ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές η επένδυση αυτή δεν δείχνει να αποδίδει, τουλάχιστον προς το παρόν, με την αξία των συγκεκριμένων πλοίων να υποχωρεί και τον κλάδο των τάνκερ να αντιμετωπίζει δυσκολίες.
Έτσι, εκτός από το ισχυρό πλήγμα που δέχθηκε η επιχείρηση Jumbo λόγω των lockdowns -ισχυρότερο σε σχέση με τις ανταγωνίστριες εταιρείες αφού κατά την περίοδο των εορτών δεν εκμεταλλεύτηκε το click away διατηρώντας ως μοναδικό κανάλι πώλησης το e-shop της- , πονοκέφαλο στον ισχυρό επιχειρηματία φαίνεται να προκαλούν και τα κεφάλαια που τοποθέτησε σε έναν κλάδο εντελώς έξω από τα “νερά” του.
Συγκεκριμένα, ο Απόστολος Βακάκης διέθεσε μέχρι το τέλος του 2019 περί τα 74,6 εκατ. δολάρια για την εξαγορά πέντε second hand τάνκερ, τριών τύπου MR2 και δύο LR1.
Η αξία των συγκεκριμένων πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue είχε μειωθεί τον Οκτώβριο 2020, και υπολογίζονταν στα 66 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο, αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι δεν είναι γνωστά τα στοιχεία σχετικά με την εμπορική δραστηριότητα των συγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του 2020, το οποίο ομολογουμένως, ήταν μία δύσκολη χρονιά και για τη ναυτιλία.
Μετά την εμπειρία που αποκόμισε από την ενασχόληση του με τις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, ο Πασχάλης Διαμαντίδης, αποφάσισε να χαράξει τη δική του πορεία στον κλάδο ιδρύοντας το 2019 την Velos Tankers, με έδρα στα νησιά Μάρσαλ. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έλαβε το πράσινο φως στις 22 Ιουλίου 2019, για την εγκατάσταση γραφείου ή υποκαταστήματος στην Ελλάδα.
Ο νεαρός εφοπλιστής εκτίμησε ότι υπάρχουν ευκαιρίες στον κλάδο των LR και MR τάνκερ και στόχος του ήταν να διαφοροποιηθεί από την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι δύο ναυτιλιακές του πατέρα του: τη Delta Tankers, που ιδρύθηκε το 2006 και κατέχει και διαχειρίζεται στόλο 25 μεγάλων πετρελαιοφόρων τάνκερ VLCC, suezmax και aframax, και την Marmaras Navigation που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου.
Παρά το γεγονός ότι ο Διαμαντής Διαμαντίδης είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες που διαθέτει τεράστια ρευστότητα, η οποία του επιτρέπει να ελίσσεται και να εκμεταλλεύεται τις αγοραστικές ευκαιρίες, δεν έδειξε, κατά τις πληροφορίες, να ενστερνίζεται τις απόψεις και τις φιλοδοξίες του γιου του και αρνήθηκε να τον χρηματοδοτήσει.
Η λύση για τον Πασχάλη Διαμαντίδη βρέθηκε στο πρόσωπο του πατέρα της συντρόφου του, Σοφίας Βακάκη, κόρης του ιδιοκτήτη της αλυσίδας Jumbo, ο οποίος και αποφάσισε να τον στηρίξει οικονομικά, βοηθώντας τον να υλοποιήσει το εγχείρημα του.
Η Velos Tankers εισήλθε δυναμικά στην αγορά προχωρώντας άμεσα σε εξαγορές δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Οι πρώτες κινήσεις της νεοσύστατης ναυτιλιακής, ήταν η εξαγορά δύο τάνκερ MR, χωρητικότητας 50.000 dwt, των Atlantic Aquarius και Atlantic Leo, κατασκευής 2008, από την Diamond S Shipping, στα μέσα Αυγούστου 2019. Το τίμημα ανήλθε στα 32 εκατ. δολάρια και τα δύο πλοία μετονομάστηκαν σε Velos Aquarius και Velos Leo.
Ακολούθησε στο τέλος του ίδιου μήνα η απόκτηση του χωρητικότητας 75,000-dwt τάνκερ LR1, Breezy Victoria (κατασκευής 2007), της Mitsui Osk Lines (MOL), το οποίο εξαγόρασε έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων και μετονομάστηκε σε Velos Ruby.
Τον Σεπτέμβριο του 2019 η Velos Tankers πρόσθεσε στο στόλο της το χωρητικότητας 47,300 dwt δεξαμενόπλοιο MR2, Challenge Pacific (κατασκευής 2007). Σύμφωνα με τη VesselsValue το συγκεκριμένο πλοίο πουλήθηκε έναντι 13,85 εκατ. δολαρίων και ανήκε στο στόλο της ιαπωνικής Meiji Shipping. Το πλοίο ονομάζεται πλέον Velos Fortuna.
Στο τέλος του 2019, ο Πασχάλης Διαμαντίδης απέκτησε το πέμπτο πλοίο του. Προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 75,000-dwt τάνκερ LR1 Grace Victoria (κατασκευής 2007), από την ιαπωνική Mitsui OSK Lines (MOL). Το τίμημα κατά τους ναυλομεσίτες κυμάνθηκε πέριξ των 15 εκατ. δολαρίων. To νέο όνομα του πλοίου είναι Velos Sapphire.
Η νέα εταιρεία δεν διαθέτει ιστοσελίδα, ωστόσο σύμφωνα με την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn, γενικός διευθυντής της Velos Tankers έχει αναλάβει ο Ιάκωβος Χονδρόγιαννος, πρώην στέλεχος της Delta Tankers, της άλλης ναυτιλιακής της οικογένειας Διαμαντίδη.
Επίσης, technical manager της εταιρείας είναι ο Νικόλαος Τζαγκαράκης, ο οποίος εργάζονταν στο παρελθόν στην Minerva Marine της οικογένειας Μαρτίνου.
Παρά το δυναμικό ξεκίνημα, κατά το τρέχον έτος η ναυτιλιακή δεν έχει πραγματοποιήσει άλλη κίνηση ισχυροποίησης του στόλου της, γεγονός που σύμφωνα με ναυλομεσίτες αποδίδεται σε κάποιο βαθμό και στην διστακτικότητα που προκάλεσε η πανδημία και οι επιπτώσεις της.
Θανάσης Μαρτίνος: Τρία νεότευκτα τάνκερ για το στόλο της Eastmed
Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Νέο deal της Latsco για VLCC με τα ναυπηγεία Hyundai
Γ. Αγγελικούσης: Το πρώτο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο της Maran Tankers για το 2021
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!