Inc για διαγραφή από το Nasdaq

Πρωταγωνιστές οι Έλληνες στις αγορές μεταχειρισμένων capesize – Ετήσια αύξηση σχεδόν 50% στις αξίες

Έλληνες εφοπλιστές: Τι αγοράζουν και τι πουλούν στη second hand αγορά