Βαλέντιος Βαλεντής, εφοπλιστής Pyxis Tankers
Στην αναβάθμιση της μετοχή της ναυτιλιακής Pyxis Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλεντή, προχώρησαν οι αναλυτές της Maxim, λόγω των θετικών προσδοκιών για τις προοπτικές της αγοράς μεταφορών προϊόντων πετρελαίου. Το θετικό outlook αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της ζήτησης από τις αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Δυτικής Αφρικής.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων αναμένεται να ανακάμψει καθώς οι εμπορικές συναλλαγές σε Ατλαντικό και Ειρηνικό αυξάνονται.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο αναλυτής της Maxim, James Jang, «παρατηρείται αξιοσημείωτη αύξηση της ζήτησης για εισαγωγές από τη Λατινική Αμερική και τη Δυτική Αφρική, καθώς αυτές οι περιοχές δεν έχουν στην παρούσα φάση τη δυνατότητα διύλισης ώστε να καλύψουν την εγχώρια ζήτηση».
Παράλληλα, επισημαίνει ότι οι αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων στη Βραζιλία θα συμβάλουν στην διατήρηση της ζήτησης για βενζίνη και ντίζελ, ενώ η ζήτηση στη Δυτική Αφρική θα παραμείνει ικανοποιητική σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς τα προγραμματισμένα έργα διύλισης δεν θα πραγματοποιηθούν για τουλάχιστον δύο ακόμη χρόνια.
Επιπλέον, η αυξημένη ζήτηση από τις συγκεκριμένες περιοχές και η ενίσχυση της εξαγωγικής ικανότητας διυλισμένων προϊόντων, εξαιρουμένων των ΗΠΑ και της Κίνας, αναμένεται να ενισχύσουν τις ευκαιρίες αρμπιτράζ στις λεκάνες του Ατλαντικού και του Ειρηνικού.
Στην ανάλυση του, ο James Jang αναβάθμισε τις μετοχές της Pyxis Tankers σε buy (αγορά) από hold (διακρατηση) καθώς εκτιμά ότι η εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης εταιρία, που διαθέτει έξι τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, αποτελεί ιδανική ευκαιρία για τους επενδυτές που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν το ανοδικό momentum της συγκεκριμένης αγοράς.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της εταιρίας σήμερα το πρωί κατέγραφε απώλειες και διαπραγματεύονταν στα 2,21 δολάρια. Ωστόσο, να υπενθυμίσουμε ότι κατά τον τελευταίο μήνα του 2017, ο τίτλος της Pyxis κατέγραψε έντονη μεταβλητότητα και εκρηκτική άνοδο άνω του 100% όταν ξεπέρασε τα 4 δολ.
Κατά τη διάρκεια της ανοδικής κούρσας ο James Jang αναγκάστηκε να προχωρήσει στην υποβάθμιση της σύστασης του για αυτήν σε hold (διακράτηση) δεδομένου ότι η τιμή της διαμορφώθηκε πολύ υψηλότερα από την τιμή στόχο που είχε θέσει, τα 3 δολάρια.
Η Pyxis Tankers ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του έτους καθαρές ζημίες ύψους 1,32 εκατ. δολαρίων, μειωμένες από τα 1,46 εκατ. δολάρια στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, με τα έσοδα από ναυλώσεις πλοίων να είναι αυξημένα κατά 200.000 δολάρια περίπου σε ετήσια βάση.