ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) υλοποιεί με ταχύτατους ρυθμούς ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πλάνο και στοχευμένες πρωτοβουλίες, με γνώμονα το ρόλο του ως πύλη ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και φιλοδοξούμε να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι».
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, επισημαίνει επίσης ότι «με βάση έναν ξεκάθαρο επιχειρηματικό σχεδιασμό και συγκεκριμένες προτεραιότητες, εστιάζουμε στην ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την προώθηση καινοτόμων λύσεων συνδυασμένων μεταφορών, την ενίσχυση των παραγωγικών δυνατοτήτων μας και την προώθηση δραστηριοτήτων προστιθέμενης αξίας, όπως η κρουαζιέρα».
Για τον ρόλο του λιμένα της Θεσσαλονίκης, ο Αθ. Λιάγκος τονίζει: «Η προώθηση της θαλάσσιας οδού Ευρώπης – Ασίας, διαμέσου της Διώρυγας του Σουέζ και του Λιμένα Θεσσαλονίκης, είναι στόχος του Συμφώνου Συνεργασίας που υπέγραψε η ΟΛΘ Α.Ε. με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (Suez Canal Economic Zone). Η συνεργασία προβλέπει ανταλλαγή γνώσεων και ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών, που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας».
Αναφερόμενος στην αναβάθμιση των υποδομών και για την 6η Προβλήτα, είπε: «Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το εμβληματικό έργο επέκτασης του 6ου Προβλήτα, που τοποθετεί το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο χάρτη των κύριων γραμμών και των διηπειρωτικών συνδυασμένων μεταφορών, καθώς του δίνει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU.» Ως ανάδοχος του έργου κατά το παρόν στάδιο του διαγωνισμού αναδείχθηκε η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA».
Το έργο, είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, αποτελεί τη σημαντικότερη επένδυση που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε., βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ συμβάλει στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας, προσελκύοντας επενδύσεις συναφών υπηρεσιών και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και θέσεις εργασίας.
Ο 6ος Προβλήτας
Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομή» περιλαμβάνει:
– Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
– Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
– Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Η υλοποίηση αλλά και η ολοκλήρωση του έργου συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6 κατά την περίοδο υλοποίησης του (2022-2025) σύμφωνα με έρευνα της Deloitte έχει υπολογιστεί ότι:
– Δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του Προβλήτα 6 – το ποσό αυτό αφορά στον λιμένα, σε συνεργαζόμενες εταιρείες, προμηθευτές, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
– Ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
– Παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας.
– Στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.
Επιπλέον, κατά την περίοδο 2026-2035, η δεκαετής πλήρης λειτουργία του «Προβλήτα 6» αναμένεται να:
– Δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα, η οποία περιλαμβάνει συνεργαζόμενες εταιρείες όπως προμηθευτές και άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
– Ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 55 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
– Παράξει προστιθέμενη αξία άνω των 177 εκατ. ευρώ ετησίως, συνεισφέροντας σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας.
– Στηρίξει άμεσα και έμμεσα την δημιουργία άνω των 4.000 θέσεων εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.
Όμως, η ΟΛΘ Α.Ε., αναβαθμίζει συνεχώς τον εξοπλισμό της και στα μέσα Ιουλίου 2022, αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, οι δυο νέες υπερσύγχρονες Γερανογέφυρες, αξίας 15.675.000 ευρώ, που παρέλαβε στις αρχές Μαΐου. Με το νέο εξοπλισμό, δίνεται η δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης μεγάλων πλοίων κυρίων γραμμών, 14.000 TEU.
Η ανάπτυξη φέρνει έσοδα και κέρδη
Το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, μετά την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2022, ανακοινώθηκε ότι τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε € 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8 εκατ.
Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») δημοσιεύθηκαν με την προσθήκη της 100% θυγατρικής «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.
Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από € 71,7 εκατ. το 2020 σε € 76,9 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση € 5,2 εκατ. (7,2%), με € 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και € 3,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα € 0,2 εκατ. από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν δεκαεπτά (17) αφίξεις, έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.
Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.
Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.
Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε € 17,4 εκατ., έναντι € 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS)
Η συνεργασία με τη Διώρυγα του Σουέζ
Η ΟΛΘ Α.Ε. και η Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (SCZone), υλοποιώντας τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της, υπέγραψαν Σύμφωνο Συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και την αύξηση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων μέσω της προώθησης της θαλάσσιας οδού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας διαμέσου της Διώρυγας του Σουέζ και του Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Ο κύριος στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η ανταλλαγή γνώσεων και επαγγελματικής εμπειρίας μεταξύ των Λιμένων της Πορτ Σαΐντ και του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και η ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών με επίκεντρο εμπορικές και εκπαιδευτικές δράσεις που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, για τη συμφωνία αυτή, σχολίασε: «Η υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας με την SCZone αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας για την προώθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας της ευρύτερης περιοχής δραστηριοποίησής μας σε μια νέα εποχή, παρέχοντας συνδεσιμότητα που διευκολύνει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, προωθώντας την οικονομική και κοινωνική προστιθέμενη αξία και σεβόμενοι την εντολή για ένα “πράσινο” μέλλον για τον πλανήτη μας και τις νεότερες γενιές. Στόχος μας είναι, να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι, να είμαστε ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.»
Συνεχίζοντας ο Αθ. Λιάγκος τόνισε με έμφαση ότι: «Επενδύουμε στη δημιουργία ενός «έξυπνου λιμανιού», με καινοτόμες υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε στην εφαρμογή νέου Λειτουργικού Συστήματος Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (TOS) και ενεργοποιήσαμε το επικαιροποιημένο Σύστημα Διαχείρισης Ραντεβού Φορτηγών (TAS), για να παρέχουμε ακόμα πιο αποτελεσματικές, αξιόπιστες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες και πρόσθεσε:
«Παράλληλα συνεχίζεται η συνδεσιμότητα με τις γειτονικές χώρες, όπου η ΟΛΘ Α.Ε. παρέχει ήδη ολοκληρωμένες λύσεις εμπορευματικών μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με το dry-port της Βουλγαρίας. Παρέχουμε ένα εξελισσόμενο, αποδοτικό και αξιόπιστο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, που διασφαλίζει και αναβαθμίζει την εφοδιαστική αλυσίδα της ευρύτερης περιοχής στην οποία δραστηριοποιούμαστε, συνεισφέροντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη των συνεργατών μας, στη δημιουργία αξίας για όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, και στην προώθηση της βιωσιμότητας».
Στη συνέχεια ο Αθ. Λιάγκος τόνισε ότι ανασχεδιάζεται και εκσυγχρονίζεται η διαδικασία εισόδου κενών φορτηγών οχημάτων στην Ελεύθερη Ζώνη (ΕΖ), ώστε να διενεργούνται χωρίς καθυστερήσεις, οι παραδόσεις και παραλαβές των φορτίων. Για το λόγο αυτό, η ΟΛΘ Α.Ε. ανέλαβε τη διαχείριση των σχετικών ροών, σε συνεργασία με το Α’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνοντας τις σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας των δυο φορέων και βελτιστοποιώντας το επίπεδο εξυπηρέτησης των συνεργατών της.
Αναφερόμενος στις σχέσεις του ΟΛΘ με τους εργαζόμενους, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. τόνισε ότι «Έχουμε διασφαλίσει την εργασιακή ειρήνη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι μαζί με τους εργαζόμενους προχωρήσαμε, στη διαμόρφωση της νέας τριετούς Συλλογικής Σύμβασης που διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας και προασπίζει τα δικαιώματα τους. Η τελική συμφωνία αποδεικνύει την αγαστή συνεργασία διοίκησης και εργαζομένων για την επίτευξη του κοινού σκοπού: Τη διατήρηση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης.»
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπήκε ήδη στο χάρτη της παγκόσμιας κρουαζιέρας. Για το μέλλον της κρουαζιέρας στη συμπρωτεύουσα, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. αποκάλυψε:
«Νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ξεκίνησε φέτος η σεζόν κρουαζιέρας. Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο «έδεσε» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις 5 Φεβρουαρίου 2022. Για το τρέχον έτος, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ήδη πάνω από 60 επιβεβαιωμένες αφίξεις, από 12 διαφορετικές εταιρείες και 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, το 55% των αφίξεων θα είναι homeporting, αναδεικνύοντας τη Θεσσαλονίκη, ως μια διεθνή επιλογή για έναρξη ή/και τερματισμό κρουαζιέρας. Από εφέτος, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει για την κρουαζιέρα, 4 θέσεις ελλιμενισμού και 3 επιβατικούς σταθμούς».
Οι εταιρείες Azamara Cruises, Celebrity Cruises, Celestyal Cruises, Fred Olsen Cruise Lines, Hapag Lloyd Cruises, Mano Cruises, Noble Caledonia, Oceania Cruises, Road Scholar Cruises, Seadream Cruise Line, Silversea Cruises, Viking Cruises έχουν βάλει τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη των προορισμών τους, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή δέσμευση της ΟΛΘ Α.Ε. στη συνεχή αναβάθμιση του φάσματος και της ποιότητας των υπηρεσιών της, καθώς και τις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει με κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο της κρουαζιέρας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., σημείωσε: «Εμείς στην ΟΛΘ Α.Ε., αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, χτίζοντας περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας για την προώθηση και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα με σκοπό να υποστηρίξουμε την οικονομία και την κοινωνία, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τους προορισμούς, τις εμπειρίες (όπως την παράδοση, τον πολιτισμό, την γαστρονομία) και τις ποικίλες ευκαιρίες γνωριμίας της ευρύτερης περιοχής. Δημιουργούμε υπεραξίες».
Επίσης η αναβάθμιση του λιμένα της Θεσσαλονίκης ενισχύεται και με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της με τις Βόρειες Σποράδες. Ο Αθ. Λιάγκος είπε ότι στις 10 Ιουνίου 2022 ξεκινά εκ νέου η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Βόρειες Σποράδες (Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος), με τρία επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα, έως και τις 11/9/2022. Από 4/7 έως 28/8/2022, θα διεξάγονται τέσσερα δρομολόγια εβδομαδιαίως.
Διαβάστε περισσότερα στο μεγάλο ΑΦΙΕΡΩΜΑ του mononews.gr ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2022
Διαβάστε επίσης
ΟΛΘ: Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέπλευσαν 2 νέες Γερανογέφυρες New Panamax
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike