ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η Task Force ξεκίνησε ένα σχέδιο δράσης 10 σημείων με βάση τη νέα έρευνα που ανέθεσε στη συμβουλευτική εταιρεία DNV Maritime που μοντελοποίησε τρία διαφορετικά σενάρια για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές έως το 2050.
Η Task Force Maritime Just Transition ξεκίνησε τις έρευνες με στόχο να διασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί που είναι στην πρώτη γραμμή της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές εκπαιδεύτηκαν κατάλληλα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας.
Η έρευνα μοντελοποίησε τρία σενάρια με βάση τους αρχικούς στόχους του ΙΜΟ 2018 για μείωση των εκπομπών κατά 50% έως το 2050 και απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050.
Το σενάριο μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050, που διαμορφώθηκε στο μοντέλο των Lloyds Register και University Maritime Advisory Services (UMAS), προβλέπει ότι 450.000 ναυτικοί θα χρειαστούν κάποια πρόσθετη εκπαίδευση μέχρι το 2030 και 800.000 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030 για να χειριστούν εναλλακτικά καύσιμα.
Σύμφωνα με το σενάριο της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050, που διαμορφώθηκε από την DNV, 750.000 ναυτικοί χρειάζονται πρόσθετη εκπαίδευση έως το 2050 και σύμφωνα με το σενάριο του IMO 2018, που επίσης διαμορφώθηκε από την DNV, μεταξύ 310.000 και 750.000 ναυτικών χρειάζονται πρόσθετη εκπαίδευση.
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, δήλωσε: «Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να δημιουργηθεί η υποδομή και η εκπαίδευση που απαιτούνται για την προετοιμασία του ναυτικού μας εργατικού δυναμικού, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, ώστε να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων μας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Αυτό θα πρέπει να γίνει από σήμερα, ώστε να είναι έτοιμοι και ικανοί να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που θέτουν τα νέα πράσινα καύσιμα και τεχνολογίες πρόωσης και να μετριάσουν τυχόν κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των πλοίων και των ναυτικών».
Το Σχέδιο Δράσης κάνει συστάσεις προς τη βιομηχανία, τις κυβερνήσεις, τα ναυτικά συνδικάτα και την ακαδημαϊκή κοινότητα όσον αφορά την αντιμετώπιση της πρόκλησης της κατάρτισης για εναλλακτικά καύσιμα. Οι συστάσεις περιλαμβάνουν: την ενίσχυση των παγκόσμιων προτύπων εκπαίδευσης, τη διασφάλιση μιας προσέγγισης για την υγεία και την ασφάλεια και τη σύσταση συμβουλευτικών εθνικών συμβουλίων ναυτιλιακών δεξιοτήτων.
«Τα καλά νέα είναι ότι οι ναυτικοί είναι έτοιμοι και πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε αυτή τη μετάβαση. Αλλά το πλήρωμα θέλει να γνωρίζει ότι τα καύσιμα που χειρίζονται είναι όντως ασφαλή και ότι εμείς ως βιομηχανία έχουμε τα εκπαιδευτικά μονοπάτια για να αναβαθμίσουμε τις δεξιότητές τους», δήλωσε ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών (ITF).
Το θέμα της ασφάλειας τόνισε επίσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της DNV Maritime, Knut Ørbeck-Nilssen, ο οποίος είπε: «Η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές φέρνει νέες ευκαιρίες, νέες τεχνολογίες αλλά και νέους κινδύνους. Η πρώτη μας προτεραιότητα πρέπει να είναι η επίτευξη ασφαλούς απαλλαγής από τον άνθρακα. Πρέπει να ακολουθήσουμε μια συλλογική προσέγγιση για να προστατεύσουμε τους ανθρώπους μας, τα πλοία μας και το περιβάλλον μας».
Όσον αφορά τη ρυθμιστική πρόκληση, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Kitack Lim, δήλωσε ότι θα αναγκαία μια αναθεώρηση της Σύμβασης STCW.
Διαβάστε επίσης: