ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 115,838 dwt aframax Aegean Myth (κατασκευής 2006) σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων.
Αν και δεν αναφέρει το τίμημα της πώλησης, πηγές υποστηρίζουν ότι ανήλθε στα 37,5 εκατ. δολάρια. Εάν το ποσό επαληθευτεί, είναι αρκετά υψηλότερο από την εκτιμώμενη αξία του πλοίου, η οποία σύμφωνα με την VesselsValue υπολογίζεται στα 35,7 εκατ. δολάρια.
Σημειώνεται ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων, παλαιάς κατασκευής aframaxes έχουν σημειώσει άνοδο άνω του 10% από τις αρχές του έτους.
Το καλοκαίρι του 2022 το τάνκερ Aegean Myth πιστοποιήθηκε ως το πρώτο εγκεκριμένο πλοίο με Ship Energy Efficiently Management Plan, από τον κορυφαίο νηογνώμονα DNV.
Η πώληση του τάνκερ πραγματοποιείται λίγο μετά την συμφωνία που έκλεισε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η Arcadia Shipmanagement με το ναυπηγείο HD Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή δύο suezmax.
Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία της μετά από οκτώ χρόνια.
Τα πλοία, χωρητικότητας 158,000 dwt, θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει στα 85 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους στην Arcadia αναμένεται στα μέσα του 2026.
Το ναυπηγείο γνωστοποίησε την παραγγελία, χωρίς να ανακοινώσει το όνομα του αγοραστή, ενώ ούτε η ναυτιλιακή το έχει επιβεβαιώσει.
Η Arcadia ιδρύθηκε το 1998 από τον Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο, o οποίος απεβίωσε το 2021.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο με 10 δεξαμενόπλοια, έξι suezmax και τέσσερα aframax. Όλα ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία.
Η ναυτιλιακή έχει ακολουθήσει συντηρητική πολιτική στις νέες παραγγελίες. Η τελευταία της κίνηση ήταν το 2015, όταν είχε κλείσει συμφωνία με το ναυπηγείο HD Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή δύο τάνκερ αξίας 65 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Διαβάστε ακόμη:
H Ελένη Πολυχρονοπούλου και πάλι πρόεδρος της HEMEXPO
Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 317 ποντοπόρα πλοία
Γιώργος Μελισσανίδης: Στενότερες οι σχέσεις της Aegean Shipping με τον όμιλο της COSCO