Με πωλήσεις των παλαιότερων πλοίων της, εξαγορές πιο σύγχρονων μεταχειρισμένων και παραλαβές νεότευκτων η Navios Maritime Partners, της Αγγελικής Φράγκου συνεχίζει την ανανέωση του στόλου της. Παράλληλα, η ναυτιλιακή πέτυχε την καλύτερη επίδοση πρώτου τριμήνου από την ίδρυση της.

Η εταιρεία επένδυσε 247,5 εκατ. δολάρια για εξαγορές πλοίων από τις αρχές του έτους. Ειδικότερα προχώρησε στην εξαγορά δύο μοντέρνων νεότευκτων aframax/LR2 τάνκερ χωρητικότητας 115,000 dwt, στην τιμή των 61,25 εκατ. δολαρίων έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2027.

1

Επίσης, τον Μάρτιο του 2024, άσκησε τις options για την εξαγορά τεσσάρων ιαπωνικής κατασκευής kamsarmaxes (που είχαν προηγουμένως ναυλωθεί), με συνολικό κόστος 116,6 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για ένα bulker με scrubber χωρητικότητας 81,000 dwt, κατασκευής 2015, δύο πλοία χωρητικότητας 81,600 dwt, κατασκευής 2017 και ένα χωρητικότητας 84,900 dwt που κατασκευάστηκε το 2016.

Νεότευκτα

Παράλληλα, η ναυτιλιακή παρέλαβε τον Ιανουάριο και τον Απρίλιο του 2024 δύο νεότευκτα containerships χωρητικότητας 5,300 teu, τα οποία ναύλωσε για χρονική περίοδο 5,2 ετών με μέσο ναύλο 37.050 δολάρια καθαρά ημερησίως. Τον Μάιο παρέλαβε ένα νεότευκτο aframax/LR2 τάνκερ, το οποίο ναύλωσε για πέντε χρόνια έναντι 26.366 δολάρια ημερησίως.

Η Navios έχει εξασφαλίσει έσοδα από συμβάσεις ύψους 3,3 δισ. δολαρίων μέχρι το 2037.

Αποτελέσματα α’ τριμήνου 2024

Η πρόεδρος και CEO της Νavios Partners, Αγγελική Φράγκου, εξέφρασε την ικανοποίηση της για τα αποτελέσματα του τριμήνου που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου του 2024.

«Ανακοινώσαμε έσοδα 318,6 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη 73,4 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,38 δολάρια», δήλωσε.

«Το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι περιφερειακές συγκρούσεις, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή, συνέχισαν να δίνουν ώθηση στις μεταφορές. Οι οικονομίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης ήταν γενικά υγιείς. Ως αποτέλεσμα, αυτή ήταν η ισχυρότερη οικονομική επίδοση πρώτου τριμήνου που έχει καταγράψει ποτέ η Navios Partners», πρόσθεσε.

Ωστόσο, επισήμανε: «Παραμένουμε επιφυλακτικοί καθώς αυτό το ισχυρό ναυτιλιακό περιβάλλον μπορεί να αλλάξει γρήγορα. Όπως πάντα, εστιάζουμε σε πράγματα που μπορούμε να ελέγξουμε, όπως τη μείωση της μόχλευσης και τον εκσυγχρονισμό του ενεργειακά αποδοτικού στόλου μας. Κλείνουμε μακροχρόνια κάλυψη όπου είναι διαθέσιμη, καθώς τα ναύλα κυμαίνονται περίπου ή και υπερβαίνουν τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους. Για παράδειγμα, πρόσφατα ναυλώσαμε ένα πλοίο capesize για 2,9 χρόνια με καθαρό ημερήσιο ναύλο 28.500 δολαρίων».

Διαβάστε ακόμη:

Celestyal: Συνεργασία με Αμπού Νταμπι και όμιλο AD Ports

Euroseas (Αριστείδης Πίττας): Εξασφάλισε χρηματοδότηση 22,5 εκατ. δολαρίων από Τράπεζα της Φουτζέιρα

Aegean Shipping (Γιώργος Μελισσανίδης): Παρήγγειλε άλλα δύο δεξαμενόπλοιο σε ναυπηγείο της Cosco