Niels Rasmussen – Chief Shipping Analyst, Bimco (Πηγή: bimco.org)
Σύμφωνα με εκτίμηση και πρόβλεψη της Bimco, περισσότερα από 15.000 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 600 εκατομμυρίων dwt θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν έως το 2032, περισσότερα από 100% σε σχέση με τα τελευταία 10 χρόνια.
Επισημαίνεται ότι τα τελευταία δέκα χρόνια, 7.780 πλοία με χωρητικότητα νεκρού βάρους 285 εκατομμυρίων τόνων ανακυκλώθηκαν. Το σημαντικό εύρημα από την ανακύκλωση πλοίων είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας νεκρού βάρους, γύρω στο 60% κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990.
Ωστόσο, προβλέπεται ότι τα επόμενα δέκα χρόνια, τα πλοία που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 2000 θα είναι η κύρια πηγή ανακύκλωσης, σύμφωνα με την ανάλυση του Niels Rasmussen από την Bimco, προσθέτοντας ότι πολλά παλαιότερα πλοία αναμένεται να ανακυκλωθούν νωρίτερα από το κανονικό λόγω των ολοένα αυστηρότερων ορίων. για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Ιστορικά, περίπου το 50% των πλοίων, χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων έχει ανακυκλωθεί μέχρι τη στιγμή που τα πλοία ήταν 25 ετών και το 90% στα 30-35 χρόνια.
Εφαρμόζοντας αυτό το πρότυπο ανακύκλωσης στα τρέχοντα εμπορικά πλοία, εκτιμάται από τους αναλυτές της Bimco ότι 15.000 πλοία και 600 εκατομμύρια τόνοι νεκρού βάρους θα ανακυκλωθούν μεταξύ 2023 και 2032.
Σε σύγκριση με τη δεκαετία του 1990, πάνω από το διπλάσιο της χωρητικότητας νεκρού βάρους κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 και θα οδηγήσει στην αναμενόμενη αύξηση της ανακύκλωσης.
Η χωρητικότητα νεκρού βάρους που κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010 αυξήθηκε επιπλέον κατά 65%, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα ανακύκλωσης σε δέκα έως είκοσι χρόνια από τώρα.
Καθώς οι όγκοι ανακύκλωσης αυξάνονται, είναι όλο και πιο σημαντικό να επικυρωθεί και να εφαρμοστεί η Διεθνής Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων. Η Σύμβαση εγκρίθηκε το 2009 με στόχο τη μείωση των κινδύνων για την ανθρώπινη υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον.
Στην πραγματικότητα, η ανακύκλωση χάλυβα σε καμίνους εκπέμπει σημαντικά λιγότερα αέρια θερμοκηπίου από την παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα, οι εκπομπές θα μειωθούν περαιτέρω. Ως εκ τούτου, η ανακύκλωση πλοίων μπορεί να συνεχίσει να διαδραματίζει βασικό ρόλο στην κυκλική οικονομία.
«Ευτυχώς, η Ινδία και η Τουρκία, οι οποίες είναι δύο από τις μεγαλύτερες χώρες ανακύκλωσης πλοίων, είναι επίσης σημαντικοί παραγωγοί χάλυβα με υψηλό μερίδιο χρήσης καμίνων με πιο σύγχρονο τρόπο. Κατά την τελευταία πενταετία, αυτές οι χώρες έχουν ανακυκλώσει το 25% και το 34% της χωρητικότητας νεκρού βάρους και του αριθμού των πλοίων αντίστοιχα. Μαζί με το Μπαγκλαντές, τη μεγαλύτερη χώρα ανακύκλωσης πλοίων στον κόσμο, και το Πακιστάν, αυτές οι τέσσερις κορυφαίες χώρες έχουν ανακυκλώσει το 96% της χωρητικότητας νεκρού βάρους και το 77% των πλοίων τα τελευταία πέντε χρόνια», αναφέρει η ανάλυση του Niels Rasmussen από την Bimco.
Διαβάστε επίσης:
Attica Group: Στο 91,23% τα δικαιώματα ψήφου της Blantyre Capital (Cayman) Ltd