Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Attica – ΑΝΕΚ: Δημιουργείται η δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή στον κόσμο

Κυριάκος Μάγειρας, Πρόεδρος Attica Group

Κυριάκος Μάγειρας, Πρόεδρος Attica Group

Σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα για την ελληνική ακτοπλοΐα και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας.

Το απόγευμα θα πραγματοποιηθούν σχεδόν ταυτόχρονα οι γενικές συνελεύσεις των μετόχων της Attica Group και της ΑΝΕΚ, προκειμένου να εγκρίνουν το σχέδιο απορρόφησης της κρητικής εταιρείας από τον όμιλο Attica Group, στην οποία η επενδυτική εταιρεία Strix Holdings, θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς, κατέχει το 97,5%.

Μετά την επικύρωση, από τις δύο γενικές συνελεύσεις των εταιρειών των σχεδίων συγχώνευσης δια απορροφήσεως, δημιουργείται η δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία στον κόσμο, όσον αφορά την διακίνηση επιβατών και η πέμπτη όσον αφορά τη διακίνηση οχημάτων.

Η νέα εταιρεία, θα λειτουργεί με πέντε brand name και θα διαχειρίζεται 45 επιβατηγά οχηματαγωγά και ταχύπλοα πλοία.

Το εντυπωσιακό όμως γεγονός που θα προκύψει από την ενοποίηση των δύο εταιρειών, είναι ότι θα απασχολούνται 2.500 Έλληνες ναυτικοί, όλων των ειδικοτήτων.

Οι πέντε θυγατρικές εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα 45 πλοία θα είναι:

Υπενθυμίζεται ότι μετά από πολύμηνη διερεύνηση των δεδομένων και των επιπτώσεων της ακτοπλοϊκής αγοράς, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, Attica Group και ΑΝΕΚ με την απόφαση υπ’ αρ. 827/2023, αφού αποδέχθηκε ότι η απορροφώμενη εταιρεία αποτελεί προβληματική επιχείρηση (failing firm) και ενδέχεται στο άμεσο μέλλον να υποχρεωθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει και δεν υπήρξε εκδήλωση αξιόπιστου ενδιαφέροντος για την απόκτηση των στοιχείων του ενεργητικού της.

Η νέα εταιρεία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομικών παραγόντων της Ακτής Μιαούλη, θεωρείται σίγουρο ότι θα διαμορφώσει ετήσια έσοδα άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ.

Στις γραμμές της Αδριατικής, η ενοποιημένη εταιρεία θα δρομολογήσει 3 πλοία Superfast, τα 2 της ΑΝΕΚ και το “Αστερίων” που είναι ναυλωμένο, ενώ τους θερινούς μήνες θα ενσωματώνει στα δρομολόγια και έβδομο πλοίο.

Στην Κρήτη, η εταιρεία θα δρομολογήσει τέσσερα πλοία και θα αξιοποιήσει το όνομα της ΑΝΕΚ, προκειμένου να ενισχύσει τις πωλήσεις της έναντι των Μινωϊκών Γραμμών, τόσο στα Χανιά, όσο και στο Ηράκλειο.

Η ενοποιημένη εταιρεία θα δρομολογήσει τα πλοία “Έλυρος”, “Ελευθέριος Βενιζέλος”, που ανήκουν σήμερα στην ΑΝΕΚ, καθώς και τα “Λευκά Όρη”, πρώην Blue Horizon και το “Κίσσαμος”, πρώην Blue Galaxy.

Επισημαίνεται επίσης ότι η ενοποιημένη εταιρεία θα επενδύσει σε πρώτη φάση 31,3 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της.

Αναλυτικότερα, η Attica Group θα δαπανήσει 20 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ και άλλα 11,3 εκατομμύρια ευρώ σε συντήρηση των πλοίων της.

Διαβάστε επίσης:

Τι σημαίνει για μετόχους, εργαζόμενους και προμηθευτές το deal Attica – ΑΝΕΚ

Attica Group: Στις 22 Νοεμβρίου η νέα ΕΓΣ για την έγκριση της συγχώνευσης της ANEK
Σημαντικές υπεραξίες στο deal ΑΝΕΚ – ATTICA Group