• Ναυτιλία

    Attica Group: Ο εκσυγχρονισμός του στόλου το νέο challenge ύψους 1 δισ. ευρώ

    Κυριάκος Μάγειρας, Πρόεδρος Attica Group

    Κυριάκος Μάγειρας, Πρόεδρος Attica Group


    Με στόχο τον εκσυγχρονισμό του στόλου των πέντε θυγατρικών της εταιρειών, η Attica Group, έχει σχεδιάσει ένα επενδυτικό πλάνο με καταληκτικό ορίζοντα σε τρεις φάσεις  το 2030, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ.

    Στο επενδυτικό αυτό σχέδιο περιλαμβάνει, ενσωμάτωση συστημάτων στα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά και ναυπήγηση νέων διπλού καυσίμου πλοίων.

    Η προσπάθεια ανανέωσης του στόλου και των γραφείων θα αφορά και την ΑΝΕΚ.

    Το σχέδιο περιλαμβάνει:

    -Μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

    -Μείωση της έντασης των άμεσων εκπομπών (scope 1) κατά 3% σε σχέση με το 2022. Μείωση της έντασης των έμμεσων εκπομπών (scope 2) κατά 15% σε σχέση με το 2022.

    -Μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.

    -Συνεισφορά στη κυκλική οικονομία. Διαχείριση απορριμμάτων μέσω πιστοποιημένων φορέων αποκομιδής στο 100%.

    -Αντιμετώπιση κλιματικών κινδύνων. Σχεδιασμός προγράμματος αντιμετώπισης κλιματικών κινδύνων.

    -Προστασία και διατήρηση της βιοποικιλότητας.

    -Ενημέρωση τοπικής κοινωνίας σχετικά με θέματα βιοποικιλότητας.

    -Μείωση της κατανάλωσης της ενέργειας Θα ληφθούν μέτρα για τη μείωση της καταναλισκόμενης ενέργειας στα κεντρικά γραφεία και τα πρακτορεία, καθώς και στα πλοία.

    -Η χρήση των κλιματιστικών θα λειτουργούν σε συγκεκριμένα όρια θερμοκρασιών για να αποφεύγονται υπερβολές και υπερκαταναλώσεις.

    -Το προσωπικό, που είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο ούτως θα απενεργοποιεί τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, να κλείνουν τα φώτα αλλά και τον κλιματισμό κατά την αναχώρησή του, ενώ οι συντηρητές του κτιρίου φροντίζουν για την ορθή λειτουργία προκειμένου να επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας.

    -Προβλέπεται προμήθεια εξοπλισμό γραφείου (όπως υπολογιστές και οθόνες) με προδιαγραφές ‘energy star’.

    -Ολοκλήρωση και αντικατάσταση των λαμπτήρων με LED στα πλοία και στα γραφεία στο 100%.

    -Αντικατάσταση στεγνωτήρων αέρα στις τουαλέτες όλων των πλοίων, με σκοπό την ελαχιστοποίηση της χρήσης χαρτιού.

    -Τα ψυγεία και οι καταψύκτες στα πλοία θα λειτουργούν με περιβαλλοντικά φιλικά ψυκτικά υγρά.

    -Για τον εξοπλισμό του ξενοδοχείου γίνεται προμήθεια συσκευών με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

    -Η εταιρεία στα κεντρικά της γραφεία της ΑΝΕΚ, στον Πειραιά, στα πρακτορεία, στα εκδοτήρια και στα πλοία της έχει εγκαταστήσει σύστημα διαχείρισης εκτυπώσεων (Managed Print Services – MPS) με στόχο την εξοικονόμηση στη χρήση ενέργειας, μελανιών, χαρτιού και τον περιορισμό των άσκοπων εκτυπώσεων.

    Η πρώτη φάση του επενδυτικού εκσυγχρονισμού θα απορροφήσει 160 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 31 εκατ. ευρώ, θα αφορούν τα πλοία της ΑΝΕΚ. Αναλυτικότερα, η Attica Group θα δαπανήσει 20 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ και άλλα 11,3 εκατομμύρια ευρώ σε συντήρηση των πλοίων της.

    Στη δεύτερη φάση θα γίνει εγκατάσταση σε επιλεγμένα πλοία μηχανών διπλού καυσίμου, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 400 εκατομμυρίων μέχρι την διετία 2026-2027.

    Η τρίτη φάση περιλαμβάνει την ναυπήγηση νέων πλοίων, τα οποία θα συμμορφώνονται 100% με τους διεθνείς κανονισμούς για ελαχιστοποίηση ή και μηδενισμό  των εκπομπών άνθρακα, προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων έως το 2029.

    Η ναυπήγηση πλοίων θα αφορά τις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης. Το όλο project θα υλοποιηθεί με δανεισμό και με ίδια κεφάλαια.

    Επισημαίνεται ότι ο όμιλος θα λειτουργεί πλέον με πέντε θυγατρικές εταιρείες: Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, Anek Lines, Superfast Ferries και Africa Morocco Link και με 45 πλοία.

    Υπενθυμίζεται ότι μετά από πολύμηνη διερεύνηση των δεδομένων και των επιπτώσεων της ακτοπλοϊκής αγοράς, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, Attica Group και ΑΝΕΚ με την απόφαση υπ’ αρ. 827/2023, αφού αποδέχθηκε ότι η απορροφώμενη εταιρεία αποτελεί προβληματική επιχείρηση (failing firm) και ενδέχεται στο άμεσο μέλλον να υποχρεωθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει και δεν υπήρξε εκδήλωση αξιόπιστου ενδιαφέροντος για την απόκτηση των στοιχείων του ενεργητικού της.

    Η νέα εταιρεία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομικών παραγόντων της Ακτής Μιαούλη, θεωρείται σίγουρο ότι θα διαμορφώσει ετήσια έσοδα άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ.

    Στις γραμμές της Αδριατικής, η ενοποιημένη εταιρεία θα δρομολογήσει 3 πλοία Superfast, τα 2 της ΑΝΕΚ και το “Αστερίων” που είναι ναυλωμένο, ενώ τους θερινούς μήνες θα ενσωματώνει στα δρομολόγια και έβδομο πλοίο.

    Η εταιρεία με τα επτά πλοία θα αναχωρεί από την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα για τα ιταλικά λιμάνια Ανκόνα, Βενετία και Μπάρι.

    Στις γραμμές των Δωδεκανήσων θα δρομολογήσει 4 πλοία, 3 επιβατηγά οχηματαγωγά και 1 οχηματαγωγό για την μεταφορά επικίνδυνων φορτίων και φορτηγών οχημάτων.

    Στις Κυκλάδες, θα υπάρχουν επτά πλοία, τέσσερα συμβατικά πλοία, τρία ταχύπλοα και ένα οχηματαγωγό πλοίο.

    Στο Βόρειο Αιγαίο θα δρομολογηθούν τρία συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και ένα οχηματαγωγό πλοίο.

    Στις Σποράδες θα δρομογηθεί μόνο ένα πλοίο.

    Στο Σαρωνικό θα δρομολογηθούν 4 καταμαράν και 3 υδροπτέρυγα AERO.

    Τέλος, η Africa Morocco Links, θα δρομολογήσει 2 επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία αυτή ανήκει κατά 49% στην Attica Group και κατά 51% σε Τράπεζα.

    Στην Κρήτη, η εταιρεία θα δρομολογήσει τέσσερα πλοία και θα αξιοποιήσει το όνομα της ΑΝΕΚ, προκειμένου να ενισχύσει τις πωλήσεις της έναντι των Μινωϊκών Γραμμών, τόσο στα Χανιά, όσο και στο Ηράκλειο.

    Η ενοποιημένη εταιρεία θα δρομολογήσει τα πλοία “Έλυρος”, “Ελευθέριος Βενιζέλος”, που ανήκουν σήμερα στην ΑΝΕΚ, καθώς και τα “Λευκά Όρη”, πρώην Blue Horizon και το “Κίσσαμος”, πρώην Blue Galaxy.

    Διαβάστε επίσης

    Attica Group: Πράσινο φως από τους μετόχους για τη συγχώνευση με ΑΝΕΚ

    Attica – ΑΝΕΚ: Δημιουργείται η δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή στον κόσμο

    Τι σημαίνει για μετόχους, εργαζόμενους και προμηθευτές το deal Attica – ΑΝΕΚ



    ΣΧΟΛΙΑ