ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η απεργιακή κινητοποίηση ξεκίνησε όταν σκοτώθηκε στην ώρα της βάρδιας ο λιμενεργάτης Δημήτρης Δαγκλής και σήμερα το απόγευμα στις 6.30 μ.μ. θα γίνει συγκέντρωση στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά.
Τα τέσσερα αιτήματα που ζητούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά είναι να μην υπάρχουν συνεχόμενες ώρες εργασίας που να υπερβαίνουν τις 12 ώρες, οι ομάδες εργασίας να αποτελούνται από 6 άτομα και όχι από 4 που ισχύει σήμερα και να συσταθεί Επιτροπή Υγείας και Ασφαλείας με συμμετοχή μελών του σωματείου και οι νέοι εργαζόμενοι να εκπαιδεύονται πριν αναλάβουν οποιαδήποτε εργασία μέσα στο λιμάνι.
Εξάλλου, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ Γιώργος Γώγος κατήγγειλε ότι υπάρχουν ελλειπή μέτρα στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που οι εργαζόμενοι εκεί δουλεύουν με εργολάβους και υπερβολάβους.
Επισημαίνεται ότι οι παλαιοί εργαζόμενοι στον ΟΛΠ εργάζονται μόνο στον Πρώτο προβλήτα.
Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του τονίζει ότι “την ημέρα που ο Υπουργός Ναυτιλίας, με αφορμή τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO δήλωνε ότι «οι επενδυτές γνωρίζουν πλέον ότι η Ελλάδα τους αντιμετωπίζει δίκαια και υπεύθυνα», ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη λίγες ώρες αργότερα, με αποτέλεσμα το θάνατο εργολαβικού εργαζόμενου, επιβεβαίωνε αυτό που όλοι γνωρίζουν στο λιμάνι του Πειραιά: ότι οι εργασιακές συνθήκες στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά βαίνουν από το κακό στο χειρότερο> Ο ΣΥΡΙΖΑ, τονίζει στην ίδια ανακοίνωση ότι προφανώς, δίκαιη και υπεύθυνη αντιμετώπιση των επενδυτών συνιστά για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, στην περίπτωση της COSCO:
• η κυβερνητική επιλογή να μην εφαρμοστεί η ένταξη των εργαζομένων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά στα Βαρέα και Ανθυγιεινά που θέσπισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ,
• η κατάργηση της συνευθύνης αναθέτοντος και εργολάβου, που επίσης είχε θεσμοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων η COSCO/ ΣΕΠ να «προστατεύεται» από την αναζήτηση ευθυνών για ατυχήματα εργολαβικών εργαζομένων,
• η ουσιαστική διάλυση της Επιθεώρησης Εργασίας η οποία καθιστά σχεδόν αδύνατο οποιοδήποτε ουσιαστικό έλεγχο.
Δίκαιη και υπεύθυνη αντιμετώπιση των επενδυτών συνιστά για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η ικανοποίηση κάθε επιθυμίας των ιδιωτών και η κατεδάφιση των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους, συνεχίζει στην ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: Το ζητούμενο ωστόσο δεν είναι η ικανοποίηση κάθε αιτήματος των επενδυτών, αλλά η δίκαιη και υπεύθυνη στάση της κυβέρνησης έναντι των συμφερόντων του δημοσίου και της κοινωνίας.
Σε κάθε περίπτωση η κυβερνητική ρύθμιση για τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO, χωρίς να έχουν υλοποιηθεί με ευθύνη της εταιρείας κρίσιμες υποχρεωτικές επενδύσεις για κλάδους όπως η ναυπηγοεπισκευή και η πρόκληση ζημίας 90 εκ. ευρώ εις βάρος του δημοσίου σε βάθος δεκαετίας, δεν συνιστούν δίκαιη και υπεύθυνη κυβερνητική στάση για την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος.
Επίσης, δεν θα συνιστά δίκαιη και υπεύθυνη αντιμετώπιση η κατασκευή του 4ου προβλήτα στο Κερατσίνι, έργο το οποίο είχαν συμφωνήσει κάτω από το τραπέζι προεκλογικά Νέα Δημοκρατία και COSCO και το οποίο απορρίφθηκε μετεκλογικά μετά τις σφοδρές αντιδράσεις του συνόλου των φορέων. Η χθεσινή δήλωση του κ. Πλακιωτάκη για περισσότερη ενίσχυση της χωρητικότητας και της δυναμικής του λιμανιού, η οποία είναι γνωστό ότι στα εμπορευματοκιβώτια μπορεί να επιτευχθεί με την κατασκευή του 4ου προβλήτα, φέρνει ξανά στο προσκήνιο το συγκεκριμένο αίτημα της COSCO.
Καλούμε την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, εκτός από την εξασφάλιση της πλήρους διερεύνησης του δυστυχήματος που κόστισε τη ζωή του άτυχου εργαζόμενου, να σταματήσει να υποτάσσει την ασφάλεια των εργαζομένων, τις θέσεις εργασίας τους, την επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τις ανάγκες των πολιτών και το δημόσιο συμφέρον στις επιταγές των ιδιωτών επενδυτών”.
Εξάλλου, το ΚΚΕ σε ανακοίνωση του επισημαίνει ότι η εργατική τάξη θρηνεί έναν ακόμη νεκρό στο βωμό του κέρδους, ένα νέο άνθρωπο που έχασε με φρικτό τρόπο τη ζωή του, αυτή τη φορά στο κάτεργο της Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά και τονίζει:
“Το τραγικό αυτό γεγονός έρχεται να επιβεβαιώσει τη σκληρή πραγματικότητα για τους εργαζόμενους στο λιμάνι, με τα τσακισμένα εργασιακά δικαιώματα, την εντατικοποίηση της δουλειάς, την απουσία ακόμη και στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας και υγιεινής, τα οποία δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τα μεγάλα λόγια για τις επενδύσεις και τη μετατροπή του Πειραιά σε διεθνή κόμβο εμπορευμάτων.
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση, όσο και οι προηγούμενες, είναι υπόλογες, γιατί από τη μια μεριά είχαν κάνει σημαία τους την επένδυση της Cosco κι από την άλλη στήριζαν τη μετατροπή του συγκεκριμένου χώρου σε εργασιακό γκέτο. Την ίδια στιγμή η ένταση της εκμετάλλευσης, αλλά και η διάλυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, δίνουν το σήμα στη μεγαλοεργοδοσία να ξεσαλώνει σε βάρος των εργαζομένων.
Το ΚΚΕ εκφράζει τα πιο θερμά συλλυπητήριά του στην οικογένεια του νεκρού εργάτη”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!