Με την τελευταία πώληση, ενός panamax, η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ανέβασε τα έσοδα από την πώληση των 33 γερασμένων πλοίων στα 800 εκατ. δολάρια, από το έτος 2022.

Τότε η Αγγελική Φράγκου, απορρόφησε και ενοποίησε τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, Navios Maritime Holdings, Navios Maritime Containers και Navios Maritime Acquisition.

1

Η πώληση του πλοίου Navios Sagittarius, χωρητικότητας 75.800 dwt, ναυπήγησης 2006, είναι το 33ο πλοίο που πουλήθηκε από την ημέρα που δημιουργήθηκε η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία. Εικάζεται ότι πωλήθηκε γύρω στα 10,5 εκατ. δολάρια.

Από τα τριάντα τρία, τα δέκα οκτώ, ήταν φορτηγά πλοία.

Η εταιρεία διαθέτει συνολικά 179 πλοία, από τα οποία είναι 56 πλοία, χωρητικότητας 6.582.581 dwt, 50 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 263.564 teu και 73 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 9.246.964 dwt.

H Navios Maritime Partners, αυτή την περίοδο ναυπηγεί 27 πλοία, δεκατρία aframax, 1.495.000 dwt, έξι MR2 Product Tankers, 3.120.000 dwt και οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 576.000 teu.

Πρόσφατα, τον περασμένο Δεκέμβριο, οι Lloyd’s List, κατέταξε την Αγγελική Φράγκου στην 24η θέση της λίστας με τους 100 επιδραστικότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας. Η συνολική αξία του στόλου της εκτιμήθηκε στα 5,7 δισ. δολάρια.

Τα οικονομικά δεδομένα

Η Navios Maritime Partners, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, διαμόρφωσε έσοδα 340,835 εκατ. δολάρια, έναντι 323,176 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ στο εννεάμηνο, του περασμένου έτους, τα έσοδα προσέγγισαν στο 1 δισ. δολάρια, από 979,636 εκατ. δολάρια το 2023.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Navios Partners ενισχύθηκαν στα 96,514 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο του 202, από 82,6 εκατ. δολάρια του αντίστοιχου τριμήνου του 2023 και στα 262,211 εκατ. δολάρια στο εννεάμηνο, από 250,48 εκατ. δολάρια το 2023.

Σε ό,τι αφορά τις χρονοναυλώσεις (TCE) καταγράφηκε αύξηση κατά 7% σε επίπεδο τριμήνου και 2,6% σε επίπεδο εννεαμήνου, στα 23.591 και 22.830 δολ. ανά ημέρα αντίστοιχα.

Οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου έφτασαν τις 40,590 στο εννεάμηνο, εμφανίζοντας μείωση 1,6%, λόγω πώλησης των παλαιότερων πλοίων.

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας, Αγγελική Φράγκου, εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή άγγιξαν τα 3,20 δολ. για το τρίμηνο και τα 8,87 δολ. για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024.

“Παρακολουθούμε τους εντεινόμενους κινδύνους και αξιολογούμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα, συνεχίζοντας να διατηρούμε έναν νέο στόλο. Αυξάνουμε τα συμβατικά έσοδα στα 3,9 δισ. δολάρια, και στοχεύουμε σε καθαρή μόχλευση στο εύρος του 20 με 25%, επιστρέφοντας επίσης κεφάλαια στους μεριδιούχους μας”, επισήμανε η Αγγελική Φράγκου

η Αγγελική Φράγκου, είναι κόρη του Καρδαμυλίτη Νικόλα Φράγκου, γεννήθηκε το 1965 και σπούδασε μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson και απέκτησε το Master από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα τα έκανε στη Wall Street ως αναλύτρια, ενώ το 2004 αγόρασε τη Navios την οποία μετέτρεψε σε μια μητρική εταιρεία με τεράστια δύναμη και μεγάλο στόλο.

Η Αγγελική Φράγκου, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου, είπε: «Αυτοί οι τελευταίοι 18 μήνες ήταν εξαιρετικά θετικοί για τη ναυτιλία, δεδομένης της ανάπτυξης της Κίνας, των αδύναμων ευρωπαϊκών οικονομιών και των δύο ένοπλων συγκρούσεων. Η ουκρανική σύγκρουση, τώρα στον τρίτο χρόνο της, εξελίσσεται επικίνδυνα, ενώ ο πόλεμος στο Ισραήλ, που βρίσκεται τώρα στο δεύτερο έτος, έχει επεκταθεί στον Λίβανο και περιλαμβάνει την άμεση ανταλλαγή πυρών μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ. Παρακολουθούμε αυτούς τους εντεινόμενους κινδύνους και αξιολογούμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα, συνεχίζοντας να διατηρούμε έναν νεανικό στόλο, αυξάνοντας τα συμβατικά έσοδα, τώρα στα 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια, και στοχεύοντας την καθαρή μόχλευση στο εύρος 20-25%, επιστρέφοντας επίσης κεφάλαια στους μεριδιούχους μας».

Η τιμή TCE αυξήθηκε κατά 2,6% στα 22.830 δολάρια την ημέρα, σε σύγκριση με 22.242 δολάρια την ημέρα για την ίδια περίοδο το 2023. Οι διαθέσιμες ημέρες του στόλου μειώθηκαν ελαφρά κατά 1,6% σε 40.590 ημέρες για την εννεάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 41.239 ημέρες για την ίδια περίοδο το 2023 κυρίως λόγω της πώλησης πλοίων, εν μέρει μετριασμένη από τις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.

Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 28,9 εκατομμύρια δολάρια σε 549,4 εκατομμύρια δολάρια για την εννεάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 520,5 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023.

Η αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA οφείλεται κυρίως σε: Αύξηση 21,9 εκατομμυρίων δολαρίων στα έσοδα από χρονοναύλωση και ταξίδια και στη μείωση 8,6 εκατομμυρίων δολαρίων στα άμεσα έξοδα του πλοίου, στη μείωση 7,1 εκατομμυρίων δολαρίων σε άλλα έξοδα, καθαρά. και στη μείωση 4,7 εκατομμυρίων δολαρίων στα έξοδα χρονοναύλωσης και ταξιδιού, κυρίως λόγω της μείωσης των εξόδων ναύλωσης bareboat και charter-in του στόλου ξηρού χύδην φορτίου.

Διαβάστε επίσης:

Γεράσιμος και Δημήτρης Αγούδημος: Αυτοδημιούργητοι… μεγαλούργησαν αλλά πριν το τέλος … καταστράφηκαν