ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Μεγάλη συμφόρηση επικρατεί στους μεγαλύτερους κόμβους της ναυτιλίας διεθνώς, καθώς συσσωρεύονται τα containerships στα λιμάνια από τη Σιγκαπούρη μέχρι τον Πειραιά, αναφέρει σε άρθρο του το Bloomberg.
Στην Ευρώπη, το λιμάνι του Πειραιά εμφάνισε την Δευτέρα τον υψηλότερο αριθμό αγκυροβολημένων πλοίων, 18 στο σύνολο, για την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου, αναφέρει το Bloomberg. Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα η κινεζική Cosco Shipping Holdings αποφάσισε να αυξήσει το μερίδιο της στο λιμάνι στο 67%.
Κοντά στη Σιγκαπούρη τη Δευτέρα, το ανεκτέλεστο ήταν 22% πάνω από το κανονικό, με 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα έξω από το λιμάνι, τον μεγαλύτερο αριθμό από τον περασμένο Απρίλιο, που το Bloomberg News άρχισε να παρακολουθεί τα δεδομένα.
Τα containerships που βρίσκονται έξω από τη Σιγκαπούρη, η οποία εμφάνισε μεγάλη αύξηση κρουσμάτων την περασμένη εβδομάδα, άρχισαν να μαζεύονται την Παρασκευή και συνέχισαν κατά την διάρκεια του σαββατοκύριακου, με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν τα 45 εν αναμονή πλοία, τον προηγούμενο μεγαλύτερο αριθμό που είχε καταγραφεί όταν o τυφώνας In-fa έπληξε τη Σαγκάη.
Ευαίσθητο οικοσύστημα logistics
Όπως όλοι οι μεγάλοι κόμβοι εμπορευματοκιβωτίων, η Σιγκαπούρη βασίζεται σε ένα ευαίσθητο οικοσύστημα logistics, όπου μια καταιγίδα ή ένα κρούσμα του Covid-19 σε άλλο λιμάνι, τόπο διέλευσης ή μεταφορικό τομέα μπορεί να επιφέρει μεγάλες επιπτώσεις.
Ο τυφώνας Kompasu προκάλεσε τη συσσώρευση πλοίων έξω από το Χονγκ Κονγκ και το Σενζέν πριν από δύο εβδομάδες και τα ποσοστά συμφόρησης στα ανοικτά του λιμανιού ήταν ακόμα 10,4% υψηλότερα από τα κανονικά επίπεδα, τη Δευτέρα.
Ουρές πλοίων παρατηρήθηκαν επίσης σε πολλά άλλα λιμάνια της Νοτιοανατολικής Ασίας τη Δευτέρα, με το Port Klang στη Μαλαισία να αναφέρει ποσοστά συμφόρησης 14,5% πάνω από το κανονικό και το Tanjung Pelepas 29,9% υψηλότερα από το συνηθισμένο.
Ο κόμβος εμπορευματοκιβωτίων της Τζακάρτα στο Tanjung Priok ήταν 6,7% πάνω από το κανονικό και στη Μανίλα υπήρξε κίνηση 6,5% μεγαλύτερη.
Στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού, τα διπλά λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς κράτησαν τουλάχιστον 79 πλοία σε αναμονή στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Καλιφόρνιας νωρίς τη Δευτέρα, καθώς ο πιο πολυσύχναστος κόμβος εισαγωγών της Αμερικής συνεχίζει να παρουσιάζει καθυστερήσεις όλο το εικοσιτετράωρο.
Ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν περιέγραψε αναλυτικά βήματα για την άμβλυνση των παγκόσμιων διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μια συνάντηση των G-20 την Κυριακή, δηλώνοντας ότι «η επίλυση αυτού θα χρειαστεί όλους μας — κυβέρνηση και ιδιωτική βιομηχανία, εργατικά συνδικάτα και ερευνητικά ιδρύματα».
Η Σαβάνα, το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αμερικής, αντιμετωπίζει προβλήματα συμφόρησης για το μεγαλύτερο μέρος του 2021 και εμφάνισε ένα υψηλό ποσοστό 28 πλοίων που περίμεναν να ελλιμενιστούν την περασμένη Τετάρτη.