Δύο τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της η ναυτιλιακή Chandris Hellas, των εφοπλιστών Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή, κλείνοντας συμφωνία με κινεζικό ναυπηγείο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της new-ships.com έχει παραγγείλει δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 111,000 dwt στο Guangzhou Shipyard International, τα οποία θα παραδοθούν τον Αύγουστο του 2026 και τον Σεπτέμβριο του 2027. Πρόκειται για τα πλοία με αριθμούς hull 23110053 και hull 23110054, ωστόσο, δεν είναι γνωστό το κόστος κατασκευής τους.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία πραγματοποιεί επιλεκτικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της, τόσο με νέες νέες παραγγελίες όσο και με πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της.

Στις αρχές του 2021 υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός τάνκερ LR χωρητικότητας 115,194 dwt, το οποίο παρέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2022 και ονομάστηκε Althea.

Στο μεταξύ πέρυσι η εταιρεία πούλησε στην Eurotankers του εφοπλιστή Ηλία Γκότση το suezmax Serenea, χωρητικότητας 158,600 dwt και κατασκευής 2009, έναντι περίπου 45 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Siren.

Επίσης, πούλησε στο χωρητικότητας 306,000 dwt Ellinis κατασκευή 2007, σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή, βάζοντας στα ταμεία της 55 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές. Με βάση τα στοιχεία του marine traffic, το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Nellis.

Αγορά ξηρού φορτίου

Ο όμιλος Χανδρή εκτός από τα τάνκερ δραστηριοποιείται και στην αγορά ξηρού φορτίου. Το 2018 η Chandris (Hellas) προχώρησε στην δημιουργία ξεχωριστής εταιρείας η οποία ανέλαβε τη διαχείριση των bulkers της.

Πρόκειται για την Century Bulk Carriers Management η οποία διαθέτει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, τέσσερα capesizes, δύο kamsarmax, δύο panamaxes και δύο supramaxes.

Σύμφωνα με την new-ships.com η εταιρεία έχει υπό κατασκευή δύο φορτηγά πλοία χωρητικότητας 63,600 dwt που παρήγγειλε στις αρχές του 2023 στο ναυπηγείο Cosco Heavy Industry Zhoushan, τα οποία θα παραλάβει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Πέρυσι η Century Bulk Carriers πούλησε, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του στόλου της, το χωρητικότητας 93,300 dwt Claire Z (κατασκευής 2009), έναντι 16 εκατ. δολαρίων, το χωρητικότητας 57,300 dwt Serene Jessica (κατασκευής 2011) στην τιμή των 14,9 εκατ. δολαρίων και το kamsarmax Dona Tara (κατασκευής 2011) έναντι 20,5 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη:

Κωστής Φραγκούλης (Franman): Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα παγκόσμιο success story

Propeller Club: Τίμησε Πλατανιώτη- Μαλκογεώργου

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 14,39 εκατομμυρίων δολαρίων