ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Η BIMCO γνωστοποίησε ότι τις πρώτες τρεις εβδομάδες του μηνός Μαρτίου, ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε κατά 51% σε ετήσια βάση, αντιπροσωπεύοντας μια πτώση 63% από έτος σε έτος, όσον αφορά στην ολική χωρητικότητα.
Κατά το προηγούμενο έτος 2023, εκτιμάται ότι το 13% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου διήλθε μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Ωστόσο, οι επιθέσεις μείωσαν τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από την περιοχή κατά 50%, λέει ο αναλυτής της Bimco, Filipe Gouveia.
Από τον Νοέμβριο του 2023, η απειλή για τη ναυτιλία έχει αυξηθεί καθώς οι Χούτι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν.
Παράλληλα, η δραστηριότητα της πειρατείας στα ανοιχτά της ανατολικής ακτής της Σομαλίας έχει αυξηθεί και από τον Δεκέμβριο, δύο πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και πολλά αλιευτικά πλοία έχουν καταληφθεί από πειρατές.
Ως αποτέλεσμα, των εξελίξεων αυτών, έχει σημειωθεί σημαντική μείωση των πλοίων στην περιοχή από τον Ιανουάριο του 2024.
«Τα πλοία αποφεύγουν όλο και περισσότερο τις πληγείσες περιοχές και ταξιδεύουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, καθυστερώντας την παράδοση των φορτίων, αυστηροποιώντας τους κανόνες εφοδιασμού και αυξάνοντας τους ναύλους. Οι μεγαλύτερες αποστάσεις ενισχύουν επίσης την κατανάλωση καυσίμων που αυξάνει το κόστος του ταξιδιού και τις εκπομπές άνθρακα», πρόσθεσε o F. Gouveia.
Τα πλοία που εξακολουθούν να πλέουν στις πληγείσες περιοχές αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερο κόστος. Κινδυνεύουν με απώλεια ζωής των ναυτικών και ζημιές στα πλοία και πρέπει να πληρώσουν υψηλότερα ασφάλιστρα. Κατά συνέπεια, η αυξημένη απειλή για τα πλοία αυξάνει το κόστος συναλλαγών ανεξάρτητα από την επιλεγμένη διαδρομή.
Για να παρακάμψουν το υψηλότερο κόστος και να περιορίσουν τις καθυστερήσεις, οι μεταφορείς μπορεί να προσπαθήσουν να περιορίσουν τα φορτία μέσω της περιοχής και να αυξήσουν τις τιμές.
Ωστόσο, αυτό πιθανότατα να υπάρχει έλλειψη σε ορισμένα προϊόντα.
Οι χώρες εργάζονται για να μειώσουν το επίπεδο απειλής στην Ερυθρά Θάλασσα, στον Κόλπο του Άντεν και στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας.
Ένας συνασπισμός υπό την ηγεσία των ΗΠΑ και μια θαλάσσια επιχείρηση από την ΕΕ επιχειρούν να βελτιώσουν την ασφάλεια της διέλευσης των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μέχρι στιγμής με περιορισμένη επιτυχία.
Εξάλλου, το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό έχει δραστηριοποιηθεί στον αγώνα κατά της πειρατείας της Σομαλίας, ανακτώντας πρόσφατα ένα από τα πειρατεία πλοία χύδην φορτίου.
«Παρά τις προσπάθειες για βελτίωση της ασφάλειας, παραμένουν ενεργές όλες οι πειρατικές ομάδες και οι Χούτι έχουν απειλήσει να επεκτείνουν τις επιθέσεις τους σε πλοία στον Ινδικό Ωκεανό. Αν δεν βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια στην περιοχή, τα πλοία δεν μπορούν να επιστρέψουν στις κανονικές τους διαδρομές. Καθώς η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά περίπου 80% του παγκόσμιου εμπορίου, οι καθυστερήσεις και το υψηλότερο κόστος αναμένεται να συνεχιστούν», κατέληξε ο F. Gouveia.
Διαβάστε επίσης:
Οικογένεια Λογοθέτη: Εξασφάλισε έσοδα 132 εκατ. δολαρίων για την Lomar
Αγγελική Φράγκου: Έφτασε τα έξι suezmaxes στα ναυπηγεία με την Navios Maritime Partners
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρουλάκης: Δε νομίζω ότι ο Έλληνας φορολογούμενος θέλει να κάνει δώρο μισό εκατομμύριο ευρώ στη ΝΔ
- Ριαμπκόφ: Η Μόσχα μπορεί σίγουρα να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ
- Aegean: Αγορά 29 χιλιάδων μετοχών από την Autohellas
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής