• Ναυτιλία

    Άρθρο Lloyd’s List: Οι κυβερνήσεις πρέπει να επιτρέψουν στη ναυτιλία να συνεχίσει τη μεταφορά αγαθών

    • Newsroom


    Η ναυτιλία μπορεί να διατηρήσει τη ροή του παγκόσμιου εμπορίου σε όλη τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού. Αλλά μόνο αν την αφήσουν οι κυβερνήσεις, επισημαίνει άρθρο των Lloyd’s List.

    Kαι συνεχίζει τονίζοντας ότι: Η επιβολή δρακόντειων απαγορεύσεων στα πλοία από τις χώρες που πλήττονται από πολλά κρούσματα του ιού μπορεί να φαντάζει ως η προφανής και κατάλληλη απάντηση στις δημόσιες φωνές που ζητούν από τις κυβερνήσεις να “κάνουν κάτι”.

    Ωστόσο, πρέπει να απορριφθούν. Τα φορτία δεν μεταδίδουν κορονοϊό.

    Η ναυτιλία είναι η πιο βασική από όλες τις βιομηχανίες. Χωρίς αυτήν, αρκετοί άλλοι επιχειρηματικοί κλάδοι απλά δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν.

    Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι ο Ντόναλντ Τραμπ αναγκάστηκε να κάνει στροφή 180 μοιρών, όταν ανακοίνωσε σε τηλεοπτικό διάγγελμα στις ΗΠΑ ότι το εμπόριο θα συμπεριληφθεί στην απαγόρευση των 30 ημερών που που επέβαλε για τα εισερχόμενα ταξίδια από την Ευρώπη.  Αυτή ακριβώς είναι μία γκάφα που ντροπιάζει τους σοβαρούς πολιτικούς.

    Μία σύγκριση με την πιο μετριοπαθή στάση που υιοθέτησε η εξίσου λαϊκιστική κυβέρνηση της Ιταλίας είναι διδακτική. Ακόμη και αν έθεσε ολόκληρη τη χώρα σε καραντίνα, τα λιμάνια υποχρεώθηκαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους.

    Επιτρέψτε μας να φωνάξουμε δυνατά ότι διατήρηση των οικονομικών αρτηριών ανοιχτών θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, ίσως τη δεύτερη, μετά από τις κινήσεις για την συγκράτηση και την καθυστέρηση της εξάπλωσης του ίδιου του κορονοϊού.

    Το ελάχιστο των συνεπειών από την αποτυχία της διασφάλισης της μεταφοράς των αγαθών, είναι ο άμεσος κίνδυνος έλλειψης βασικών τροφίμων ευρέως. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για χώρες όπως η Βρετανία, η οποία εδώ και καιρό δεν έχει αυτάρκεια μέσω της γεωργίας.

    Και δεν θα αργήσουν να έρθουν και άλλες οικονομικές επιπτώσεις. Το ρίσκο του σχεδόν ολοκληρωτικού αποκλεισμού είναι πραγματικό, με όλες τις συνέπειες που συνεπάγεται για την απασχόληση και την ευημερία.

    Στο μεταξύ, τα πληρώματα δεν θα έπρεπε να τιμωρούνται για την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Ενώ οι περιπτώσεις απαγόρευσης άδειας εξόδου στη στεριά είναι μετρημένες, οι οργανώσεις των ναυτικών δικαιολογημένα φοβούνται ότι αυτή η τάση αναπόφευκτα θα αυξηθεί.

    Η ειρωνεία είναι – όπως επεσήμανε ο Matthias Ristau της Deutsche Seemannsmission- ότι μαθηματικά υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να κολλήσουν τον ιό οι ναυτικοί στη Γερμανία παρά να τον μεταδώσουν στους κατοίκους της χώρας.

    Με λίγα λόγια, τα πλοία μπορεί να αποτέλεσαν του βασικούς μεταφορείς στην περίοδο της μαύρης πανώλης του 1348, ωστόσο δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να περιμένουμε ότι αυτό θα επαναληφθεί με τον κορονοϊό το 2020.

    Ακυρώστε τις αθλητικές δραστηριότητες, κλείστε τα σχολεία για επιπλέον 15 ημέρες. Απομακρύνεται τους εργαζόμενους από τα γραφεία και εφαρμόστε την εξ αποστάσεως εργασία.

    Ωστόσο, ο υπερβολικός πανικός που έχει προκληθεί λόγω του ιού και εντείνεται από τα μέσα ενημέρωσης, και ο οποίος οδηγεί τη ναυτιλία σε στασιμότητα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα μεγάλο λάθος.

    Πηγή: lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/

     



    ΣΧΟΛΙΑ