ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Θετικά ήταν τα αποτελέσματα από την παρουσίαση που έκαναν τα στελέχη της Attica Group σε ξένους επενδυτές στο Λονδίνο, κατά τη διάρκεια του Capital Day.
Τα οικονομικά δεδομένα της πρώτης εταιρείας της Ελλάδας, αλλά και της πρώτης ναυτιλιακής εταιρείας στην Ευρώπη και στον κόσμο με την μεγαλύτερη δυνατότητα μεταφοράς επιβατών, εντυπωσίασαν τους επενδυτές και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, υπάρχει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 20% των μετοχών του ομίλου.
Υπενθυμίζεται ότι η STRIX Holdings L.P. είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Attica Group, κατέχοντας άμεσα το 25,4% και έμμεσα το 61,3% μέσω της θυγατρικής της MIG Shipping S.A., και ελέγχεται μέσω αλυσίδας επιχειρήσεων, από την BLANTYRE CAPITAL (CAYMAN) LTD.
Στη Βρετανική πρωτεύουσα συμμετείχαν, από την Attica Group, ο Κυριάκος Μάγειρας, πρόεδρος του ομίλου και ο διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Δικαίος και ο Γιώργος Νικολακόπουλος.
Οι πρόσφατες επενδύσεις
Οι συνολικές επενδυτικές δράσεις της Attica Group στο εννεάμηνο του περασμένου έτους διαμορφώθηκαν στα 145,1 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν την προκαταβολή για την μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου Ε-Flexer υπό ναυπήγηση, την απόκτηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού ταχύπλοου πλοίου «High Speed 3» (ex. Thunder), την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων ΚΙΣΣΑΜΟΣ και ΚΥΔΩΝ, την αγορά του νέου ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, τις εργασίες ανακαίνισης του ξενοδοχείου στην Τήνο, εκτεταμένα έργα ψηφιοποίησης, καθώς και τις περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των πλοίων του ομίλου.
Οι στόχοι
Σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση, υπάρχουν μεγαλεπήβολοι, αλλά ρεαλιστικοί στόχοι για τα επόμενα χρόνια και η πρόβλεψη είναι να κυμανθούν τα έσοδα ανάμεσα στα 915-925 εκατ. ευρώ το έτος 2029 και EBITDA που θα κινηθούν στα 238-262 εκατ. ευρώ.
Οι θετικές προβλέψεις για τον όμιλο, όπως παρουσιάστηκαν στο Λονδίνο, στηρίζονται στα ακόλουθα οικονομικά δεδομένα:
Κάθε χρόνο η Ελλάδα παρουσιάζει αύξηση του τουρισμού της και το νησιωτικό της σύμπλεγμα αποτελεί την μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο όμιλος της Attica είναι ο μεγαλύτερος σε δυνατότητα μεταφοράς επιβατών στην Ευρώπη και στον κόσμο.
Ο στόλος είναι διαφοροποιημένος και σύγχρονος που μεταφέρει ταυτόχρονα επιβάτες, φορτία και οχήματα. Ειδικότερα μεταφέρει 50.554 επιβάτες και τα πλοία διαθέτουν 46.477 γραμμική φόρτωση οχημάτων.
Υπάρχουν σταθερά επίπεδα κερδοφορίας που αποκτήθηκαν με την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους μέσω της πολιτικής αντιστάθμισης κινδύνου.
Οι αριθμοί
Η Attica Group είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος στην Ελλάδα από άποψη χωρητικότητας επιβατών και ο μεγαλύτερος παγκόσμιος ναυτιλιακός φορέας συμβατικών πλοίων.
Τα πλοία του ομίλου προσεγγίζουν 60 προορισμούς και έχουν πάνω από 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας του ομίλου στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αποτελεί την πλωτή γέφυρα μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών, και έχει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και της τοπικής οικονομίας.
Συνδέει 72 λιμάνια στην Ελλάδα και στην Ιταλία.
Το συνολικό επενδυμένο κεφάλαιο ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ.
Διαθέτει εξαιρετικά έμπειρη ανώτατη διευθυντική ομάδα, που καθοδηγεί την εταιρεία μέσω σημαντικών πρωτοβουλιών συγχωνεύσεων και εξαγορών.
Ο συνολικός αντίκτυπος των ακτοπλοϊκών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στο ελληνικό ΑΕΠ εκτιμάται σε 5,4%.
Η Αδριατική Θάλασσα είναι ένας σημαντικός εμπορικός δρόμος, που συνδέει την Ευρώπη με την Ελλάδα. Τα δρομολόγια της Αδριατικής αποτελούν το 25% στη συμβολή της ακτοπλοϊκής ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ.
Πρόσφατα αποκτήθηκαν τρία ξενοδοχεία (Naxos Resort Beach
Ξενοδοχείο το 2021, Tinos Beach Hotel το 2022 και
Galaxy Hotel το 2024) σε νησιά όπου τα πλοία του ομίλου δυνατότητες συνέργιας εσόδων.
Τα αποτελέσματα του 9μηνου
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου για το εννεάμηνο 2024 παρουσιάζει αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης (ελληνική ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες).
Συνολικά, στο εννεάμηνο 2024 σε σχέση με το εννεάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4% φτάνοντας τα € 593,4 εκατ. από € 465,6 εκατ. κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 93,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 121,3 εκατ. το εννεάμηνο 2023 και τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους σε 45,3 εκατ. έναντι κερδών € 59,9 εκατ. το εννεάμηνο 2023.
Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του εννεαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης συνολικού ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του ομίλου επηρεάστηκε από την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων, ποσού 14,1 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024.
Ο δανεισμός του ομίλου μειώθηκε από 588,5 εκατ. ευρώ την 31/12/2023 σε 578,2 εκατ. ευρώ την 30η Σεπτεμβρίου 2024, ενώ τα αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης ανήλθαν σε 34 εκατ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30.09.2024 ανέρχονται σε 42,3 εκατ. μειωμένα από 103,4 εκατ. στις 31.12.2023, κυρίως λόγω του εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος που υλοποιείται.
O στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 43 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 13 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Όλα τα πλοία του ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην δύο επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.
Κατά το εννεάμηνο 2024, τα πλοία του ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό, Σποράδες) και στη Διεθνή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία).
Το μεταφορικό έργο παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το εννεάμηνο 2023. Ειδικότερα, το εννεάμηνο του 2024 τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 6,1 εκατ. επιβάτες (5,4 εκατ. επιβάτες το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 12,2%), 1,1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα (853 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 25,3%) και 407 χιλ. φορτηγά οχήματα (319 χιλ. φορτηγά οχήματα το εννεάμηνο του 2023-αύξηση 27,4%). Τα δρομολόγια των πλοίων για το εννεάμηνο 2024 ανήλθαν σε 14.411 (13.412 το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 7,4%).
Διαβάστε επίσης
Alpha Real Estate: Ανασυγκροτήθηκε σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο
Σημεία των καιρών: Πώς DeepSeek, Ozempic και EV αλλάζουν άρδην τον ενεργειακό χάρτη
Η Wall Street ανέκτησε μέρος των απωλειών μετά την παύση των δασμών Τραμπ στο Μεξικό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμοργός: Νέος σεισμός 4,8 Ρίχτερ στην περιοχή
- Καταιγίδα στην Αττική: Ξανά πρόβλημα με τα λύματα στην Ποσειδώνος στον Άλιμο – Νερά ξανά και στο ΣΕΦ
- Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε η χωροθέτηση γλυπτού για τα θύματα των Τεμπών στη Νέα Παραλία
- Σαντορίνη: Αύριο διυπουργική σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία για τους σεισμούς στην περιοχή