Συνολικές παραγγελίες πλοίων ύψους 840 εκατ. δολαρίων πραγματοποίησαν το μήνα Νοέμβριο οι Έλληνες εφοπλιστές, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες κινητικότητα στο μέτωπο των νεότευκτων σημειώνεται και τον Δεκέμβριο.

Με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε η VesselsValue για το mononews.gr, οι συμφωνίες του προηγούμενου μήνα αφορούν στην κατασκευή 11 τάνκερ το κόστος των οποίων θα ανέλθει στα 654 εκατ. δολάρια και ενός πλοίου μεταφοράς LNG, κόστους 186 εκατ. δολαρίων.

 

Όσον αφορά τις ναυτιλιακές που στοχεύουν στην ενίσχυση των στόλων τους με νέα πλοία, στην πρώτη θέση, βρίσκεται η Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου.

Όπως ανέφερε και η Seasure Shipbroking η εταιρεία προχώρησε στην παραγγελία τριών δεξαμενόπλοιων suezmax με option για δύο επιπλέον, στην τιμή των 58 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η συμφωνία υπεγράφη με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και η παράδοση των νεότευκτων προγραμματίστηκε για το 2022. Η συνολική αξία και των πέντε πλοίων θα ανέλθει στα 290 εκατ. δολάρια.

Με την παραγγελία ενός νέου τάνκερ μεταφοράς LNG συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές τη ναυτιλιακή Maran Gas, συμφερόντων του ομίλου Γ. Αγγελικούση. Το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Samsung Heavy Industries ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αξίας περίπου 187 εκατ. δολαρίων, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το όνομα του αγοραστή. Το πλοίο θα παραδοθεί στην εταιρεία τον Ιούλιο 2023.

Στην αγορά των σούπερ τάνκερ εισέρχεται η Latsco Shipping, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Λάτση,  με επικεφαλής από το 2012 τον Πάρι Κασιδόκωστα– Λάτση.

Η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy στη Νότια Κορέα για την κατασκευή δύο τάνκερ VLCC, το κόστος των οποίων, σύμφωνα με την VesselsValue, θα ανέλθει στα 174 εκατ. δολάρια. Η παράδοση τους ορίστηκε για το 2022.

Η Unisea Shipping, του εφοπλιστή Αδαμάντιου Λαιμού προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ suezmax, που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries. Το κόστος τους θα ανέλθει στα 110 εκατ. δολάρια.

H ναυτιλιακή Atlas Maritimeσυμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα, παρήγγειλε τάνκερ χωρητικότητας 115,000dwt στο ναυπηγείο Daehan της Νοτίου Κορέας, με option για την παραγγελία και ενός δεύτερου ίδιου πλοίου.  Η τιμή κατασκευής του, σύμφωνα με την VesselsValue, θα ανέλθει στα 46 εκατ. δολάρια, ενώ θα παραδοθεί το 2022.

Στην παραγγελία ενός τάνκερ τύπου MR προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή Golden Energy Management, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη. Πρόκειται για option προηγούμενης παραγγελίας της εταιρείας στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας STX Offshore & Shipbuilding.

Το κόστος του πλοίου εκτιμάται από την VesselsValue, στα 34 εκατ. δολάρια.


 

Στο μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι και κατά το μήνα Δεκέμβριο έχουν σημειωθεί κάποιες κινήσεις στο μέτωπο των νέων παραγγελιών.

Την ισχυροποίηση της παρουσίας της στον κλάδο μεταφοράς αερίου δρομολογεί η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, προχωρώντας στην παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς LPG. Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η εταιρεία συμφώνησε με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo για την κατασκευή δύο carrier LPG, χωρητικότητας 40,000 cbm, στην τιμή των 45,7 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Παράλληλα, η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού, υπέγραψε επιστολή προσθέσεων για την κατασκευής δύο τάνκερ VLCC, με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Η συμφωνία περιλαμβάνει και option για δύο επιπλέον πλοία. Η τιμή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα κυμανθεί στα 85 έως 87 εκατ. δολάρια έκαστο.

Neptune Lines: Συνεργασία με την METIS για τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης

Greek Shipping Newsmaker of the Year ο Μιχάλης Σακέλλης

Αγοραπωλησίες πλοίων ύψους 554 εκατ. δολ. από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο – Ποια πλοία άλλαξαν χέρια

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση