Παρά το γεγονός ότι ο όγκος παραγγελιών του πρώτου τριμήνου ήταν πολύ χαμηλότερος από τα 42 πλοία του πρώτου τριμήνου του 2022, εξακολουθεί να υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όγκο παραγγελιών τριμήνου που ήταν 10 πλοία.

Εκτιμάται ότι εάν οι παραγγελίες πλοίων LNG φέτος θα υπερβούν τις 100 όπως αναμενόταν, θα είναι το δεύτερο υψηλότερο ρεκόρ μετά τα 184 πλοία του περασμένου έτους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι νωρίτερα φέτος ο οίκος Clarkson προέβλεψε ότι η παραγγελία νέων πλοίων LNG θα μειωθεί κατά το ήμισυ περίπου σε 83 πλοία, δηλαδή το ίδιο με το 2021.

Είναι μια αγορά που κινδυνεύει να βγει εκτός ελέγχου μέσα σε λίγα χρόνια, επισημαίνουν οι αναλυτές, επειδή μετά από μια αύξηση ρεκόρ στις παραγγελίες πέρυσι, τα συμβόλαια για νέα δεξαμενόπλοια LNG αναμένεται να ξεπεράσουν και φέτος τα εκατό.

Και, ενώ αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερες παραδόσεις νέων πλοίων, σταδιακά αναδύονται ανησυχίες για πλεονάζουσα χωρητικότητα τα επόμενα χρόνια .

Ο Stephen Gordon, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research, ανέφερε σε πρόσφατη έκθεση ότι παρά την ευθραυστότητα της παγκόσμιας οικονομίας, το κλίμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι γενικά θετικό και ο ενεργειακός τομέας δείχνει ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Στην αγορά δεξαμενόπλοιων LNG, οι ναυλώσεις εξακολουθούν να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι παραγγελίες νέων πλοίων αναμένεται να παραμείνουν υψηλές φέτος, φτάνοντας έως και τις 100 συμβάσεις.

Υπήρχαν συνολικά 19 παραγγελίες για νέα πλοία LNG στον κόσμο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, όλα εξαιρετικά μεγάλα 174.000 κυβικά μέτρα ή περισσότερα, σχεδόν όλες από τη Νότια Κορέα, σύμφωνα με .στατιστικά στοιχεία Τα υπόλοιπα δύο υπογράφηκαν από την Jiangnan Shipbuilding.

Η άνευ προηγουμένου αύξηση των παραγγελιών στην αγορά LNG ξεκίνησε το 2021, όταν οι πλοιοκτήτες παρήγγειλαν συνολικά 83 δεξαμενόπλοια LNG. Το 2022, το ρεκόρ καταρρίφθηκε: ο αριθμός των νέων παραγγελιών πλοίων LNG έφτασε τις 184, διπλάσιος από τον αριθμό το 2021 και υπερτριπλάσιος από τον μέσο όρο των 59 πλοίων ετησίως τα προηγούμενα πέντε χρόνια. Όσον αφορά τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, η συνολική αξία των νέων παραγγελιών για αυτά τα 184 πλοία μεταφοράς LNG έφτασε τα 39,5 δισεκατομμύρια δολάρια, από το προηγούμενο υψηλό ρεκόρ των 15,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2014.

Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση των συμβάσεων οφείλεται κυρίως στις παραγγελίες για πλοία LNG. Για παράδειγμα, 66 παραγγελίες δεξαμενοπλοίων LNG πέρυσι ανήκαν στον προγραμματισμό «Hundred Ship Plan» της Qatar Energy και στην Golden Pass LNG στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Διαβάστε επίσης:

Τα έκτακτα δρομολόγια των Μινωικών Γραμμών

Βακόνδιος (Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου): Αναλυτική ενημέρωση των χρηστών του λιμένα