Η κορυφαία διαχειρίστρια πλοίων Capital Gas Ship Management Corp. (Capital Gas) συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη εντάχθηκε σε ένα νέο εγχείρημα με την HMD και τον LR, παρέχοντας συμβουλές σε επιχειρησιακά και εμπορικά θέματα που σχετίζονται με το έργο για την ανάπτυξη σχεδιασμού πλοίων LCO2.

Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που πρωτοπορούμε μαζί με τον LR και την HMD σε αυτόν τον καινοτόμο σχεδιασμό LCO2 Carrier. Βλέπουμε τη μετάβαση στη μεταφορά CO2, ως φυσιολογική επέκταση της υφιστάμενης εμπορικής και τεχνικής εμπειρίας μας στη διαχείριση πλοίων , η οποία υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να διαδραματίσουμε σημαντικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας του άνθρακα και την πρόοδο της απαλλαγής της ναυτιλιακής βιομηχανίας και άλλων τομέων από το διοξείδιο του άνθρακα.».

1

Tα ναυπηγεία HMD έχουν ήδη αναπτύξει τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων μεταφοράς LCO2 για να ανταποκρίνονται με ευελιξία στις απαιτήσεις της αγοράς όσον αφορά διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα στην αλυσίδα αξίας CO2, τα οποία περιλαμβάνουν 12.000 cbm LCO2 carrier με δεξαμενές φορτίου υψηλής πίεσης, 22.000 cbm LCO2 carrier με δεξαμενές φορτίου χαμηλής πίεσης και 30.000 cbm LCO2 με δεξαμενές φορτίου χαμηλής πίεσης.

Ο Βρετανικός Νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) και το νηολόγιο της Λιβερίας (Liberian International Ship and Corporate Registry -LISCR) ενέκριναν τον σχεδιασμό για την κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα τους στα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard (HMD), 30.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το νέο πλοίο θα αξιοποιήσει έναν νέο τύπο χάλυβα στις δεξαμενές του, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση στην αλυσίδα αξίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).

 Ο LR θα παρέχει συμβουλές και καθοδήγηση σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς και την ανάπτυξη μιας δεξαμενής αποθήκευσης τύπου C με τη χρήση του νέου υλικού. Όταν το πλοίο κατασκευαστεί θα μεταφέρει υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα υπό πίεση, με στόχο τη μεταφορά του δεσμευμένου άνθρακα σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης. Η Διοίκηση του Νηολογίου της Λιβερίας μαζί με τον LR θα προχωρήσει στην πλήρη έγκριση και θα παράσχει την απαιτούμενη πιστοποίηση για να επιτρέψει στο πλοίο μεταφοράς LCO2 να τεθεί σε λειτουργία.

Ο χάλυβας που χρησιμοποιείται στην κατασκευή της δεξαμενής LCO2 τύπου C θα κάνει τα δομικά στοιχεία της κατασκευής πιο ελαφριά,  διατηρώντας παράλληλα ανέπαφη τη δομική ακεραιότητα των δεξαμενών. Αυτή η καινοτομία επιτρέπει μια αναβάθμιση στο μέγεθος του πλοίου μεταφοράς LCO2, βελτιώνοντας την αποθήκευση και τη μεταφορά, κάτι που οι ναυπηγοί δεν μπορούσαν να κάνουν με πιο συμβατικά υλικά.

Ο Andy McKeran, Chief Commercial Officer, Lloyd’s Register, δήλωσε: «Αυτή η Έγκριση Σχεδιασμού αναδεικνύει την τεχνογνωσία του LR υποστηρίζοντας την προώθηση πρωτοποριακών ναυτιλιακών έργων με ασφαλή, βιώσιμο τρόπο. Αυτό το πλοίο θα είναι ένα βασικό τμήμα της υποδομής για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας αξίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα, συμβάλλοντας στην απομάκρυνση των αερίων του θερμοκηπίου από την ατμόσφαιρα και στη μετάβαση προς μια καθαρή οικονομία μηδενικού άνθρακα».

Ο Thomas Klenum, Executive Vice President, Liberian Registry, δήλωσε: «Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός LCO2 Carrier που χρησιμοποιεί νέα υλικά για τις δεξαμενές φορτίου είναι μια πρωτοπορία για την βιομηχανία και θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην επιδίωξή μας για μια παγκόσμια απαλλαγή από τον άνθρακα μέσω της δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα. Το Νηολόγιο της Λιβερίας εκτιμά τη μεγάλη συνεργασία με τα HMD και τον LR σε αυτό το έργο που για άλλη μια φορά καταδεικνύει ότι η διεθνής συνεργασία είναι απαραίτητη για την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για την απαλλαγή από τον άνθρακα».

Ο Chan-il Kim, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της HMD, δήλωσε: «Αυτό είναι το πρώτο αποτέλεσμα του Κοινού Αναπτυξιακού Έργου (JDP) νέου χάλυβα για υγροποιημένο πλοίο μεταφοράς  CO2 που υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2021, επιτρέποντάς μας να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε πιο οικονομικούς και αποδοτικούς μεταφορείς. Το νέο υλικό που αναπτύχθηκε έχει εξεταστεί και εγκριθεί με βάση τις δοκιμές των μηχανικών ιδιοτήτων και την αξιολόγηση των μηχανικών. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε το αποτέλεσμα αυτής της αναπτυξιακής εξέλιξης καθώς ετοιμαζόμαστε να κατασκευάσουμε εξατομικευμένα και οικονομικά αποδοτικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2».

Διαβάστε επίσης:

TEN (Νίκος Π. Τσάκος): Έσοδα 366 εκατ. δολαρίων στο εξάμηνο και κέρδη 46,2 εκατ. δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο

Παναγιώτης Τσάκος: «Να μην εγκαταλείπετε ποτέ τα όνειρα σας»