ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Το πλοίο σχεδιάστηκε ώστε να υποστηρίξει την αναπτυσσόμενη αλυσίδα αξίας, γύρω από τη μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη συνεχώς εξελισσόμενες λύσεις Δέσμευσης και Αποθήκευσης Άνθρακα (CCS) που συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου, προς επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η Συμφωνία του Παρισιού για μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050.
H καταλληλόλητα και βιωσιμότητα του σχεδιασμού ενός πλοίου μεταφοράς LCO2 μελετώντας το επιχειρησιακό του προφίλ εξετάστηκε και αξιολόγηθηκε και πιστοποιηθηκε σύμφωνα με τη διαδικασία Risk Based Certification (RBC-1).
Το έργο βασίζεται στη στενή συνεργασία μεταξύ των εταίρων, για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LCO2 χαμηλής πίεσης χωρητικότητας 22.000 μ3 , τα οποία θα φέρουν δεξαμενές τύπου C και ένα υψηλού επιπέδου σύστημα διαχείρισης φορτίου, κατάλληλου για CO2, ΝΗ3 και LPG.
O Πάνος Μήτρου, Global Gas Segment Director, του Lloyd’s Register τόνισε:
“Η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές, ειδικά για κλάδους της βιομηχανίας όπου η ενεργειακή μετάβαση είναι δύσκολη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η μεταφορά άνθρακα σε κλίμακα μπορεί να αποτελέσει το ουσιαστικό μέσο για τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της Συμφωνίας του Παρισιού.
Ο LR ενεργώντας ως έμπιστος σύμβουλος στο έργο αυτό, επιβεβαιώνει τη δέσμευση του HD HHI και της Capital να αναπτύσσει υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις τρέχουσες προκλήσεις για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας άνθρακα και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».
Ο Seung-Ho Jeon, Senior Executive Vice President και Chief Technical Officer της HD Hyundai Heavy Industries, συμπλήρωσε:
«Λόγω των ενισχυμένων διεθνών περιβαλλοντικών κανονισμών, διαπιστώνουμε μια αυξημένη ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, τα οποία να λειτουργούν με μέγιστη ενεργειακή απόδοση. Πιο συγκεκριμένα, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά της μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, καθώς αναμένεται να μεταφερθεί περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα λόγω της εμπορίας των εκπομπών του και των αυξανόμενων εφαρμογών δέσμευσης και αποθήκευσης. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας, η HD HHI επαλήθευσε με επιτυχία την απόδοση ενός μεγάλου πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα σε χαμηλή πίεση, και θεωρεί ότι πρόκειται για μια καλή ευκαιρία να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα προς την απανθρακοποίηση».
Η Αλεξάνδρα Ξύστρα, Technical Director της Capital Gas Ship Management, μοιράστηκε τις σκέψεις της για τις καινοτόμες στρατηγικές της εταιρείας: “Ως οι πρώτοι που διαχειριζόμαστε παραγγελίες για αυτούς τους τύπους πλοίων δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε αυτή την καινοτόμο πορεία. Διερευνούμε ενεργά τις δυνατότητες των συγκεκριμένων τεχνολογιών να υποστηρίξουν μεγαλύτερα πλοία σε συνεργασία με τους εταίρους μας. Αναμένουμε ότι η θα υπάρξει ανάγκη και αυξημένη ζήτηση για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 αυτού του μεγέθους στο άμεσο μέλλον. “
Ναυπηγεί στη HD Hyundai και πλοίο μεταφοράς VLAC με πρόωση αμμωνία
Παράλληλα, ο American Bureau of Shipping (ABS) και το Νηολόγιο Λιβερίας παρέχουν την καταρχήν έγκριση (AiP) στην Capital Gas Ship Management (Capital Gas), του Βαγγέλη Μαρινάκη και στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI) για τον σχεδιασμό ενός πολύ μεγάλου πλοίου μεταφοράς αμμωνίας (VLAC).
Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός του πλοίου περιλαμβάνει την ενσωμάτωση του συστήματος χρήσης αμμωνίας χωρίς άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (carbon-free ammonia-to-electrical power) της Amogy, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στη βιώσιμη ναυτιλιακή τεχνολογία.
