Συμβάσεις με σειρά ναυτιλιακών εταιρειών -μεταξύ των οποίων και ελληνικές- υπέγραψε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο βραζιλιάνικος πετρελαϊκός κολοσσός Petrobras, για τη ναύλωση δέκα δεξαμενόπλοιων τύπου MR. Μάλιστα, οι ίδιες πληγές αναφέρουν ότι θα ακολουθήσει και δεύτερος γύρος ναυλώσεων.

Η βρετανική Union Maritime και η Eastern Pacific Shipping του Idan Ofer, με έδρα τη Σιγκαπούρη θα παρέχουν τα μισά εκ των τάνκερ ενώ και Έλληνες πλοιοκτήτες, όπως ο Αντώνης Κομνηνός θα ναυλώσουν πλοία τους στην πετρελαϊκή εταιρεία.

Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η Petrobras προχώρησε στην κίνηση αυτή για να αντικαταστήσει προηγούμενες ναυλώσεις και όχι για να επεκτείνει το στόλο της.

Οι συμφωνίες της ελεγχόμενης από το κράτος επιχείρησης, πραγματοποιούνται σε μία περίοδο έντονου ενδιαφέροντος για τις χρονοναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, καθώς οι επικείμενοι κανονισμοί του ΙΜΟ που θα ισχύσουν από το 2020 αναμένεται να διαταράξουν την ναυλαγορά, οδηγώντας τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα, αναφέρει το tradewinds.

Η Petrobras θα ναυλώσει τα 10 τάνκερ με συμφωνίες χρονικής διάρκειας δύο ετών και με option για τρίτο έτος, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.

Τα τρία πλοία προέρχονται από τo στόλο της Union Maritime. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 50,000-dwt Grand (κατασκευής 2008), το St James και το Anfa (και τα δύο κατασκευής 2010). Η τιμή των ναύλων εκτιμάται στα 16.200 δολάρια ημερησίως.

Όσον αφορά την Eastern Pacific, θα στείλει στη Βραζιλία δύο από τα MR του στόλου της. Το χωρητικότητας 50,000-dwt Pacific Onyx και το Pacific Zircon (κατασκευής 2010), με ημερήσια ναύλα στα 16.500 δολάρια ημερησίως για τα δύο πρώτα χρόνια και 17.900 για το προαιρετικό τρίτο έτος. Άλλες πηγές τοποθετούν τις τιμές κοντά στα 20.000 δολάρια ημερησίως.

Η ναυτιλιακή Horizon Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Αλέξη Κομνηνού, η οποία διαθέτει στόλο με οκτώ τάνκερ MR, κατά τις πληροφορίες ναύλωσε το χωρητικότητας 50,300-dwt πλοίο Horizon Armonia (κατασκευής 2008) στην Petrobras με 16.300 δολάρια ημερήσια ναύλα για τα δύο έτη και πιθανή αύξηση στα 16.900 δολάρια για το τρίτο.

Αντώνης Κομνηνός, εφοπλιστής

Η Spring Marine Management, επίσης ελληνικών συμφερόντων, ναύλωσε στη βραζιλιάνικη πετρελαϊκή το χωρητικότητας 46,000-dwt Mambo (κατασκευής 2008) με ημερήσια ναύλα 16.250 δολ. για τη διετία και προοπτική αύξησης του ποσού στα 17.000 δολάρια το τρίτο έτος.

Τέλος, η Samos Steamship, συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση, ναύλωσε το χωρητικότητας 50,100-dwt Mariposa (κατασκευής 2010) στην Petrobras έναντι 16.300 δολαρίων ημερησίως.

Οι προαναφερθείσες τιμές ναύλωσης είναι υψηλότερες από τις υφιστάμενες της spot αγοράς, οι οποίες κυμαίνονται στα 10.600 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities.