ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν εκτιναχθεί οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς ο αριθμός LNG carriers που είναι διαθέσιμα στη spot αγορά είναι περιορισμένος.
«Τα spot κέρδη έχουν φτάσει σε ιλιγγιώδη επίπεδα», επισήμανε πρόσφατα ο αναλυτής της Clarksons Securities, Frode Mørkedal.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ναύλωση του LNG carrier Yiannis, χωρητικότητας 174,000 cbm, που ανήκει στην Maran Gas της ισχυρής πλοιοκτήτριας Μαρίας Αγγελικούση, έναντι 400.000 δολαρίων ημερησίως για τη μεταφορά αμερικανικού LNG, αναφέρει το American Shipper. Ναυλώτρια είναι η Shell.
Η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση, διαθέτει στόλο με 45 πλοία μεταφοράς LNG ενώ έχει υπό κατασκευή 11 ακόμη πλοία τα οποία θα παραλάβει μεταξύ 2023 και 2026.
Σύμφωνα με την Clarksons Securities οι μέσοι ναύλοι για τα πιο αποδοτικά πλοία μεταφοράς LNG διαμορφώνονταν σε 313.000 ημερησίως στις αρχές της εβδομάδας.
Από την πλευρά του ο αναλυτής της Pareto, Eirik Haavaldsen, προέβλεψε ότι οι τιμές μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο δολάρια την ημέρα το τέταρτο τρίμηνο.
Οι Έλληνες εφοπλιστές αναμένεται να καρπωθούν σημαντικά κέρδη από την εκτίναξη των ναύλων στην αγορά LNG, καθώς είναι πρωταγωνιστές παγκοσμίως στο συγκεκριμένο κλάδο.
Εκτός από την Maran Gas, που διαθέτει τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο στα LNG, ισχυρή παρουσία έχουν ακόμη η Dynagas Holding του Γιώργου Προκοπίου, η GasLog Partners του Πήτερ Λιβανού, η Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη, η TMS Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου κ.α.
Διαβάστε ακόμη: