Σε κίνδυνο μπορεί να βρεθούν οι αγορές, μετά την οδηγία της χώρας προς τα ελληνικά πλοία για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον Περσικό Κόλπο, μετά την κατάληψη των δύο ελληνόκτητων πλοίων.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Ελλάδα ειδοποίησε όλα τα πλοία της χώρας να «προσαρμοστούν στην απαράδεκτη κατάσταση» όταν πλέουν στον Περσικό Κόλπο και να αποφεύγουν τα ύδατα γύρω από το Ιράν.

Περίπου το 27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων είναι ελληνικής ιδιοκτησίας, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services Ltd., μονάδας της μεγαλύτερης ναυπηγικής εταιρείας στον κόσμο.

«Τα πλοία θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικά», δήλωσε ο Matt Stanley, έμπορος και μεσίτης της Starfuels στο Ντουμπάι. «Το Ιράν θα είναι εξαιρετικά προστατευτικό έναντι όλων των περιουσιακών στοιχείων».

Η κατάληψη των δύο πλοίων στον Περσικό Κόλπο αυξάνει τον κίνδυνο περαιτέρω διακοπών στην εφοδιαστική αλυσίδα,  από μια περιοχή που αποτελεί ζωτική πηγή παγκόσμιου ενεργειακού εφοδιασμού.

Tην Παρασκευή, το Σώμα των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης παρέσυρε δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια, με το καθένα να μεταφέρει περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου, στα χωρικά ύδατα του Ιράν.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Ελλάδα είναι μια ισχυρή δύναμη στην κατοχή πετρελαιοφόρων πετρελαιοφόρα στον κόσμο, καθιστώντας κάθε διαμάχη με το Ιράν δυνητικά σοβαρή για την παγκόσμια αγορά.

Αντίστοιχα, περίπου το 1/5 της ημερήσιας προμήθειας αργού διέρχεται από τα στενά του Ορμούζ, τη στενή πλωτή οδό που χωρίζει τον Περσικό Κόλπο από τον Ινδικό Ωκεανό και αγοραστές αργού σε όλο τον κόσμο.

Υπενθυμίζεται ότι το δεξαμενόπλοιο Prudent Warrior, χωρητικότητας 150.000 dwt, που ναυπηγήθηκε το 2017, του Σπύρου Πολέμη, όσο και το Delta Poseidon, χωρητικότητας 157.400 dwt, κατασκευής 2011, του Διαμαντή Διαμαντίδη, έχουν καταληφθεί από Ιρανούς στρατιώτες, ως “αντίποινα για την ακινητοποίηση του ρωσικου δεξαμενόπλοιου Pega στην Κάρυστο, στα μέσα Απριλίου.

Διαβάστε επίσης:

Αν δεν αποδεσμευτεί το Pega, δεν θα απελευθερωθούν τα δύο ελληνόκτητα πλοία από το Ιράν!