Ισχυρά αποτελέσματα εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η ναυτιλιακή Capital Product Partners (CPLP) του Βαγγέλη Μαρινάκη, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη το πλάνο μετασχηματισμού της σε μια εταιρεία μεταφοράς LNG.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024 εκτινάχθηκαν στα 33,9 εκατ. δολάρια ή 17,5 εκατομμύρια δολάρια εξαιρουμένου του κέρδους από την πώληση πλοίων, έναντι κερδών 10 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

1

Τα συνολικά έσοδα την ίδια περίοδο διαμορφώθηκαν στα 104,5 εκατ. δολάρια έναντι 81 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2023, αυξημένα σε ποσοστό 29%.

Η αύξηση οφείλεται κυρίως στα έσοδα που συνεισέφεραν τα νεότευκτα πλοία που απέκτησε η εταιρεία και συγκεκριμένα το LNG carrier Asterix που απέκτησε στις 17 Φεβρουαρίου 2023, το Buenaventura Express που εντάχθηκε στον στόλο στις 20 Ιουνίου 2023, το Amore Mio I που απέκτησε στις 21 Δεκεμβρίου 2023 και το Axios II που παρέλαβε στις 2 Ιανουαρίου 2024, αντισταθμίζοντας εν μέρει την πώληση των Cape Agamemnon στις 7 Νοεμβρίου 2023,  Long Beach Express στις 26 Φεβρουαρίου 2024 και Akadimos στις 8 Μαρτίου 2024.

Αναδιάρθρθωση του στόλου

Αναφορικά με την παραλαβή του Axios II στις αρχές του τρέχοντος έτους, πρόκειται για την δεύτερη παράδοση που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της συμφωνίας της εταιρείας για την απόκτηση 11 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τελευταίας γενιάς (MEGA).

Παράλληλα, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ολοκληρώθηκε η πώληση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Long Beach Express και Akadimos με κέρδος ύψους 16,4 εκατομμυρίων δολαρίων και έκλεισαν συμφωνίες για την πώληση ακόμα πέντε των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η εταιρεία προχώρησε σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Ο Τζέρι Καλογηράτος, CEO της εταιρείας σχολίασε: «Με μεγάλη ικανοποίηση βλέπω την εταιρεία να συνεχίζει να υλοποιεί το επιχειρηματικό σχέδιο που καταρτίσαμε τον Νοέμβριο του 2023, με την προσθήκη δύο πλοίων LNG/C τελευταίας γενιάς και την πώληση επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι πωλήσεις των οποίων αναμένεται να αποφέρουν καθαρά έσοδα ύψους περίπου 182,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την ανακοινωθείσα πρόθεση σταδιακής αποεπένδυσης από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Καθώς αναμένουμε άλλα τρία ολοκαίνουργια, τελευταίας γενιάς πλοία LNG/C να ενταχθούν στο στόλο μας τους επόμενους μήνες -όλα με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις σε ισχύ- εξακολουθούμε να εστιάζουμε στον εταιρικό μετασχηματισμό μας και στον τρόπο με τον οποίο θα ενισχύσουμε περαιτέρω το αποτύπωμά μας στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου και την ενεργειακή μετάβαση».

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μετονομαστεί σε Capital New Energy Carriers L.P. και θα εστιάσει στην αγορά της μεταφοράς ενέργειας.

Η στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού της θα την οδηγήσει σε μία νέα εποχή με εξαιρετικά σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον. Καθώς θα αναδειχθεί στην μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια στόλου τελευταίας γενιάς πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε επίσης:

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4,75 εκατ. δολάρια

Επίθεση των Χούθι στο ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Cyclades του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου

Capital Link Singapore Maritime Forum: Η Ευρώπη παραμένει σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από την ενέργεια της Μέσης Ανατολής