ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Ο Βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, Δημήτρης Μπιάγκης μίλησε στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Νομοσχεδίου για «την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις» στην Ολομέλεια. Σταχυολογούμε τα βασικά σημεία της ομιλία του:
► Καλούμαστε σήμερα να συζητήσουμε για την επομένη ημέρα των Ναυπηγείων και της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, υπό όρους τετελεσμένων γεγονότων. Χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος και γόνιμη διαβούλευση για να εξετάσουμε διεξοδικά και ενδελεχώς όλες τις παραμέτρους και τις διαθέσιμες επιλογές με γνώμονα το δημόσιο και το εθνικό συμφέρον.
► Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο το οποίο:
1) δεν φαίνεται να πληροί τους όρους βιωσιμότητας του εγχειρήματος,
2) δεν διασφαλίζει την ομαλή και απρόσκοπτη συνέχεια της λειτουργίας του ναυπηγείου,
3) βασίζεται εξ ολοκλήρου σε ένα αίολο και αμφιβόλου αξιοπιστίας και αποτελεσματικότητας σύστημα χρηματοδότησης,
4) παρέχει τη δυνατότητα εν λευκώ και μη ελεγχόμενων από το κοινοβούλιο, χειρισμών και διαπραγματεύσεων του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων με προεπιλεγμένο επενδυτή,
5) δεν προβλέπει ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία κατόπιν αξιολόγησης από ανεξάρτητο εκτιμητή, και κυρίως 6) δεν διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και την ανταγωνιστική προοπτική ανάπτυξης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
► Τα ναυπηγεία της χώρας μας, όπως και οι υπόλοιποι κλάδοι της οικονομίας έχουν ανάγκη από σύγχρονες, διαυγείς και προοδευτικές αναπτυξιακές πολιτικές και όχι από κοντόφθαλμες, δογματικές και αναχρονιστικές προσεγγίσεις με αδιαφανείς μεθοδεύσεις πίσω από κλειστές πόρτες.
► Χρειάζεται η εκπόνηση ενός Εθνικού Σχεδίου επανεκκίνησης της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας, το οποίο θα προβλέπει:
1) τη σύσταση Εθνικής Επιτροπής για το σχεδιασμό ολοκληρωμένης πολιτικής για τη Ναυπηγική Βιομηχανία και την αντιμετώπιση των συσσωρευμένων προβλημάτων του κλάδου.
2) Την υπαγωγή του συνόλου των κατακερματισμένων αρμοδιοτήτων του Δημοσίου, που αφορούν στη Ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα σε ένα φορέα, κατάλληλα στελεχωμένο, ο οποίος μεταξύ άλλων υλοποιεί το σχεδιασμό της σχετικής Εθνικής Επιτροπής και εξασφαλίζει τη μείωση της γραφειοκρατίας και την δημιουργία ευνοϊκού επιχειρηματικού κλίματος.
3) Τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου για την Ναυπηγοεπισκευή, μεταξύ άλλων για θέματα αδειοδότησης, χωροθέτησης εργασιακών κ.λ.π.
4) τη δημιουργία Εθνικού στρατηγικού κέντρου κατανομής εργασιών στις επιμέρους συνεργαζόμενες η ενοποιημένες παραγωγικές μονάδες.
5) την δυνατότητα επιλεξιμότητας της ανωτέρω δραστηριότητας σε αναπτυξιακά, χρηματοδοτικά προγράμματα, καθώς και ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού θεσμού της ασφάλισης εγγυήσεων και πιστώσεων για ναυπηγήσεις πλοίων.
6) την προώθηση του Ναυπηγικού προϊόντος της χώρας σε διεθνές επίπεδο με την αρωγή των πρεσβειών μας.
7) την έμφαση στην υποστήριξη της συμμετοχής σε προγράμματα κατάρτισης και επιμόρφωσης των εργαζομένων του κλάδου.
Κλείνοντας την Ομιλία του, ο Βουλευτής υπογράμμισε ότι: «Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι δυνατόν να σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα για την ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στην Πατρίδα μας, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας τα δεδομένα της εποχής, ήτοι: -την διαφύλαξη της εθνικής μας ασφάλειας, -την ανάγκη στήριξής της, τη συνολική βιωσιμότητα του εγχειρήματος με θετικό αναπτυξιακό πρόσημο προς όφελος της Πατρίδας μας και της κοινωνίας μας».
Διαβάστε ακόμη:
Κορκίδης: Μια νέα σελίδα στο μεγάλο κεφάλαιο ναυπηγεία γράφεται σήμερα στην Βουλή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΤτΕ: Στα 70,8 δισ. ευρώ τα «κόκκινα δάνεια» που διαχειρίζονται οι servicers
- Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής: Η πάταξη της φοροδιαφυγής φέρνει υπερπλεόνασμα για το 2024 – Ποιοι είναι οι τρεις κίνδυνοι για την οικονομία
- Eυάγγελος Μυτιληναίος: Χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης