ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όταν πουλάς δύο ποντοπόρα πλοία και εισπράττεις 143,5 εκατομμύρια δολάρια, για τα οποία δαπάνησες 98 εκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να τα αποκτήσεις, τότε έχεις κατοχυρώσει ένα σημαντικό κέρδος περίπου 44 εκατομμυρίων δολαρίων.
Αλλά και ο αγοραστής, ο οποίος είναι διορατικός, αισιόδοξος και τολμηρός, ελπίζει να κερδίσει από την εκμετάλλευση και από τις μελλοντικές υπεραξίες των δύο πλοίων και αυτός.
Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε πωλητές τα αδέλφια Αντώνη Λαιμό και Φίλιππο Λαιμό της Enesel και αγοραστή τον Δημήτρη Προκοπίου της Centrofin Management.
Ο Δημήτρης Προκοπίου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές αγόρασε δύο σύγχρονα πλοία LR2, χωρητικότητας 113.800 dwt το καθένα, το Kavafis, κατασκευής 2023 και το Elytis, κατασκευής 2024, για 143,5 εκατομμύρια δολάρια. Το πρώτο πουλήθηκε για 70,8 εκατ. δολάρια και το δεύτερο για 72,7 εκατ. δολάρια.
Η Centrofin, του Δημήτρη Προκοπίου, διαχειρίζεται σήμερα έναν διαφοροποιημένο στόλο, που αποτελείται από 42 πλοία και ειδικότερα από 23 δεξαμενόπλοια και από 19 φορτηγά πλοία. Η συνολική χωρητικότητα ανέρχεται σε 4,7 εκατομμύρια dwt.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία του Δημήτρη Προκοπίου παρέλαβε τρία νεότευκτα suezmax την διετία 2022 – 2023.
Ο Δημήτρης Προκοπίου, επένδυσε στον τομέα bulker, παραγγέλνοντας έξι kamsarmaxe, τα οποία θα παροδοθούν στις αρχές του 2026 στο ναυπηγείο Hengli Heavy Industry.
Η τιμή για τα πλοία των 82.000 dwt δεν έχει αποκαλυφθεί, αλλά λέγεται ότι έχει συμφωνηθεί στα επίπεδα της αγοράς που επικρατούσαν εκείνη την εποχή για τα kamsarmaxes, κινεζικής κατασκευής, εξοπλισμένα με scrubbers.
Σύμφωνα με το Forbes, με στοιχεία του περασμένου Ιουνίου, ο Δημήτρης Προκοπίου διαθέτει 41 πλοία, συνολικής αξίας 1.688,4 δισ. δολάρια.
Ο Δημήτρης Προκοπίου είναι αδελφός του Γιώργου Προκοπίου, με τον οποίο συνίδρυσαν το 1974 την ναυτιλιακή εταιρεία Sea Traders S.A, όμως το έτος 1988, όταν διέθεταν 30 πλοία, χωρίς δανειακές επιβαρύνσεις, τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να χωρίσουν, αναλαμβάνοντας από δεκαπέντε πλοία.
Στη συνέχεια, ο Δηµήτρης Προκοπίου, αξιοποίησε τις ευκαιρίες όταν τα Γερµανικά επενδυτικά funds κατέρρευσαν εξαιτίας της παγκόσµιας οικονοµικής κρίσης και των τεράστιων συμβολαίων που είχαν υπογράψει για ναυπηγήσεις πλοίων.
Η εταιρεία Centrofin ιδρύθηκε το 1992 και από τότε διαχειρίστηκε περισσότερα από 100 πλοία.
Η τεχνική διαχείριση για τα δεξαμενόπλοια, έχει ανατεθεί στη Marine Trust Ltd και η
τεχνική διαχείριση για πλοία ξηρού φορτίου έχει αναλάβει η Trust Bulkers Ltd.
Ο Δημήτρης Προκοπίου, έχει αποκτήσει δύο παιδιά, τον Γιάννη και την Ελένη.
Ο Γιάννης ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Κολλέγιο Αθηνών και συνέχισε στο City University of London.
Η Ελένη Προκοπίου, φοίτησε στο Κολλέγιο Αθηνών. Είναι παντρεμένη με τον Νικόλα Κ. Μαρτίνο και ασχολείται με τις οικογενειακές ναυτιλιακές εταιρείες.
Η οικογένεια Λαιμού
Ο Αντώνης Λαιμός και ο Φίλιππος Λαιμός είναι παιδιά του καπετάν Νικόλα Λαιμού από τις Οινούσσες και της Ειρήνης Θ. Δοξιάδη.
Ο Αντώνης είναι νυμφευμένος με την Μαρίκα Αράπολγου και ο Φίλιππος με την Μαριάννα Βαρδινογιάννη – Γουλανδρή.
Ο Αντώνης, συμμετέχει στο προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Είναι Νομικός και απόφοιτος της Οξφόρδης.
Ο Φίλιππος, είναι πτυχιούχος Φιλοσοφίας, Πολιτικής και Οικονομίας, με εμπειρία στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της διαχείρισης των επενδύσεων.
Οι δύο γιοί του Νικόλαου και της Ειρήνης Λαιμού, ο Αντώνης και ο Φίλιππος βρίσκονται σήμερα στο τιμόνι του ομίλου Enesel S.A. διευθύνοντας τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις από το κτίριο της Βασιλίσσης Σοφίας και Νεοφύτου Βάμβα στην Αθήνα αλλά και από το Λονδίνο.
Στον όμιλο των αδελφών Λαιμού, περιλαμβάνονται πέντε ναυτιλιακές εταιρείες: Enesel S.A., Enesel Limited, N.S. Lemos & Co. Ltd., Enesel Pte. Ltd. και Enesel Bulk, οι οποίες διαχειρίζονται δεκατρία πλοία.
Ο στόλος αποτελείται από οκτώ δεξαμενόπλοια, ένα κοντέινερ και τέσσερα φορτηγά πλοία.
Το Forbes αναφέρει ότι η εταιρεία διαθέτει 20 πλοία, συνολικής αξίας 1.863,6 εκατ. δολάρια.
Γενάρχης της οικογενειακής εταιρείας, Σπύρος Λαιμός, πέθανε το 1962. Στη μνήμη του μάλιστα ονομάστηκε «Σπύρος Α. Λαιμός» το φορτηγό, που παρελήφθη το 1968, το πρώτο ελληνικών συμφερόντων πλοίο, που είχε ναυπηγηθεί υπό την εποπτεία του Νορβηγικού Νηογνώμονα Det Norske Veritas.
Στην εταιρεία είχαν μείνει εκτός από τον αδελφό του Πολύδωρο, η νεότερη γενιά, δηλαδή οι γιοί του Σπύρου, Aντώνης και Nικόλας, και ο γιος του Δημητρίου Λαιμού, Mάρκος.
Η ανοδική της πορεία ωστόσο συνεχίστηκε και το 1973 ιδρύθηκε στον Πειραιά το γραφείο Lemos & Pateras (Hellas) Ltd, ώσπου το 1983 τα δύο αδέλφια συμφώνησαν να ακολουθήσουν διαφορετικές πορείες.
Τότε, ο Nικόλας Λαιμός ίδρυσε στο Λονδίνο την εταιρεία N. S. Lemos & Co. Ltd., έχοντας υπό τον έλεγχό του και την Avra Ship management S.A.
Ο Αντώνης Λαιμός πέθανε ξαφνικά σε ηλικία 56 ετών το 1986, ο Νικόλας παρά την μεγάλη κρίση τότε στην ναυτιλία είχε έρθει σε απευθείας συνεννόηση με τις tράπεζες από τις οποίες είχε δανειστεί ο αδελφός του και είχε συμφωνήσει να αναλάβει τις υποχρεώσεις του παίρνοντας παράλληλα υπό τη διαχείρισή του τέσσερα από τα πλοία του.
Το 1993 ιδρύθηκε η Sealuck Shipping Corporation στον Πειραιά για τη διαχείριση του στόλου των δεξαμενόπλοιων, ενώ το 2003 συγχωνεύθηκε με την Avra στη σημερινή Enesel S.A. (από τα αρχικά NSL του ονόματός του).
Σήμερα, οι δύο γιοί του Νικόλα Λαιμού συνεχίζουν την ναυτιλιακή ιστορία της οικογένειας.
Διαβάστε επίσης
Enesel Bulk Logistics (Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός): Πήρε όλα τα στελέχη της Norden στη Χιλή
Thenamaris: Μυστήριο με εκρήξεις σε δεξαμενόπλοιο της ναυτιλιακής της οικογένειας Μαρτίνου
Επίσκεψη του Πρέσβη της Ιταλίας και αντιπροσωπείας της Ιταλικής Πρεσβείας στο Λιμάνι του Πειραιά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νετανιάχου: Ορκίστηκε να πάρει εκδίκηση για τις σορούς από την Χαμάς – Ενός λεπτού σιγή στο Τελ Αβίβ
- Ζελένσκι: Θέλει μια “αποτελεσματική συμφωνία επενδύσεων και ασφάλειας” με τον Τραμπ
- Κακοκαιρία Coral: Πέφτει κι άλλο η θερμοκρασία από το Σάββατο – Κλειστά σχολεία στην Εύβοια
- Metron Analysis: Στις 14,2 μονάδες μπροστά η ΝΔ με περιορισμένες απώλειες, ισχυρή πτώση για ΠΑΣΟΚ
