ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Εφ’ όλης της ύλης κριτική στα θέμα της ναυτιλιακής πολιτικής της κυβέρνησης άσκησε ο υπεύθυνος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Βουλευτής Κέρκυρας του Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μπιάγκης μιλώντας στη Βουλή για το σχέδιο νόμου που αναφέρεται στον «Εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».
Αναλυτικότερα, ο Δ. Μπιάγκης, επισήμανε τα εξής:
Με αφορμή το σημερινό Νομοσχέδιο, θα ήθελα πρωτίστως να ρωτήσω τον Υπουργό εάν υπάρχουν κάποια δεδομένα-κάποια στοιχεία που χρήζουν αξιοποίησης για τη φωτιά που ξέσπασε στο πλοίο «Euroferry Olympia» και αν με βάση αυτό το τραγικό συμβάν το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλίες για την ασφάλεια των πλοίων, η οποία θα είναι συνδεδεμένη τόσο με τις θαλάσσιες μεταφορές όσο και με τη στήριξη των Περιφερειακών Λιμανιών.
Μεγάλες είναι, επίσης, οι ευθύνες σας, κύριε Υπουργέ, για την τροπή που παίρνει η επένδυση στο Λιμάνι της Λευκίμμης, για το οποίο αποφασίζετε ερήμην της τοπικής κοινωνίας, χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική διαβούλευση με τους πολίτες και τους φορείς.
Θα ήθελα, όμως, να χαιρετίσω την επίλυση ενός προβλήματος που αφορά την ασφαλή μεταφορά καυσίμων στα Διαπόντια Νησιά που ναι μπορεί να μην λύνει το πρόβλημα συνολικά αλλά αποτελεί μία πρώτη προσέγγιση και σίγουρα δίνει μερική λύση στο πρόβλημα. Ευελπιστούμε στην οριστική επίλυσή του.
Το παρόν Σχέδιο Νόμου δεν αντικατοπτρίζει τις ρεαλιστικές και πραγματικές ανάγκες των φορέων, καθώς κατατέθηκε στην Βουλή εντελώς διαφοροποιημένο από το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο. Δεν συμπεριλαμβάνει τις απόψεις και ενστάσεις που κατατέθηκαν, ενώ δεν απαντά ουσιαστικά ως προς τη σκοπιμότητα των προτεινόμενων ρυθμίσεων. Πρόκειται για έναν Νομοθετικό αιφνιδιασμό με πολλά ερωτηματικά.
Ως προς τον τίτλο του Νομοσχεδίου «περί ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής», ακόμη προσπαθώ να εντοπίσω έστω και μία πρόβλεψη που να δικαιώνει αυτή την προσδοκία. Το εν λόγω σχέδιο νόμου δεν έχει να συνεισφέρει κάποια αξιοσημείωτη καινοτομία και σαφώς δεν θα το χαρακτήριζα εκσυγχρονιστικό.
Το σημείο που προκαλεί τις περισσότερες αντιδράσεις, είναι η πρωτοφανής ρύθμιση, με την οποία εισάγεται για πρώτη φορά η δυνατότητα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης με εκκίνηση ή/και τερματισμό εντός της ελληνικής επικράτειας από πλοία υπό ξένη σημαία, για τα οποία δεν υπάρχει η υποχρέωση εγκατάστασης εταιρείας διαχείρισής τους στην Ελλάδα. Και μάλιστα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέχρι και 21 ημέρες ετησίως, με μόνη επιπλέον υποχρέωση την καταβολή ενός συμβολικού μάλλον Τέλους Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.), το οποίο είναι συνάρτηση του μεγέθους του πλοίου (της ολικής χωρητικότητας ή του μήκους του κατά περίπτωση).
Μία τέτοια ρύθμιση, κύριε Υπουργέ, όπως κυρίως αναδεικνύεται από τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, δημιουργεί συνθήκες μη υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ αφενός των ιδιοκτητών πλοίων υπό ελληνική, αλλά και αρκετών υπό ξένη σημαία, που λειτουργούν σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο και αφετέρου εταιρειών πλοίων υπό σημαία τρίτων κρατών, των οποίων οι διαχειρίστριες εταιρείες βρίσκονται στο εξωτερικό και οι οποίες δεν υπόκεινται στις υποχρεώσεις και τις δεσμεύσεις των πρώτων. Και οι οποίες δεν είναι πρακτικά δυνατόν να ελεγχθούν αν υπόκεινται σε αντίστοιχες υποχρεώσεις από τη σημαία τους ή είναι επί της ουσίας ιδιωτικά πλοία αναψυχής.
Θα περιμέναμε από το παρόν Σχέδιο Νόμου την αποτελεσματική αντιμετώπιση σημαντικών προκλήσεων, όπως:
1) Τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, η οποία υποφέρει από μεγάλη γραφειοκρατία.
2) Το απαρχαιωμένο και κατακερματισμένο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις είναι ασύμβατο με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό και διεθνές.
3) Την αναχρονιστική, ανορθολογική και ελλιπή οργάνωση, λειτουργία και στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών του Ελληνικού Δημοσίου και κυρίως του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπου η έλλειψη εξειδικευμένων επιστημόνων και τεχνοκρατών αλλά
και η εμμονή σε ξεπερασμένες πρακτικές διοίκησης με σημαντική ευθύνη του σημερινού Υπουργού είναι παραπάνω από εμφανείς.
4) Την υπέρμετρη και μη αναλογική επιβολή τελών και άλλων οικονομικών και διοικητικών υποχρεώσεων στους ιδιοκτήτες πλοίων αναψυχής.
5) Την αδυναμία σχεδιασμού και εφαρμογής εθνικής λιμενικής πολιτικής κατόπιν μελέτης και ευρείας διαβούλευσης, την οποία παρά τη ρητή νομοθετική υποχρέωση η κυβέρνηση ακόμη δεν έχει υλοποιήσει.
Κλείνοντας, ο Βουλευτής τόνισε ότι: «Με το εν λόγω Νομοσχέδιο, για ακόμη μία φορά οι όποιες προσδοκίες είχαν οι πολίτες αυτής της χώρας, οι εργαζόμενοι και οι επιχειρηματίες στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού για ανάληψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών από την πλευρά της Πολιτείας για την ενίσχυση της βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας του κλάδου, για λήψη καινοτόμων και τολμηρών μεταρρυθμίσεων, δυστυχώς διαψεύδονται.
Διαβάστε επίσης:
Κορκίδης: Απαιτούνται 3 δισ. ευρώ για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό των ακτοπλοϊκών πλοίων
Σπυρίδων Πασχάλης: Το κόστος καυσίμων των ακτοπλοϊκών πλοίων από το 35% εκτινάχθηκε στο 65-80%
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν
- Στέφανος Γκίκας από Ζάκυνθο: «Δρομολογούμε σημαντικά λιμενικά έργα στα νησιά μας, που θα φέρουν αλματώδη ανάπτυξη»
- Philip Lane (ΕΚΤ): Ευελιξία στο ζήτημα των περαιτέρω μειώσεων των επιτοκίων