Η Πανελλήνια Ένωση Θαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού, επισημαίνει ότι ο νόμος 4150/2013, αποτελεί “την ταφόπλακα για την επιστασία των γενικών υπηρεσιών”.

Ειδικότερα, η ΠΕΑΘΕΝ, τονίζει ότι διανύουμε μια “δεκαετία καταστροφικής εργασιακής πορείας για τους ναυτεργάτες που κάθε χρόνο επιδεινώνεται” και προσθέτει:

1

“ Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα στον κλάδο των Θαλαμηπόλων, όπου έχουμε φαινόμενα προσφοράς 1.359 θέσεων εργασίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες βάσει των στοιχείων του ΓΕΝΕ (επαναλαμβανόμενα αιτήματα) και φτάνουμε 1η Νοεμβρίου να απολύεται ομαδικά το 50% των υπαρχόντων ναυτικών από τα πλοία (παρέμεινε ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός σύνθεσης στην επιστασία των θαλαμηπόλων, παρότι όλη τη καλοκαιρινή περίοδο τα πλοία ταξίδευαν με μειωμένη σύνθεση πληρώματος από την προβλεπόμενη νόμιμη «σύνθεση θέρους», τριών, τεσσάρων και πέντε ατόμων).

Η εφαρμογή αυτού του ναυτοκτόνου νόμου από το 2013 μέχρι και σήμερα που μειώνει τη σύνθεση των Θαλαμηπόλων και επικούρων κατά 50% από 1η Νοεμβρίου έως 1η Απριλίου, είναι η αφορμή της αποστροφής των νέων από το ναυτικό επάγγελμα αφού το καθιστά απόλυτα εποχιακό, με εξουθενωτικά ωράρια το καλοκαίρι και πολύμηνη ανεργία το χειμώνα.

Καλούμε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να ασχοληθεί με τη δέουσα προσοχή πριν είναι πολύ αργά”.

Διαβάστε επίσης: 

Εθιμοτυπική συνάντηση Προεδρείου ΕΕΝΜΑ με τον Χρήστο Στυλιανίδη

Ένα στα δέκα ελληνόκτητα πλοία με ελληνική σημαία

O Δήμος Πειραιά στις Βρυξέλλες για το πρόγραμμα Διεθνούς Αστικής & Περιφερειακής Συνεργασίας