ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επεσήμανε τη σημασία της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων στην ΕΕ σημειώνοντας ότι οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων εξυπηρετούν το ενδοευρωπαϊκό εμπόριο καθώς και το εμπόριο με τους γείτονες της Ευρώπης.
Διευκολύνει την οικονομική ανάπτυξη μεταφέροντας εμπορεύματα και επιβάτες και αποτελεί πηγή οικονομικής ανάπτυξης, παρέχοντας θέσεις εργασίας και έσοδα σε χιλιάδες ανθρώπους, από το ναυπηγείο μέχρι το ίδιο το πλοίο.
Συνέχισε τονίζοντας ότι κατά την τελευταία δεκαετία, οι μεταφορές μικρών αποστάσεων γνώρισαν σημαντική αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αντιπροσωπεύουν το 60% της ευρωπαϊκής θαλάσσιας κυκλοφορίας, υπογραμμίζοντας την ανάπτυξη σε συγκεκριμένες περιοχές όπως η Ανατολική Μεσόγειος.
Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα για χώρες με εκτεταμένες ακτογραμμές και για νησιωτικά έθνη όπου οι χερσαίες επιλογές είναι περιορισμένες.
Στην περιπλοκότητα του ευρωπαϊκού εμπορίου, το shortsea λειτουργεί ως κρίσιμος σύνδεσμος, συνδέοντας τις περιφερειακές περιοχές με τις κεντρικές αγορές και διαδραματίζοντας κεντρικό ρόλο στην περιφερειακή ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής και της επείγουσας ανάγκης μείωσης των εκπομπών άνθρακα, το shortsea προσφέρει μια απτή λύση για τη μείωση των περιβαλλοντικών μας επιπτώσεων.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η ομαλή πράσινη μετάβαση, καθώς η δέσμευση της ΕΕ για μείωση των εκπομπών άνθρακα και προώθηση βιώσιμων μεταφορών περιλαμβάνει οδηγίες και κανονισμούς που επηρεάζουν άμεσα την ναυτιλία.
Απαιτείται συνεχή προσαρμογή και συμμόρφωση από τους ναυτιλιακούς φορείς προκειμένου να μην διαταραχθεί η κανονικότητα της μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων και ταυτόχρονα να διατηρηθεί η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινοτήτων που εξυπηρετούνται από θαλάσσια δρομολόγια.
Ανακοίνωσε δε, ότι λόγω των εντεινόμενων προκλήσεων η ΕΕΝΜΑ αναλαμβάνει την προεδρία του European Shortsea Centre του ευρωπαϊκού φορέα κάτω από την ομπρέλα του οποίου υπάγονται τα εθνικά SPCs (shortsea promotion center).
Ολοκλήρωσε σημιεώνοντας ότι το Shipping Route İstanbul 2024 είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να επισημανθούν οι στρατηγικοί δεσμοί και η άμεση γεωγραφική εγγύτητα Ελλάδας και Τουρκίας, που μπορούν να διευκολύνουν την πράσινη μετάβαση του κλάδου.
«Λόγω της γεωγραφικής τους θέσης, οι χώρες μας ήταν για αιώνες ο διάδρομος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, παρέχοντας τη ραχοκοκαλιά της συνδεσιμότητας των μεταφορών μεταξύ των δύο ηπείρων.
Επιπλέον, οι χώρες μας είναι η πύλη προς την Ανατολική Μεσόγειο, τη Διώρυγα του Σουέζ, τοποθετώντας μας στο επίκεντρο του διεθνούς εμπορίου.
Η συνεργασία είναι η λέξη-κλειδί όταν αντιμετωπίζουμε νέες προκλήσεις, γι’ αυτό η Ελλάδα και η Τουρκία πρέπει να ενισχύσουν τους δεσμούς τους και να επεκτείνουν τη συνεργασία τους στον ναυτιλιακό τομέα και το εμπόριο προχωρώντας μαζί σε μια νέα πράσινη εποχή.
Να υπενθυμίσουμε ότι στο πρώτο Shiproute το 2022 τιμώμενη χώρα ήταν η Ελλάδα και η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων.
Η Kosder που διοργανώνει το Shiproute είναι ο ομότιμος της ΕΕΝΜΑ φορέας shortsea στην Τουρκία.
Διαβάστε επίσης:
AXIA: Exclusive Financial Advisor της Quest Holdings στη συμφωνία της GLS
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα