ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση για την υπογραφή και ανανέωση της συλλογικής σύμβασης εργασίας στην κατηγορία των πλοίων Ακτοπλοΐας διεθνών γραμμών (Ε/Γ- Ο/Γ) και Rο/Ro.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών, «οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ εμφανίστηκαν προκλητικοί αφού τα υπερκέρδη που αποκόμισαν μέσα στη φετινή χρονιά δεν ήταν αρκετά… για να ικανοποιηθούν. Ισχυρίστηκαν ότι ήταν κάτω από το 2019!».
Επίσης, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος, αναλύοντας τις θέσεις αυτές σχολίασε:
«Η εικόνα και τα στοιχεία όμως τους διαψεύδουν! Για να επιβεβαιώσουμε τις παραπλανητικές αναφορές τους ενδεικτικά παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία:
Στις γραμμές των δυτικών Κυκλάδων (Κύθνος , Σέριφος, Σίφνος, Μήλος, κλπ) από 220.133 επιβάτες το 2019 εκτινάχτηκαν το 2022 στις 291.221!
Στη γραμμή Πειραιάς- Μύκονος το 2019 διακινήθηκαν 233.302 επιβάτες και το 2022, 242.314!
Στην γραμμή του Αργοσαρωνικού το 2019 μετακινήθηκαν 655.217 επιβάτες και το 2022 έφθασαν τις 754.032 επιβάτες!
Πάτρα – Ιόνια νησιά 2019 121.108 επιβάτες και το 2022 έφθασαν στις 124.684!
Τα στοιχεία αυτά είναι έως τον περασμένο μήνα και προφανώς αναμένεται με την ολοκλήρωση του Δεκέμβρη να ανέβουν ακόμη περισσότερο.
Ακόμη και η επιχειρηματολογία τους για τις τιμές των καυσίμων … και αυτή πάσχει από ανακρίβειες αφού ως γνωστόν οι τιμές εδώ και καιρό έχουν πάρει την κατηφόρα!!!
Ταυτόχρονα οι ίδιοι είχαν όλη την περίοδο της πανδημίας γενναία έως προκλητική οικονομική στήριξη από το κράτος το οποίο τους παρείχε έκτακτη οικονομική στήριξη 75 εκατ. ευρώ, ενώ η δαπάνη του δημοσίου για τις άγονες γραμμές αυξήθηκε κατά 40%.
Επίσης μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης για το λαό αυτοί αύξησαν τις τιμές των εισιτηρίων (επιβατών και οχημάτων) κατά μέσο όρο πάνω από 42%!!
Αντίθετα με τους ισχυρισμούς τους οι μεγάλοι χαμένοι στην οικονομική- υγειονομική και ενεργειακή κρίση ήταν οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, τα λαϊκά στρώματα και βέβαια ο Ναυτεργατικός μας κόσμος.
Η ακρίβεια, ο τερατώδης πληθωρισμός και οι καθημερινές ανατιμήσεις σε δημόσια αγαθά, υπηρεσίες και λαϊκά καταναλωτικά προϊόντα έχουν πλήξει περισσότερο από ποτέ τα εισοδήματα των Ναυτεργατών και έχουν υποβαθμίσει ακόμη παραπέρα το βιοτικό τους επίπεδο!
Η κατάσταση αυτή έχει επιδεινωθεί και από το γεγονός ότι όπως διαπιστώνεται και αυτή η ΣΣΕ που έχει υπογραφεί υπονομεύεται και τα Ναυτεργατικά δικαιώματα βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι ΣΣΕ, η υπογραφή και η ανανέωση με ουσιαστικές αυξήσεις που θα υπερκαλύπτουν τον πληθωρισμό σε συνδυασμό με θεσμικά μέτρα αντιμετώπισης και πάταξης της ακρίβειας είναι το εργαλείο μέσα από το οποίο οι εργαζόμενοι μπορούν να αντισταθμίσουν την κατρακύλα στα εισοδήματα τους.
Στην κατεύθυνση αυτή η ΠΕΝΕΝ και ο εκπρόσωπος της που πήρε μέρος στη διαπραγμάτευση, ο ΓΓ Χρήστος Βιτουλαδίτης κατέθεσε μεταξύ των άλλων και τη θέση της Ένωσης για αυξήσεις 12+2% και μέσα από την ΣΣΕ να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές και προσαρμογές σε μια σειρά επιδόματα και έξτρα εργασίες! Αυτά είναι:
Αυξήσεις στο βαρύ και ανθυγιεινό, στο επίδομα τροφοδοσίας, του ιματισμού, της έχμασης των αυτοκινήτων, του επιδόματος άγονων γραμμών, κατοχύρωσης των διανυκτερεύσεων, καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριών, βελτίωση και επέκταση της αμοιβής των εξπρές δρομολογίων.
Σε αυτή την γραμμή θα κινηθεί η παρέμβαση, το πλαίσιο διεκδικήσεων, η τακτική και η στρατηγική της ΠΕΝΕΝ!
Είναι φανερό ότι οι διαπραγματεύσεις δεν πρέπει με τίποτα να περιοριστούν σε μια ομάδα συνδικαλιστών όπως σταθερά επιδιώκει η πλειοψηφία της ΠΝΟ, διότι αυτός ο δρόμος θα οδηγήσει για άλλη μια φορά σε υποχωρήσεις, συμβιβασμούς και νέα ξεπουλήματα των δίκαιων και ώριμων Ναυτεργατικών αιτημάτων.
Μπροστά στην προκλητική αδιαλλαξία των εφοπλιστών επιβάλλεται η οργάνωση αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων.
Η ΠΕΝΕΝ απευθύνεται σε όλους τους Ναυτεργάτες και τους καλεί σε αγωνιστική ετοιμότητα, συσπείρωση και πάλη με σκοπό να κάνουν δική τους υπόθεση τις ΣΣΕ και την διεκδίκηση των αιτημάτων τους.
Προτείνουμε την κήρυξη 48ωρης προειδοποιητικής πανελλαδικής απεργίας σε όλα τα πλοία στο δεύτερο 15ήμερο του Γενάρη 2023!».
Διαβάστε επίσης:
Αντώνης Νταλακογιώργος (ΠΕΝΕΝ): Μοιράζουν ψίχουλα από τα λεφτά των Ναυτεργατών!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike