ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία παρέλαβε στις 20 Σεπτεμβρίου το τρίτο -από τις αρχές του έτους- αποδοτικό σε καύσιμα eco EEDI Tier III πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου τύπου ultramax, με μεταφορική ικανότητα περίπου 64,000 dwt, το οποίο ονομάστηκε GLBS Magic. Το συνολικό κόστος του ανήλθε σε περίπου 35,3 εκατ. δολάρια και ναυλώθηκε σε μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία.
«Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στις τιμές και τη διαθεσιμότητα των νέων καυσίμων, καθώς και την παγκόσμια κίνηση προς την κατεύθυνση μίας πιο πράσινης ναυτιλίας. Επιπλέον, είμαστε σε εγρήγορση για τις διάφορες τεχνικές και λειτουργικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα μεσαίου μεγέθους πλοία με τους κανονισμούς για τα νέα καύσιμα που ενδέχεται να τεθούν σε ισχύ, και παρακολουθούμε στενά τόσο τα τελευταία νέα στις ρυθμίσεις όσο και τις τεχνικές λύσεις σε αυτό το μέτωπο», επισήμανε η διοίκηση της Globus Maritime.
«Πιστεύουμε ότι οι κανονιστικές εξελίξεις και οι απαιτήσεις αποδοτικότητας θα ασκήσουν πίεση στην ανταγωνιστικότητα των παλαιότερων πλοίων λόγω της υψηλότερης κατανάλωσης καυσίμων και του υψηλότερου αποτυπώματος άνθρακα. Τα παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά πλοία θα αναγκαστούν πιθανότατα είτε να αποσυρθούν από την αγορά είτε να υποβληθούν σε δαπανηρές αναβαθμίσεις και τεχνικές προσαρμογές, εφόσον είναι διαθέσιμες.
Προκειμένου να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του μέλλοντος, η eταιρεία έχει δεσμευτεί να αναπτύξει έναν σύγχρονο και αποδοτικό ως προς τα καύσιμα στόλο. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας και να δημιουργήσουμε μακροπρόθεσμη αξία για τους μετόχους μας», πρόσθεσε.
Σημειώνεται ότι η Globus Maritime ενίσχυσε τον περασμένο μήνα τον στόλο της περαιτέρω, με την εξαγορά δύο μεταχειρισμένων bulkers, τα οποία ανήκαν σε οντότητες που ελέγχονται από τον Πρόεδρο του ΔΣ της, Γιώργο Φειδάκη, πατέρα του CEO της Globus, Αθανάσιου Φειδάκη.
Ένα φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 81,119 dwt που κατασκευάστηκε το 2016 και ένα bulker χωρητικότητας 81,817 dwt που κατασκευάστηκε το 2014. Και τα δύο είναι εξοπλισμένα με scrubber, ενώ το συνολικό τίμημα της πώλησης ανήλθε σε 54 εκατ. δολάρια.
Στις 19 Νοεμβρίου 2024, η εταιρεία παρέλαβε το ένα από τα δύο πλοία, που ονομάστηκε GLBS Angel, ενώ θα παραλάβει το δεύτερο εντός του Δεκεμβρίου.
Τα πλοία αυξάνουν τον στόλο της Globus σε 10 bulkers, συνολικής χωρητικότητας 734,249 dwt.
Η ναυτιλιακή εμφάνισε καθαρές ζημίες ύψους 550.000 δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, από κέρδη 3,5 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023, κατά την οποία είχε εξασφαλίσει έσοδα 3,8 εκατ. δολαρίων από την πώληση ενός πλοίου.
Στο 9μηνο τα κέρδη της ανήλθαν σε 2,4 εκατ. δολάρια έναντι 4,9 εκατ. δολαρίων πέρυσι.
Τα έσοδα της αυξήθηκαν το τρίτο τρίμηνο του έτους σε 8,9 εκατ. δολάρια έναντι 7,7 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Στο 9μηνο του 2024 τα έσοδα αυξήθηκαν στα 26,2 εκατ. δολάρια έναντι 24,1 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Διαβάστε επίσης:
Τρικυμία στην Eletson: Πόλεμος για τον έλεγχο της ναυτιλιακής, μετά την έξοδο της από την πτώχευση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πεσκόφ: Όποια απειλή του Τραμπ προς τις χώρες του BRICS για το δολάριο θα γυρίσει μπούμερανγκ
- Η Maran Tanker της Μαρίας Αγγελικούση πούλησε πλοίο σε Κινέζους με 45 εκατ. δολάρια
- Γαλλία: Υποχωρήσεις της τελευταίας στιγμής από τον Μπαρνιέ – Υπό πίεση οι αγορές
- ΙΣΑ: Οι αμοιβές των βιοπαθολόγων για τις προληπτικές καρδιολογικές εξετάσεις πρέπει να είναι βάσει του κρατικού τιμολογίου