ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το 16.700 dwt Errina (κατασκευής 2019) αναχώρησε από το λιμάνι Limboh του Καμερούν στις 20 Οκτωβρίου.
Δύο ημέρες αργότερα, το πλοίο, σημαίας Παναμά, ανέφερε ύποπτη προσέγγιση και έθεσε σε λειτουργία το σύστημα προειδοποίησης ασφάλειας πλοίου (SSAS).
Το συμβάν αναφέρθηκε ως πιθανή απαγωγή και πειρατεία.
Η θέση στην οποία υποτίθεται έγινε η προσέγγιση δόθηκε ως 264 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Νιγηρίας, όμως, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφάλειας Ambrey, η έρευνα που ακολούθησε έδειξε ότι η θέση στην οποία ενεργοποιήθηκε το σύστημα SSAS θα μπορούσε να είναι λανθασμένη. Συγκεκριμένα, αν έφευγε ένα μηδενικό από την αρχή του αρχικού γεωγραφικού πλάτους του σήματος SSAS, το τάνκερ θα βρισκόταν 128 ναυτικά μίλια νότια του Λάγος, στον όρμο του Μπενίν, το οποίο συμφωνεί με τα στοιχεία του συστήματος παρακολούθησης του κράτους σημαίας.
«Για περίπου μία ημέρα οι πλοιοκτήτες δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με το πλοίο», ανέφερε η Ambrey.
Στη συνέχεια, όμως, κατάφεραν να καταπλεύσουν δίπλα στο πλοίο δύο σκάφη συνοδείας.
Σύμφωνα με τον καπετάνιο του πλοίου, όλα τα μέλη του πληρώματος είναι ασφαλή.
Το TradeWinds, που μεταφέρει τις πληροφορίες, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τη διαχειρίστρια εταιρεία, τη Smart Tankers, στον Πειραιά, χωρίς αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφάλειας, Dryad Global, οι αναφορές δείχνουν πως υπήρξε πράγματι προσέγγιση, αλλά το πλήρωμα κατάφερε να κρυφτεί με ασφάλεια.
«Υπενθυμίζεται σε όλα τα πλοία ότι η συγκεκριμένη περιοχή εξακολουθεί να παρουσιάζει επίμονη και αυξημένη επικινδυνότητα και τα παροτρύνουμε να συνεχίσουν να βρίσκονται σε αυξημένη επιφυλακή», προσέθεσε η Dryad Global.
Πρόκειται για το 19ο συμβάν που καταγράφεται εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης της Νιγηρίας, όπου, όμως, παρά την αυξητική τάση που παρατηρείται γενικά, έχει μειωθεί ο αριθμός των συμβάντων, συμπλήρωσε η Dryad.