Η Amogy, ο ABS, το Νηολόγιο Λιβερίας και η Capital Gas ένωσαν τις δυνάμεις τους για να σχεδιάσουν ένα πλοίο μεταφοράς αμμωνίας χωρητικότητας 93.000 κυβικών μέτρων, στο οποίο με την τεχνολογία της Amogy θα παράγεται «καθαρή» ηλεκτρική ενέργεια ~1400 kW ισοδύναμης με μια γεννήτρια ντίζελ. Το σύστημα μετατροπής αμμωνίας σε ηλεκτρική ενέργεια της Amogy διαχωρίζει, την υγρή αμμωνία στα βασικά της στοιχεία υδρογόνο και άζωτο, τα οποία στη συνέχεια διοχετεύουν το υδρογόνο σε κυψέλη καυσίμου, παράγοντας ενέργεια υψηλής απόδοσης χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas Ship Management Corp δήλωσε: “Πιστεύουμε ότι η αμμωνία θα είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της μετάβασης προς την εποχή των μηδενικών “Net Zero” εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Κοιτάμε μπροστά και είμαστε ιδιαίτερα δεκτικοί σε καινοτόμες λύσεις, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα”.
Ο Πάτρικ Ράιαν, Ανώτατος Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Τεχνολογίας του ABS, δήλωσε: “Ο ABS είναι υπερήφανος που χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία του ως ο κορυφαίος νηογνώμονας παγκοσμίως για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου για να υποστηρίξει την ανάπτυξη πλοίων νέας γενιάς όπως αυτό. Με τους σημερινούς ταχείς ρυθμούς των αναδυόμενων τεχνολογιών, η υποστήριξη της κλάσης είναι κρίσιμη αυτή τη στιγμή. Η ασφάλεια στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι υψίστης σημασίας, ενώ παράλληλα συνεργαζόμαστε για την ομαλή μετάβαση στην καθαρή ενέργεια”.
Ο Thomas Klenum, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος για την Καινοτομία και τις Ρυθμιστικές Υποθέσεις του Νηολογίου Λιβερίας, δήλωσε: “Η στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου που εγκρίθηκε πέρυσι από την MEPC 80 έθεσε φιλόδοξους στόχους για τη διεθνή ναυτιλία ώστε να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. Για να το επιτύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε εμπλεκόμενους φορείς με προνοητική σκέψη να συνεργαστούν για τον εντοπισμό καινοτόμων και βιώσιμων λύσεων, και αυτό ακριβώς αποδεικνύει αυτό το έργο μεταξύ της Amogy, της HHI, της Capital Gas, της ABS και του Λιβεριανού Νηολογίου, ενσωματώνοντας το καινοτόμο Power Pack της Amogy στον σχεδιασμό του πλοίου VLAC της HHI. Το έργο αυτό υποστηρίζει σε μεγάλο βαθμό τη διάνοιξη του δρόμου προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και είμαστε υπερήφανοι που απονέμουμε το AiP”.
Ο κ. Seung-Ho Jeon, Ανώτερος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Τεχνικός Διευθυντής της HD Hyundai Heavy Industries δήλωσε: “Καθώς οι διεθνείς περιβαλλοντικοί κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και η τάση προς πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας στον τομέα της ναυτιλίας συνεχίζεται, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για επιδόσεις πλοίων που εγγυώνται αποδοτικότητα και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ενώ η αμμωνία κερδίζει την προσοχή ως καύσιμο χωρίς άνθρακα, η έντονη τοξικότητά της απαιτεί απόλυτη ασφάλεια.
Μέσω αυτού του JDP, αναλύσαμε την ασφάλεια των κυψελών καυσίμου σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας, φέρνοντάς μας ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη της στρατηγικής του ΙΜΟ για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με την Amogy, την Capital Gas, την ABS και το Λιβεριανό Νηολόγιο για να προωθήσουμε την καινοτομία και την πρόοδο στον τομέα της βιώσιμης ναυτιλιακής τεχνολογίας”.
Ο Seonghoon Woo, Διευθύνων Σύμβουλος της Amogy, δήλωσε: “Η παραλαβή των AiPs από το ABS και το Νηολόγιο της Λιβερίας για την ενσωμάτωση του καινοτόμου συστήματος χρήσης αμμωνίας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε αυτό το πλοίο μεταφοράς αμμωνίας είναι ένα καθοριστικό βήμα προς την ανάπτυξη της τεχνολογίας μας. Προσβλέπουμε στην περαιτέρω συνεργασία με την ABS, το Νηολόγιο της Λιβερίας, την HHI και την Capital Gas, καθώς επιδιώκουμε να προωθήσουμε αυτό το έργο και να διευκολύνουμε τις λύσεις που λειτουργούν με αμμωνία στη ναυτιλιακή βιομηχανία”.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα