Η Capital Ship Management, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, ολοκλήρωσε με επιτυχία τον πρώτο παγκοσμίως έλεγχο συμβατότητας τάνκερ με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά (OPS) σε συνεργασία με τον Lloyd’s Register (LR), μετά την επίσημη δημοσίευση του προτύπου IEC 80005-1 το 2012.

Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 – 2027, θα είναι πλήρως συμβατά με την υποδομή παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο λιμάνι του Long Beach (POLB), στην Πολιτεία της Καλιφόρνια, ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία θα μπορούν να συνδεθούν, κατά τον ελλιμενισμό, με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας του λιμανιού, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και ενισχύοντας τη συμμόρφωση με τις αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

1

Ο LR έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων που σχετίζονται με τη συμβατότητα OPS, εμποδίζοντας τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να καθορίσουν και να εγκαταστήσουν τον σωστό εξοπλισμό. Καθορίζοντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ο LR έλυσε ένα ζωτικό ζήτημα για τα πλοία που επισκέπτονται τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο POLB, διασφαλίζοντας ότι συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις ελέγχου εκπομπών του California Air Resources Board (CARB).

Με τον κανονισμό του CARB του 2020 για τον έλεγχο εκπομπών των πλοίων τύπου τάνκερ σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα λιμάνια και οι πλοιοκτήτες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να υιοθετήσουν λύσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά. Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτού του ελέγχου συμβατότητας από τον LR δημιουργεί ένα ιστορικό, προσφέροντας ένα σαφές πλαίσιο για άλλους πλοιοκτήτες που επιδιώκουν να επιτύχουν συμμόρφωση και να μειώσουν τις εκπομπές με το CARB.

Ο Θοδωρής Κουρμπέλης, Global Tanker, Emerging Oil Markets, and Future Fuels Segment Director στον LR, δήλωσε: «Αυτό ήταν ένα πολύ απαιτητικό αλλά συνάμα ουσιαστικό έργο. Υπήρχαν κρίσιμες πληροφορίες που έλειπαν από το Πρότυπο, γεγονός που καθιστούσε δύσκολο για τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να παραγγείλουν τον εξοπλισμό με τις σωστές τεχνικές προδιαγραφές και να προβούν στις απαραίτητες εγκαταστάσεις στο πλοίο. Μια λάθος προδιαγραφή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του λιμανιού, που τέθηκαν σε ισχύ φέτος, καθώς και σε κυρώσεις από το CARB.

Με την προληπτική αντιμετώπιση των προκλήσεων συμβατότητας, όχι μόνο υποστηρίξαμε την Capital στην εκπλήρωση των κανονιστικών απαιτήσεων, αλλά ανοίξαμε επίσης τον δρόμο για πιο πράσινες λιμενικές λειτουργίες. Αφοσιωμένοι στη δέσμευσή μας συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε ενεργειακή μετάβαση μέσα από ασφαλείς, βιώσιμες και συμμορφούμενες ναυτιλιακές πρακτικές».

Ο Νικόλας Βαπόρης, Chief Technical Officer της Capital, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που ολοκληρώσαμε αυτό το πρωτοποριακό έργο. Η Capital βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά είναι πολύ σημαντικό για εμάς να προετοιμάσουμε τον στόλο μας για όλες τις τρέχουσες και επερχόμενες κανονιστικές απαιτήσεις. Συνεργαζόμενοι με τον LR, καταφέραμε να γίνουμε παγκόσμιοι πρωτοπόροι ως προς τη συμβατότητα των τάνκερ με τις απαιτήσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο POLB».

 

Διαβάστε επίσης 

CLIA: H “Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025” θα ενδυναμώσει τον ρόλο των κρουαζιεροπλοίων στην Ευρώπη

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 3,95 εκατ. δολάρια

Kyril Louis-Dreyfus στο mononews.gr: Παρακολουθούμε με προσοχή τις εξελίξεις σε ΟΛΘ και Βόλο