Το 6ο Annual Capital Link Singapore Maritime Forum πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή στο Fairmont Singapore, σε συνεργασία με την Columbia Shipmanagement και την Singhai Marine Services. Το Συνέδριο αποτελεί τμήμα του επίσημου προγράμματος εκδηλώσεων της Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σιγκαπούρης (2024 Singapore Maritime Week).

Στόχος του Φόρουμ ήταν να επισημάνει τον σημαντικό ρόλο της Σιγκαπούρης ως ναυτιλιακής πύλης προς την Ασία και τις παγκόσμιες ναυτιλιακές αγορές.

1

Συζητήθηκαν οι εξελίξεις και οι τάσεις στην ενέργεια, τα εμπορεύματα, τους διάφορους ναυτιλιακούς κλάδους, τις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές και κεφαλαιαγορές, καθώς και θέματα σχετικά με τις κανονιστικές εξελίξεις στη ναυτιλία, την απανθρακοποίηση, την ψηφιοποίηση, την τεχνολογία και τα πληρώματα των πλοίων.

Το Συνέδριο επίσης υπογράμμισε την ανταγωνιστική θέση και τα πλεονεκτήματα της Σιγκαπούρης ως ναυτιλιακού κόμβου και επίσης περιφερειακές επιχειρηματικές και εμπορικές ευκαιρίες στην Ασία.

Ο Νίκος Μπορνόζης, καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, τους χορηγούς, καθώς και τους Χορηγούς Επικοινωνίας και τους Φορείς Υποστήριξης για τη συμμετοχή και την υποστήριξη. Ο κ. Μπορνόζης επανέλαβε την δέσμευση της Capital Link να διοργανώνει το Συνέδριο αυτό ως μέρος της Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σιγκαπούρης, που είναι μία πολύ σημαντική εκδήλωση για την παγκόσμια ναυτιλία.

Τόνισε επίσης ότι το Φόρουμ προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για συζήτηση μεταξύ των παραγόντων της ναυτιλίας σχετικά με τα καίρια ζητήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά. Ο N. Μπορνόζης εξέφρασε επίσης τη χαρά του για την απονομή του 2024 Capital Link Shipping Leadership Award στην κυρία Tan Beng Tee, Executive Director – Singapore Maritime Foundation, και ευχαρίστησε τον κύριο Kenneth Lim, Assistant Chief Executive (Industry & Transformation) – Maritime & Port Authority of Singapore (MPA), για την πραγματοποίηση της Κύριας Ομιλίας του Συνεδρίου.

Η Cristina Saenz de Santa Maria, Regional Manager South East Asia, Pacific & India – DNV Maritime; Technical Committee Chair – Singapore Shipping Association, τόνισε: «Χαίρομαι που συντόνισα αυτήν την πολύ εποικοδομητική συζήτηση του πρώτου κατά σειρά πάνελ του Συνεδρίου, το οποίο επικεντρώθηκε στην πρόοδο που έχει σημειωθεί για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και στην ανάλυση στις γεωπολιτικές προκλήσεις στον τομέα της μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.

Ευχαριστώ θερμά τους συντελεστές του πάνελ για τις εύστοχες παρατηρήσεις τους και για την πολύτιμη συνεισφορά τους. Με τις ενέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη και τις απόψεις των συμμετεχόντων, είμαι αισιόδοξη για την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί παγκοσμίως όσον αφορά την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στον τομέα της μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου. Είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι για ένα βιώσιμο μέλλον!»

Ο James Marshall, CEO & Founder και ιδρυτής της Berge Bulk, περιέγραψε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, εστιάζοντας στη βελτίωση της απόδοσης των καυσίμων, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών όπως η αιολική ενέργεια και η διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων καθαρότερης ενέργειας όπως τα βιοκαύσιμα και η αμμωνία, καθώς και η εφαρμογή λύσεων δέσμευσης άνθρακα (CCS).

Η Laure Baratgin, Head of Commercial Operations της Rio Tinto μοιράστηκε πληροφορίες σχετικά με την ιεράρχηση της ασφάλειας του πληρώματος ενόψει ακραίων καιρικών φαινομένων και συζήτησε τις προσπάθειες μείωσης των εκπομπών και βελτίωσης της απόδοσης καυσίμου στον στόλο της εταιρείας, επισημαίνοντας μια βελτίωση 15% μέχρι σήμερα.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, Chairman & CEO της Seanergy Maritime Holdings Corp., τόνισε τη σημασία του προγράμματος Safeguard της ΕΕ για την εισαγωγή καυσίμου υδρογόνου στη ναυτιλία και μοιράστηκε πληροφορίες για τα οφέλη απόδοσης που παρατηρούνται με τις επικαλύψεις πυριτίου.

Ο Steve Kunzer, CEO της Lila Global, τόνισε την ύψιστη σημασία της ασφάλειας του πληρώματος στις προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και ζήτησε αυξημένες επενδύσεις στην εκπαίδευση.

Ο Alexander Slee, Deputy CEO της Taylor Maritime Investment, συμφώνησε στην ανάγκη χρήσης τεχνολογίας για τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης καυσίμου, ενώ εξετάζει επίσης λύσεις CCS και αιολικής ενέργειας.

«Με τις δράσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και τις πληροφορίες που μοιράζομαι, είμαι αισιόδοξος για την πρόοδο προς τους παγκόσμιους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα της ξηράς μεταφοράς χύδην φορτίου.

Όλοι μαζί ενωμένοι για ένα βιώσιμο μέλλον!»

Ο κ. James Marshall, CEO & Founder – Berge Bulk, τόνισε: «Ως πλοιοκτήτρια εταιρεία, για εμάς υπάρχουν τέσσερις μοχλοί για την απαλλαγή του στόλου μας από τις εκπομπές άνθρακα: βελτιστοποίηση της απόδοσης, υιοθέτηση τεχνολογίας αιχμής, μετατροπή σε νέα καύσιμα και δέσμευση άνθρακα μέσω της τεχνολογίας και της φύσης. Είναι το σχέδιο επίθεσης με τέσσερις άξονες σε αυτόν τον πόλεμο κατά της κλιματικής αλλαγής. Στην Berge Bulk, το ονομάζουμε «Maritime Marshall Plan». Χρειαζόμαστε όλα τα χέρια στο κατάστρωμα για την επείγουσα απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στη ναυτιλία.»

Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τον ρόλο της ασφάλειας στη μετάβαση, η κα. Laure Baratgin, Head of Commercial Operations – Rio Tinto, τόνισε: «πρέπει να δράσουμε τώρα για να ανταποκριθούμε στη φιλοδοξία του κλάδου για το 2050. Τα μέτρα για την απόδοση των καυσίμων είναι διαθέσιμα τώρα και θα πρέπει να επιταχυνθεί η υιοθέτηση τους, ενώ μια παγκόσμια και συνεπής προσέγγιση για μέτρα που βασίζονται στην αγορά είναι απαραίτητη για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας.

Ταυτόχρονα, η μετάβαση στα πράσινα ναυτικά καύσιμα παρουσιάζει κινδύνους για την ασφάλεια που πρέπει να αντιμετωπίσει ο κλάδος και αυτό πρέπει να υποστηρίζεται από ενδελεχείς αξιολογήσεις κινδύνου, κατάλληλη εκπαίδευση, εναρμόνιση και εφαρμογή προτύπων και πρωτοκόλλων ασφάλειας, για την προστασία των ναυτικών, του περιβάλλοντος και των λιμανιών μας.

Δεν θα πρέπει επίσης να υπάρχει ανταγωνισμός όσον αφορά την ασφάλεια – η συνεργασία, ο συντονισμός και η ανταλλαγή μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι ουσιαστικής σημασίας για την υπέρβαση των προκλήσεων και την επίτευξη ουσιαστικής προόδου προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία.»

Το “2024 Capital Link Shipping Leadership Award” απενεμήθη στην Κυρία Tan Beng Tee, Executive Director – Singapore Maritime Foundation, σε αναγνώριση της μοναδικής και εκτενούς συμβολής της στην ανάπτυξη της Σιγκαπούρης ως μεγάλου παγκόσμιου ναυτιλιακού κόμβου και στην ναυτιλία γενικότερα. Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο κ. Μπορνόζης ανέφερε ότι η Κυρία Tan Beng Tee δικαιωματικά αποκαλείται “Η Πρώτη Κυρία της Ναυτιλίας”.

Ο Hor Weng Yew, τόνισε: «Με μεγάλη χαρά και απέραντο σεβασμό βρισκόμαστε εδώ για να τιμήσουμε μία εξαιρετική ηγέτιδα της ναυτιλίας με όραμα.

Σύμφωνα με το θέμα αυτού του φόρουμ “Η νέα εποχή στη ναυτιλία”, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ένα άτομο που παίζει καθοριστικό ρόλο για την ναυτιλιακή εβδομάδα της Σιγκαπούρης, ένας φάρος καινοτομίας και μετασχηματισμού για τη ναυτιλία. Είναι τιμή μου που βρίσκομαι εδώ σήμερα, εκπροσωπώντας τους διοργανωτές και τη ναυτιλία για την απονομή του 2024 Capital Link Shipping Leadership Award στην κα. Tan Beng Tee.

Είναι μεγάλη χαρά που συμμετέχω σε αυτή την εκδήλωση προς τιμήν της Beng Tee, που γνωρίζουν πολλοί παράγοντες της αγοράς και η συνεισφορά της είναι σημαντική για πολλές εταιρείες και άτομα που βρίσκονται στη Σιγκαπούρη ή θέλουν να εγκατασταθούν στη Σιγκαπούρη. Η Beng Tee έχει αφιερωθεί στη μεταμόρφωση της Σιγκαπούρης σε ένα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο. Έχει το όραμα και την ηγεσία και κάνει πάντα το επιπλέον βήμα για να διασφαλίσει ότι εισακούγονται οι ανησυχίες του κλάδου. Η ναυτιλία την βλέπει πραγματικά ως «συνεργάτη» και όχι ως «κυβερνητικό εκπρόσωπο», και αυτό την κάνει μοναδική όχι μόνο στην κοινότητα της Σιγκαπούρης αλλά και στη διεθνή κοινότητα.

Τα τελευταία χρόνια συνεργάζομαι στενά με την Beng Tee στην SMF. Γνωρίζω την Beng Tee εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι χαρά να δουλεύεις μαζί της. Υπό την καθοδήγησή της, το SMF έχει γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος για την ανάπτυξη ταλέντων, προσελκύοντας μια ποικιλία στελεχών στον ναυτιλιακό τομέα. Η πλατφόρμα προγραμμάτων Maritime ONE της SMF – που σημαίνει ότι ο κλάδος ενώνεται – είναι πλέον συνώνυμη με πρακτική άσκηση, διαγωνισμούς, υποτροφίες, και μια πύλη καριέρας.

Η Beng Tee αύξησε επίσης σημαντικά την προβολή και τη συμμετοχή των γυναικών στη ναυτιλία, λειτουργώντας ως πρότυπο για τις γυναίκες συναδέλφους του κλάδου. Η ηγεσία της συνέβαλε καθοριστικά στην ανάδειξη της ναυτιλίας ως μια δυναμική και συναρπαστική πορεία σταδιοδρομίας για όλους, με αποκορύφωμα μια πιο ζωντανή και ποικιλόμορφη ναυτιλιακή κοινότητα. Ο αντίκτυπος της Beng Tee εκτείνεται πέρα από την ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού. Οι πρωτοβουλίες της έχουν επίσης προωθήσει την καινοτομία και την παγκόσμια συνεργασία. Έχει ενισχύσει τη θαλάσσια συνδεσιμότητα της Σιγκαπούρης, διασφαλίζοντας ότι παραμένει στην πρώτη γραμμή του παγκόσμιου εμπορίου και των θαλάσσιων υποθέσεων.

Από προσωπική άποψη, μπορώ να πω ότι η Beng Tee είναι στοχαστική, ταπεινή, προσγειωμένη, μία σπουδαία δασκάλα και φανταστική τροφοδότης ταλέντων. Υπήρξαν πολλοί τυχεροί που έχουν εμπνευστεί από την Beng Tee – πολλοί απασχολούνται στη ναυτιλία ήδη, αλλά και πολλοί ακόμη ταλαντούχοι νέοι της «σχολής» της Beng Tee θα γράφουν τα επόμενα κεφάλαια της ιστορίας της Maritime Singapore. Καθώς απονέμουμε στην Beng Tee το 2024 Capital Link Shipping Leadership Award, το πράττουμε ως αναγνώριση της επιρροής της στη ναυτιλία – ένας αντίκτυπος που δεν είναι απλώς θρυλικός αλλά και μακροχρόνιος που εκδηλώνεται στα νεότερα ταλέντα μας. Η κληρονομιά της είναι έμπνευση, ώθηση προόδου και αλλαγής, και τα επιτεύγματά της χρησιμεύουν ως φάρος για τις μελλοντικές γενιές ηγετών της ναυτιλίας.»

Η Tan Beng Tee, Executive Director – Singapore Maritime Foundation, τόνισε:

«Αρχικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω την Capital Link που με τιμά με το Capital Link Shipping Leadership Award 2024.

Πάντα μου άρεσε να παρακολουθώ ναυτιλιακές εκδηλώσεις όπου βλέπω οικεία πρόσωπα, επανασυνδέομαι με φίλους ή κάνω νέους. Πάντα υπάρχει κάτι νέο που μαθαίνω ή ανακαλύπτω. Και αυτός είναι ο λόγος που πάντα έβρισκα τη ναυτιλία συναρπαστική. Είναι ένας τομέας που μου έχει δώσει τεράστια ικανοποίηση και μου δίδαξε πολλές από τις δεξιότητες τις οποίες έχω εφαρμόσει στην καθημερινή μου δουλειά.

Θα μοιραστώ τρεις από αυτές.

Ανθεκτικότητα – Για έναν τομέα όπου οι ναύλοι είναι ασταθείς, όπου οι εταιρείες ανταγωνίζονται σε μια ανοιχτή αγορά, το κεφάλαιο παίζει καθοριστικό ρόλο και ο ανταγωνισμός που υπάρχει είναι παγκοσμίου επιπέδου, σημαίνει ότι οι παράγοντες του κλάδου πρέπει να έχουν καλό σχεδιασμό, να ασκούν οικονομική σύνεση, να υπολογίζουν το τα ρίσκα που αναλαμβάνουν, και να παραμένουν αισιόδοξοι. Αυτά είναι καλά χαρακτηριστικά που υιοθέτησα ιδιαίτερα στην αρχή, όταν το να έχουμε τη Σιγκαπούρη ως κορυφαίο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο ήταν ακόμα ένας μακροπρόθεσμος στόχος για εμάς.

Επανεφεύρεση – Πολλοί υπέθεσαν ότι ένας παραδοσιακός κλάδος όπως η ναυτιλία θα είναι λιγότερο ευέλικτη και ανθεκτική στις αλλαγές. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Έχω δει πώς οι ναυτιλιακές εταιρείες δημιουργούν συνεχώς αξία για τους πελάτες τους, είτε μέσω καλύτερων επιπέδων εξυπηρέτησης, βελτιώνοντας τη διαδικασία εργασίας, τη χρήση τεχνολογιών ή αναθεωρώντας πώς να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ομοίως, για μένα, η δημιουργία αξίας σημαίνει να διασφαλίζω ότι οι εταιρείες που έχουν επιλέξει τη Σιγκαπούρη για τις δραστηριότητές τους θα συνεχίσουν να μας βρίσκουν ελκυστικό προορισμό, και αυτό σημαίνει κατανόηση των αναγκών τους και επιμέλεια κατάλληλων προγραμμάτων όπου είναι δυνατόν.

Σχέσεις – Ο ναυτιλιακός τομέας είναι ένας στενά συνδεδεμένος τομέας στη Σιγκαπούρη. Ανταγωνιζόμαστε αλλά και συνεργαζόμαστε. Είναι οι σχέσεις που δίνουν δύναμη στην ανθεκτικότητα και μας ωθούν να επανεφευρίσκουμε συνεχώς. Η ναυτιλιακή κοινότητα έδειξε μεγάλη υποστήριξη η οποία με άγγιξε και αυτή η ζεστασιά και η καλοσύνη με δίδαξαν την πολυπλοκότητα της ναυτιλίας και μου έδωσαν τη γνώση που χρειαζόμουν.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αποτίσω φόρο τιμής στον κλάδο και τους παράγοντες του. Εύχομαι η αγορά που μας δίδαξε μαθήματα να συνεχίσει να δυναμώνει».

Στη ναυτιλία, οι γεωπολιτικές εντάσεις πλησιάζουν σε ένα κρίσιμο σημείο, προκαλώντας ανησυχία στους ηγέτες του κλάδου. Ο Rene Piil Pedersen, Managing Director – AP Moller-Maersk Singapore, τόνισε την ανησυχητική τάση της κλιμάκωσης των συγκρούσεων και τη μείωση της ικανότητας για ειρηνική επίλυση. Ο Gram Car Carriers CFO – Gunnar Koløen, δήλωσε ότι είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι η πρόσφατη κράτηση του πλοίου της Mediterranean Shipping Company συνέβη σε μια νέα διαδρομή, υπογραμμίζοντας τους αστάθμητους παράγοντες που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.

Το φάσμα της σύγκρουσης μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, σε συνδυασμό με τις ευρύτερες εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, αποτελούν σκιά για το μέλλον του κλάδου. Το ενδεχόμενο το Ιράν να μπλοκάρει τα ζωτικής σημασίας στενά του Hormuz χτυπάει συναγερμό, ιδιαίτερα όσον αφορά τις επιπτώσεις του στις μεταφορές πετρελαίου και LNG, που είναι ζωτικής σημασίας για τις παγκόσμιες αγορές ενέργειας.

Ωστόσο, το μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο εισάγει νέα δυναμική. Ο Marco Fiori της Premuda σημείωσε ότι οι αποφάσεις του Ιράν επηρεάζονται από παράγοντες πέρα από τα παραδοσιακά δυτικά συμφέροντα. Με την Κίνα και την Ινδία να αναδεικνύονται ως κύριοι αγοραστές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής, ο λογισμός του Ιράν μπορεί να δώσει προτεραιότητα στο να παραμείνουν ανοιχτές οι εμπορικές οδοί για να διασφαλίσει αυτές τις ζωτικής σημασίας αγορές.

Ωστόσο, η Ευρώπη παραμένει σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από την ενέργεια της Μέσης Ανατολής, εντείνοντας τις ανησυχίες εν μέσω κλιμάκωσης των εντάσεων. Επιπλέον, οι κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία περιπλέκουν περαιτέρω τη συμμόρφωση στη ναυτιλία και το εμπόριο, επηρεάζοντας τα δρομολόγια και την επιχειρησιακή λειτουργία.

Οι κίνδυνοι που συνδέονται με τις περιφερειακές συγκρούσεις εκτείνονται πέρα από τις στρατηγικές θαλάσσιες οδούς. Οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα αποτρέπουν τους ναυλωτές και τους ιδιοκτήτες ξηρού χύδην φορτίου, προκαλώντας συζητήσεις για πιθανή επέκταση των επιτιθέμενων περιοχών με πυραύλους και την ανάγκη για ενισχυμένες προφυλάξεις.

Παρά τα αρχικά οφέλη από τις εκτροπές διαδρομών, η Emma Cawood της Cetus Maritime τόνισε την ανάγκη για ανθεκτικότητα απέναντι στην αβεβαιότητα. Η ενίσχυση των ισολογισμών και η διαφοροποίηση στον τρόπο της επιχειρησιακής λειτουργίας είναι πλέον επιτακτικές στρατηγικές. Για παράδειγμα, η Cetus Maritime εστιάζει σε mini-bulkers με ευρύτερο φάσμα ζήτησης, προσφέροντας κάποια προστασία από τη γεωπολιτική αστάθεια.

Κοιτάζοντας το μέλλον, το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ προσθέτει άλλον ένα παράγοντα αβεβαιότητας. Οι ανησυχίες για πιθανούς δασμούς και εμπορικές πολιτικές υπό τη δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ είναι μεγάλες, ιδιαίτερα όσον αφορά τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας και την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες λειτουργούν υπό αυτές τις περίπλοκες συνθήκες στο γεωπολιτικό τοπίο, η προσαρμοστικότητα και ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι απαραίτητα για τον μετριασμό των κινδύνων και την αξιοποίηση των αναδυόμενων ευκαιριών.

Ο Gabriele Dado, Director of Revenue – DeepSea Technologies, τόνισε: «Η τεχνητή νοημοσύνη έχει την υπολογιστική ισχύ και την ικανότητα να απορροφά εκατομμύρια δυναμικά σημεία δεδομένων – πολύ πέρα από την ικανότητα ακόμη και των πιο έμπειρων ναυτικών. Μπορεί να λύσει συστήματα 19 διαστάσεων σε πραγματικό χρόνο, καθιστώντας το ένα

θεμελιώδες εργαλείο για τη ναυτιλία, ιδίως καθώς σχετίζεται με την αυτονομία των σκαφών, τη βελτιστοποίηση ταξιδιού και την απαλλαγή από τις εκπομπές του άνθρακα. Με ένα τόσο ισχυρό εργαλείο, βασικά στοιχεία όπως η χρήση εξοπλισμού, η ταχύτητα και η πορεία μπορούν να βελτιστοποιηθούν για να αποκαλύψουν μια «κρυφή διαδρομή ελάχιστης αντίστασης» για τα σκάφη.

Οι συνέπειες και τα οφέλη από τη χρήση ενός τέτοιου εργαλείου είναι ευρέως διαδεδομένα – οδηγώντας σε αυξημένα κέρδη ταξιδιού παράλληλα με σημαντικές μειώσεις εκπομπών άνθρακα, πρωτίστως. Αυτό αναιρεί την ανάγκη εγκατάστασης λύσεων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο σκάφος για το άμεσο μέλλον, διασφαλίζοντας παράλληλα την πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις εκπομπών της ΕΕ.

Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα της χρήσης AI είναι ότι μοντελοποιεί και παρακολουθεί ψηφιακά το κύτος και τον εξοπλισμό του σκάφους. Αυτό επιτρέπει την προληπτική λήψη αποφάσεων στην επιχειρησιακή σφαίρα και ενσωματώνεται απευθείας με τα συστήματα ελέγχου του σκάφους για την προσαρμογή της ταχύτητας σε απόκριση σε δυναμικές διακυμάνσεις των μετεωρολογικών συνθηκών. Διατηρεί επίσης το σκάφος στην ασφαλέστερη και πιο κερδοφόρα πορεία για κάθε ταξίδι.»

Ο κ. Kenneth Lim, τόνισε: «Το κεφάλαιο είναι ο καθοριστικός παράγοντας όλων των δραστηριοτήτων και αυτό στηρίζει το ήθος μας πίσω από την ανάπτυξη ενός επιτυχημένου ναυτιλιακού κόμβου. Ο τομέας της ναυτιλιακής χρηματοδότησης στη Σιγκαπούρη έχει σήμερα περισσότερες από 20 τοπικές και διεθνείς τράπεζες με καλά ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια, ενώ βλέπουμε και περισσότερα μη τραπεζικά ιδρύματα να έρχονται στο προσκήνιο. Στην MPA, παραμένουμε προσηλωμένοι στην ανάπτυξη της Σιγκαπούρης ως Green Maritime Finance Hub.

Η στρατηγική μας είναι τριπλή.

Πρώτον, να τυποποιηθούν οι ορισμοί για την πράσινη ναυτιλία. Η MPA συνεργάστηκε με τη MAS για να καθορίσει αξιόπιστους ορισμούς για τις πράσινες και τις μεταβατικές δραστηριότητες στον ναυτιλιακό τομέα, ως μέρος της Ταξινόμησης Σιγκαπούρης-Ασίας για τη Βιώσιμη Χρηματοδότηση, η οποία παρουσιάστηκε στο COP28 πέρυσι. Αυτό θα παρέχει σαφήνεια σχετικά με το τι συνιστά πράσινη χρηματοδότηση και χρηματοδότηση μετάβασης και θα διευκολύνει τις επενδύσεις και τη λήψη αποφάσεων για τις επιχειρήσεις. Η MAS και η MPA θα συνεργαστούν σε ένα επερχόμενο εργαστήριο ανάπτυξης ικανοτήτων για να βοηθήσουν τους εταίρους του κλάδου να κατανοήσουν τη λογική πίσω από τα όρια και τα κριτήρια που έχουν τεθεί, καθώς και την εφαρμογή της ταξινόμησης μέσω περιπτωσιολογικών μελετών.

Δεύτερον, να διαφοροποιηθούν οι πηγές χρηματοδότησης στη Σιγκαπούρη. Με την κίνηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας προς την αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης, η MPA συνεχίζει να επεκτείνει και να διευρύνει τις πηγές χρηματοδότησης πλοίων στη Σιγκαπούρη και να διευρύνει τη δεξαμενή ενδιάμεσων φορέων που μπορούν να βοηθήσουν στη σύνδεση των δανειοληπτών με διάφορες χρηματοοικονομικές λύσεις.

Τρίτον, να είναι ο αγωγός που ενώνει τόσο τα ναυτιλιακά όσο και τα οικονομικά συμφέροντα. Καθώς αυξάνεται η επείγουσα ανάγκη για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων, ο ρόλος των συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στην κινητοποίηση κεφαλαίων κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια. Υπό αυτό το πνεύμα, το MPA παραμένει πρόθυμο να συνεργαστεί με ενδιαφερόμενα μέρη για να συζητήσει ευκαιρίες συνεργασίας και να αναπτύξει από κοινού καινοτόμες λύσεις χρηματοδότησης για την προώθηση αυτής της πράσινης χρηματοοικονομικής ατζέντας για τον ναυτιλιακό τομέα.»

Ο Fabian Feldhaus, Co-Founder & Managing Director – Flagship Founders, τόνισε: «Ο τομέας της ναυτιλιακής τεχνολογίας προσφέρει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες, λόγω του χαμηλού επιπέδου ψηφιοποίησης του και της επείγουσας ανάγκης για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα.

Ωστόσο, τα σχετικά μικρά μεγέθη της αγοράς σημαίνουν ότι οι περισσότερες νεοσύστατες εταιρείες ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι απίθανο να φτάσουν στο καθεστώς του μονόκερου, γεγονός που τις καθιστά λιγότερο ελκυστικές για πολύ μεγάλα κεφάλαια VC.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρες και ενδιαφέρουσες επενδυτικές ευκαιρίες: Αυτές οι νεοφυείς επιχειρήσεις προσελκύουν μια ποικιλία άλλων επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων εταιρικών κεφαλαίων επιχειρηματικού κινδύνου, επενδυτών αγγέλων, οικογενειακών γραφείων και εξειδικευμένων μικρότερων κεφαλαίων VC. Είμαστε χαρούμενοι που βλέπουμε μεγάλη ανάπτυξη και δραστηριότητα σε αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον, η ναυτιλία χαρακτηρίζεται από μια σειρά ιδιαιτεροτήτων που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την ίδρυση και την ανάπτυξη μιας startup και δικαιολογούν τη συμμετοχή ενός ειδικού όπως οι Flagship Founders: Οι προκλήσεις έγκεινται στην ιστορική αποστροφή κινδύνου, τη σημασία των σταθερών δικτύων και στην γενικά αργή υιοθέτηση νέων τεχνολογιών λόγω της κυκλικής συμπεριφοράς της αγοράς και των μακρών κύκλων πωλήσεων.

Η περιορισμένη διαθεσιμότητα δεδομένων και γνώσεων της αγοράς υπογραμμίζει επίσης τη σημασία της πρόσβασης σε εξειδικευμένες γνώσεις για τη λήψη τεκμηριωμένων επενδυτικών αποφάσεων. Η κατανόηση αυτών των παραγόντων είναι ζωτικής σημασίας για τους επενδυτές που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις σημαντικές δυνατότητες του κλάδου της ναυτιλιακής τεχνολογίας.»

Ο Nils Aden, Managing Director – Harren Group, τόνισε: «Ο όμιλος Harren είναι πλοιοκτήτρια εταιρεία και παγκόσμιος πάροχος ναυτιλιακών υπηρεσιών και υπηρεσιών logistics που ειδικεύεται στον τομέα χύδην φορτίου, μεγάλων projects και στη ναυτιλιακή μηχανική με παγκόσμια κάλυψη μέσω 25 γραφείων σε 23 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η Harren Ship Management ειδικεύεται στην ποιοτική πλήρη τεχνική διαχείριση και διαχείριση πληρώματος για όλα τα τμήματα ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διεθνών πελατών.

Στη Harren Ship Management, η πραγματικά ολιστική προσέγγισή μας συνδυάζει τη βαθιά ναυτική μας κληρονομιά με προηγμένη μηχανική και ισχυρές εμπορικές υπηρεσίες για τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και τη διασφάλιση της επιτυχίας των πελατών. Υποστηρίζουμε τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας, ασφάλειας και περιβαλλοντικής φροντίδας, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή δέσμευσή μας για βιωσιμότητα και νοοτροπία ψηφιακής προώθησης.

Οι αφοσιωμένες ομάδες μας αξιοποιούν την εκτεταμένη τεχνογνωσία του Ομίλου Harren για την παροχή απαράμιλλων υπηρεσιών. Αυτή η δέσμευση για αριστεία είναι εμφανής στο αποδεδειγμένο ιστορικό μας και στη συνεχή μας προσπάθεια υπέρβασης των βιομηχανικών προτύπων.

Περισσότερες πληροφορίες στις ιστοσελίδες www.harren-group.com και www.harren-shipmanagement.com σχετικά με την ολιστική προσέγγιση υπηρεσιών μας που στοχεύει στην επιτυχία των πελατών μας.»

Ο συντονιστής του πάνελ Terence Zhao Wei της Singhai Marine Services, συντόνισε τη συζήτηση σχετικά με τις προκλήσεις που υπάρχουν στη διατήρηση του πληρώματος εν όψει της αναμενόμενης μεγάλης έλλειψης ναυτικών στο παρόν και στο εγγύς μέλλον. Ο κ. Andreas Hadjipetrou, CCO – Columbia Group; Managing Director – Columbia Shipmanagement, ανέφερε ότι νιώθει μικρότερη επίδραση καθώς διαχειρίζονται έναν μεγάλο στόλο με μια μεγάλη δεξαμενή ναυτικών.

Ωστόσο, ο Captain Fared Khan, Head HR Sea της MISC Marine ανέφερε ότι η έλλειψη ναυτικών δεν είναι ισορροπημένη σε ορισμένους τομείς. Σκάφη νέας τεχνολογίας και πλοία μεταφοράς αερίου, όπου η απασχόληση ειδικευμένων ναυτικών αποτελεί πρόκληση λόγω του χρόνου που απαιτείται για την εξοικείωση. Η αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος απαιτεί εστίαση σε μακροπρόθεσμες στρατηγικές, ολοκληρωμένα προγράμματα εκπαίδευσης και ταχεία προσαρμογή στις εξελισσόμενες τεχνολογίες.

Για να ενθαρρύνουμε τη ναυτιλία ως καριέρα, είπε ο Captain Ashish Mediratta, Head of Crewing, Fleet Management and Technology – A.P. Moller Maersk, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η καριέρα στη θάλασσα χρησιμεύει ως θεμελιώδης φάση προετοιμασίας των ατόμων για μελλοντικές ναυτιλιακές θέσεις στην ξηρά. Με τα προσόντα και τις δεξιότητές τους, πολλοί ναυτικοί βρίσκουν ανταποδοτικές θέσεις στην ξηρά, συμβάλλοντας σημαντικά στις προσπάθειες περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

Τα σύγχρονα νέα σκάφη με ναυτικούς πολλαπλών εθνικοτήτων απαιτούσαν νέες ικανότητες. Ο Captain Shivas Kapoor, General Manager Crewing – BW Hafnia τόνισε ότι η εστίαση στα προσόντα για θέσεις πάνω στο πλοίο είναι ανεπαρκής, το STCW απαιτεί αναθεώρηση για να επιτύχει μια ολιστική προσέγγιση λόγω των ραγδαίων αλλαγών. Εκτός από τις τεχνικές ικανότητες, το STCW θα πρέπει να περιλαμβάνει τη διαχείριση νέων τεχνολογιών και την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων, όπως οι ανθρώπινοι παράγοντες, η διαχείριση κρίσεων και η ηγεσία.

Για να προσελκύσουν τους ναυτικούς της νεότερης γενιάς, τα κριτήρια προώθησης θα πρέπει να περιλαμβάνουν την επίγνωση των αναγκών των νεότερων γενεών επί του σκάφους, την επάρκεια στον χειρισμό έκτακτης ανάγκης, την πολιτισμική κατανόηση και την αποτελεσματική διαχείριση μεγάλων συνόλων δεδομένων και όχι μόνο βασισμένη στα προσόντα.

Για την αντιμετώπιση των θεμάτων του ανθρώπινου λάθους που συμβάλλει στα θαλάσσια ατυχήματα, κ. Andreas Hadjipetrou και ο κ. Marinos Kokkinis, Managing Director – OCS ανέφεραν ότι η εφαρμογή παρακολούθησης στην ξηρά που συνδέεται στενά με την απόδοση του πλοίου μέσω προηγμένων τεχνολογιών παρακολούθησης, η παροχή εκπαίδευσης προστιθέμενης αξίας από κατασκευαστές εξοπλισμού, η διενέργεια αξιολογήσεων απόδοσης και η χρήση προσομοιωτών για αξιολογήσεις προώθησης είναι βασικά για τη μείωση του ανθρώπινου λάθους.

Η εκπαίδευση ηγεσίας και η προώθηση μιας συνεκτικής κουλτούρας μεταξύ του προσωπικού της ξηράς και του προσωπικού των πλοίων είναι επίσης ζωτικής σημασίας. Οι συνεχείς εκστρατείες που επικεντρώνονται σε αυτούς τους τομείς, που υποστηρίζονται από πλατφόρμες ανάπτυξης σταδιοδρομίας νέας τεχνολογίας μπορούν να μειώσουν το ανθρώπινο λάθος. Ωστόσο, τέτοιες δαπάνες θα πρέπει να θεωρούνται ως επενδύσεις και όχι ως κόστος.

Η Hafnia έχει μια δεξαμενή περίπου 500 γυναικών ναυτικών. Για τη βελτίωση των ποσοστών διατήρησης και την προσέλκυση περισσότερων γυναικών ναυτικών, ο Captain Shivas Kapoor, τόνισε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να δημιουργήσουν ισχυρά προγράμματα cadetship και να συμμετάσχουν σε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για να ενισχύσουν τις δυνατότητές τους. Η υιοθέτηση της διαφορετικότητας και η ιεράρχηση της υποστήριξης ψυχικής υγείας επί του πλοίου είναι ουσιαστικής σημασίας. Θα πρέπει να παρέχεται άμεση παρέμβαση και βοήθεια όπου χρειάζεται, με προσωπικό τόσο στην ξηρά όσο και στο πλοίο εκπαιδευμένο στην ευαισθητοποίηση της ψυχικής υγείας.

Διαβάστε επίσης:

Ευρωαγορές: Μεικτά πρόσημα αναμένοντας τη συνεδρίαση της FED – Άλμα 29% για τη μετοχή της Philips

Δημήτρης Παπαστεργίου: Πυλώνας ανάπτυξης η απογραφή των οικονομικών στοιχείων των επιχειρήσεων

Πυροσβεστική: 49 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο στη χώρα