Μετά την οικονομική προσφορά της MSC, ύψους 1,3 δισ. ευρώ για το λιμάνι του Αμβούργου, ο διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, δήλωσε χθες σε συνέντευξή του ότι ο Γερμανικός ναυτιλιακός κολοσσός και κύριος πελάτης του λιμένα του Αμβούργου δεν ενδιαφέρεται να κάνει μια αντιπροσφορά και ότι θα μπορούσε να διερευνηθεί η λύση της μείωσης της κυκλοφορίας στον λιμενικό κόμβο.

Η μείωση των μεταφορών Hapag-Lloyd ,διευκρίνισε,θα μπορούσε να είναι 70-80% σε σύγκριση με τους τρέχοντες διακινούμενους όγκους.

1

Σύμφωνα με τη συμφωνία μεταξύ της MSC και της πόλης του Αμβούργου, η MSC θα κάνει προσφορά μετρητών 16,75 ευρώ ανά μετοχή για την απόκτηση όλων των εισηγμένων μετοχών κατηγορίας Α της HHLA – Hamburger Hafen und Logistik AG.

Η πόλη του Αμβούργου, η οποία κατέχει το 69% των μετοχών A της Hhla και όλων των μη εισηγμένων μετοχών της S, θα διατηρήσει τον έλεγχο του λιμένα του Αμβούργου με μερίδιο 50,1% μέσω των μετοχών της S.

Ως μέρος της συμφωνίας, η MSC προσφέρθηκε να αυξήσει τον όγκο μεταφοράς μέσω του λιμένα του Αμβούργου κατά 1 εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια (TEU) ετησίως. Αυτό θα αντιπροσωπεύει αύξηση 12% σε σύγκριση με το 2022, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 8,3 εκατομμύρια TEU που διέρχονται από το λιμάνι.

Κύκλοι της Hapag-Lloyd αντέδρασαν με απογοήτευση στην προσφορά της MSC την περασμένη Τετάρτη, λέγοντας ότι η πληρωμή τελών τερματικού στον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της ως μέρος της συμφωνίας θα ήταν «προσβολή».

Η Hapag-Lloyd, που ιδρύθηκε το 1847, αποκαλεί τη βόρεια γερμανική πόλη «σπίτι της». Ανήκει επίσης εν μέρει στην πόλη του Αμβούργου και αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 50% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι.

Ο Habben Jansen τόνισε ότι η συμφωνία MSC-Hhla θα αλλάξει την ανταγωνιστική δυναμική του λιμανιού. «Νομίζω ότι ο όγκος που μπορεί να χειριστεί κανείς στο Αμβούργο έχει τα όριά του», είπε ο Habben Jansen στο Reuters, προσθέτοντας ότι υπάρχουν ορισμένα γεωγραφικά μειονεκτήματα σε σύγκριση με τον ανταγωνιστή του Wilhelmshaven.

Διαβάστε επίσης:

Performance Shipping: Πόλεμος μέχρις εσχάτων για τον έλεγχο της εταιρείας μεταξύ Γιώργου Οικονόμου και Ανδρέα Μιχαλόπουλου

Drewry: Μειώθηκαν οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Καυτό καλοκαίρι για τους Έλληνες εφοπλιστές: Παρήγγειλαν 76 νέα πλοία – Στο επίκεντρο τα bulkers