Ο Christopher J. Wiernicki, Chairman and CEO – ABS, ανέφερε: “Όπως όλοι σας γνωρίζετε, διανύουμε μια δεκαετία αβεβαιότητας, νέων σχέσεων και αντιμετώπισης των συνεπειών διάφορων αλλαγών. Είμαι βέβαιος πως τα ζητήματα αυτά θα συζητηθούν εκτενώς στο συνέδριο της Capital Link. Το FuelEU Maritime τίθεται σε ισχύ σε ακριβώς 211 ημέρες. Είστε έτοιμοι;”

Αυτή ήταν η ερώτηση που έθεσε προς τη ναυτιλιακή κοινότητα ο Christopher J. Wiernicki, τονίζοντας την πιθανότητα οι επικείμενοι νέοι κανονισμοί να επιφέρουν ανατρεπτικά αποτελέσματα και πρόσθεσε:

1

«Το FuelEU δημιουργεί ένα νέο εμπόδιο που θα καλούνται να ξεπεράσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες κάθε πέντε χρόνια προκειμένου να μην αντιμετωπίζουν πιθανές εξτρά χρεώσεις εξαιτίας των ανθρακούχων εκπομπών των καυσίμων που θα χρησιμοποιούν τα πλοία τους, αλλά ο πιθανός αντίκτυπός του κανονισμού έγκειται στον τρόπο με τον οποίο εξασφαλίζει την απόδοση της επένδυσης στην τεχνολογία εναλλακτικών καυσίμων. Στόχος του κανονισμού είναι να οδηγήσει τη ναυτιλία σε θεμελιώδεις και ουσιαστικές αλλαγές, να αναδιαμορφώσει την αγορά πολύ πριν από το 2050 και να ανταμείψει όσους κινηθούν πρώτοι στην τεχνολογία μείωσης των εκπομπών», δήλωσε ο Wiernicki.

Τόνισε την προοπτική συγκέντρωσης πλεονασμάτων συμμόρφωσης από πλοία που παράγουν χαμηλότερες εκπομπές στο πλαίσιο του FuelEU, έτσι ώστε να αντισταθμιστούν τα ελλείμματα συμμόρφωσης από πλοία παλαιότερης κατασκευής τα οποία θα μπορούσαν επίσης να πωληθούν σε άλλους διαχειριστές.

«Ο πραγματικά μετασχηματιστικός αντίκτυπος του FuelEU διαφαίνεται περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σημείο, στο σχέδιο των ρυθμιστικών αρχών για τη συγκέντρωση πλεονασμάτων», είπε. «Η έρευνα της ABS δείχνει ότι το ποσοστό της συγκέντρωσης συμμορφούμενων εταιρειών θα είναι σημαντικό και θα ανταμείψει εξαιρετικά τους πρωτοπόρους των τεχνολογιών εναλλακτικών καυσίμων. Πως θα διαμορφωθεί άραγε η νέα αγορά εξαιτίας της συμμόρφωσης; Θα δούμε σύγχρονα πλοία εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών να εκτελούν αποτελεσματικά δύο ροές εσόδων; Ή μήπως θα δούμε μικρότερες εταιρείες να απομακρύνονται, να μην μπορούν να συγκεντρώσουν κεφάλαια για να επενδύσουν σε νεότερα πλοία και να μην έχουν τα απαιτούμενα ταμειακά αποθέματα για τους λογαριασμούς που ολοένα θα αυξάνονται λόγω της παλαιότητας των πλοίων;»

Τόνισε πώς το FuelEU δεν είναι μια νέα πραγματικότητα για τα πλοία που ταξιδεύουν στις θάλασσες της Ευρώπης μόνο, γιατί ο ΙΜΟ έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να εισάγει τη δική του έκδοση παγκοσμίως το 2027.

«Έτσι, όπου κι αν βρίσκεστε, ό,τι κι αν αποστέλλετε, όπως κι αν τροφοδοτείται, υπάρχει ένα νέο πρότυπο στις θαλάσσιες μεταφορές. Μία νέα οπτική για τα πάντα, από εμπορικές διαδρομές και ενεργειακές επιλογές έως και επενδυτικές αποφάσεις: CO2e ανά megajoule.»

Προλογίζοντας τον, ο Νίκος Μπορνόζης, πρόεδρος της Capital LinK, καλωσόρισε, υποδέχτηκε και ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, τους χορηγούς, καθώς και τους Χορηγούς Επικοινωνίας και τους Φορείς Υποστήριξης για την αξιοσημείωτη συμμετοχή και την υποστήριξη.

Ο Ν. Μπορνόζης στη συνέχεια τόνισε ότι παραδοσιακά αυτό το Συνέδριο σηματοδοτεί την έναρξη της εβδομάδας των Ποσειδωνίων κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνται πολλές και σημαντικές εκδηλώσεις.

Το γεγονός ότι συμμετέχουν στο Συνέδριο οι μεγαλύτεροι και πιο διακεκριμένοι παράγοντες της Ελληνικής ναυτιλίας είναι πολύ τιμητικό και εξαιρετικής σημασίας για την Capital Link, καθώς ο στόχος του Συνεδρίου είναι να αναδείξει τον ηγετικό ρόλο της Ελληνικής ναυτιλίας παγκοσμίως καθώς και να αναλυθούν τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την αγορά μέσα από τις ομιλίες και τη γνώση που θα μοιραστούν με το κοινό οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι της.

Διαβάστε επίσης
 
 Αριστείδης Πίττας: Δεν υπάρχουν δυνατότητες ναυπήγησης νέων πλοίων

Τι υποστηρίζουν Ι. Αλαφούζος, Φ. Κανελλάκης και Ε. Παπαγεωργίου για τα εναλλακτικά καύσιμα

Πόλυς Β. Χατζηιωάννου: Η Κυπριακή Σημαία αποτελεί μια ελκυστική επιλογή