Η ζήτηση έχει αυξηθεί για τα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν από τη Ρωσία πετρέλαιο προς την Ευρώπη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ναύλοι ανά ταξίδι να ανέβουν μέχρι και επτά και οκτώ φορές! Ένας ναύλος ενός δεξαμενόπλοιου που ήταν στα επίπεδα των 500.000 δολαρίων εκτοξεύτηκε στα 3,5 εκατ. δολάρια.

1

Οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με στοιχεία ναυλομεσιτών, προχώρησαν σε νέες ναυλώσεις στα πλοία τους και προσδοκούν τεράστια κέρδη. Όμως, να επισημανθεί ότι τα δεξαμενόπλοια δεν είχαν επωφεληθεί από την περίοδο που τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγών πλοίων είχαν υψηλούς ναύλους.

Ανάλογα κέρδη αναμένουν και τα πλοία μεταφοράς LNG, που όπως ανέφερε χθες ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν 150 πλοία, που αντιστοιχούν στο 20% του παγκόσμιου στόλου.

Αντίθετη πορεία ακολουθούν οι ναύλοι στα πλοία κοντέηνερ. Αναλυτικότερα, ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων που διαμορφώνεται από τον Drewry, ο οποίος αξιολογεί τους ναύλους σε οκτώ κύριες διαδρομές από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Ασία, υποχώρησε 1,1% τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου, με μέσο ναύλο 9.179,98 δολάρια / FEU (8.341,48 ευρώ).

Το ποσοστό ανόδου, ωστόσο, είναι πλέον 83% πάνω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους. Επιπλέον, ο μέσος όρος είναι 9.412 $ (8.552 ευρώ), 203% περισσότερο από τα 3.101 (2.818 ευρώ) που είχαν καταγραφεί για αυτές τις ίδιες ημερομηνίες το 2021.

Ειδικότερα, οι τιμές μεταξύ Σαγκάης και Γένοβας υποχώρησαν κατά 1% στα 12.503 δολάρια (11.361 ευρώ), ενώ μεταξύ Σαγκάης και Ρότερνταμ υποχώρησαν κατά 2% στα 12.685 δολάρια (11.526 ευρώ).

Από την πλευρά τους, οι ισοτιμίες μεταξύ Σαγκάης και Λος Άντζελες παρέμειναν σταθερές γύρω στα 10.965 δολάρια (9.963 ευρώ), ενώ μεταξύ Σαγκάης και Νέας Υόρκης δεν σημείωσαν ποσοστιαίες μεταβολές, διαμορφώνοντας στις 12.961 (11.777 ευρώ).

Όσον αφορά τις γραμμές μεταξύ Ρότερνταμ και Νέας Υόρκης , οι ναύλοι δεν έχουν αλλάξει και παρέμειναν στα 6.494 δολάρια (5.901 ευρώ).

Σύμφωνα με τον Drewry, τα επιτόκια θα μειωθούν την επόμενη εβδομάδα, με τον δείκτη σύντομα να βρίσκεται κάτω από τα 9.000 δολάρια για πρώτη φορά από τις 29 Ιουλίου.

Διαβάστε επίσης

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 51 πλοία αξίας 910,5 εκατ. δολ.