«Δημιουργείται για την Ελλάδα, μεγάλη ευκαιρία για την αξιοποίηση των Ελληνικών Ναυπηγείων τα οποία μπορούν να έχουν ένα ευρύ φάσμα εργασιών για την εξυπηρέτηση των αναγκών της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλά και των αναγκών του Εμπορικού και του Πολεμικού Ναυτικού, η οποία ευκαιρία θα πρέπει να αξιοποιηθεί με γνώμονα την προστασία και αύξηση των θέσεων εργασίας και τον σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων».

Αυτά επισημαίνει με δήλωση του, ο Ευάγγελος Αποστολάκης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει:

«Βασικό σημείο αλλαγής της πορείας για τα ναυπηγεία ήταν η αλλαγή πολιτικής που εκτελέστηκε και συντελέστηκε από το 2015 και μετά, όπου έπεσε το βάρος σε πολιτικές επανεκκίνησης των ναυπηγείων της χωράς. Μετά από χρόνια «ανοχής» προς τις πρακτικές των ιδιωτών που τα κατείχαν, η τότε Κυβέρνηση ξεκίνησε όλες εκείνες τις διαδικασίες ώστε οι συγκεκριμένοι ιδιώτες να έρθουν προ των ευθυνών τους.»

«Αν πραγματικά θέλουμε να μιλάμε για ξύπνημα του γίγαντα, αυτό δεν μπορεί να γίνει με το αποτυχημένο μοντέλο των προηγούμενων δεκαετιών.

Δεν μπορεί τα ναυπηγεία να στηρίζονται μόνο στα έργα του Πολεμικού ναυτικού. Η βιωσιμότητα τους και η ανάπτυξη τους πρέπει να διαχωριστεί από τα εξοπλιστικά προγράμματα.

Πέρα από το Πολεμικό Ναυτικό υπάρχουν ανάγκες που δημιουργούν προϋποθέσεις για την αναβίωση των ναυπηγείων της χώρας. Η εναρμόνιση των πλοίων στα νέα στάνταρ που επιβάλλουν νέοι διεθνείς κανονισμοί δημιουργεί τεράστιο όγκο εργασιών που θα μπορούσαν να καλύπτονται στα Ελληνικά Ναυπηγεία. Ο νησιωτικός χαρακτήρας της χωράς με τις αντίστοιχες ακτοπλοϊκές γραμμές, από μόνος του, δημιουργεί ανάγκες συντήρησης πλοίων που θα μπορούσαν να καλύπτονται από Ελληνικά χέρια.»

«Σε αυτή την πορεία αναγέννησης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας πρέπει να σταθούμε στο πλέον σημαντικό παράγοντα που θα παίξει ρόλο, και δεν είναι άλλος από αυτόν των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι, ιδιαίτερα στα μεγάλα ναυπηγεία ήταν αυτοί που τα δύσκολα χρόνια απέναντι στις πολιτικές διάλυσης τα κράτησαν ζωντανά και ολοκλήρωσαν έργα που οι ιδιώτες τα είχαν αφήσει στην τύχη τους. Ξέρετε πολύ καλά ότι έχω προσωπική εμπειρία και έχω αξιολογήσει αυτή τη δυνατότητα με ένα πάρα πολύ καλό αποτέλεσμα. Η αξιοποίηση τους αποτελεί μονόδρομο. Στην επόμενη μέρα δεν πρέπει να έχει χαθεί ούτε μια θέση εργασίας.»

«Δυστυχώς έχουμε το αρνητικό παράδειγμα στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά όπου σημειώθηκαν ομαδικές απολύσεις. Το σύνολο του προσωπικού απολύθηκε και από τους 650 εργαζομένους ο νέος ιδιοκτήτης έχει απορροφήσει μόλις το 10% απαγορεύοντας και την συνδικαλιστική εκπροσώπηση, αφού για την πρόσληψη κάποιου, βασική προϋπόθεση είναι η παραίτηση από τα συνδικαλιστικά όργανα του ναυπηγείου. Πρόκειται για πρακτικές καταδικαστέες και απαράδεκτες που δεν πρέπει να έχουν θέση στην επόμενη μέρα.»

«Βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση. Προοπτική για τα ναυπηγεία της χωράς υπάρχει αρκεί να υπάρχει και η αντίστοιχη βούληση.

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε και δεν πρέπει να επιστρέψουμε σε πολιτικές απαξίωσης. Αυτές ζημίωσαν τον κλάδο Ανάγκες υπάρχουν. Επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει. Εξειδικευμένο Επιστημονικό προσωπικό υπάρχει. Εργατοτεχνικό δυναμικό με μεγάλη τεχνογνωσία ευτυχώς ακόμα υπάρχει.»

Διαβάστε επίσης:

ΟΛΘ: Τέσσερα σχήματα υπέβαλαν ενδιαφέρον για τον προβλήτα 6

AMVER: Τιμήθηκαν 192 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και 2.057 πλοία τους

Ο όμιλος Γκριμάλντι συνεχίζει τα ψώνια λιμενικών τερματικών σταθμών