Την αισιοδοξία της για την πορεία της ναυτιλίας εξέφρασε η επικεφαλής του ομίλου Navios Αγγελική Φράγκου, κατά τη διάρκεια δείπνου που πραγματοποιήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2022.

Η διευθύνουσα σύμβουλος των εισηγμένων στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακών Navios Maritime Holdings και Navios Maritime Partners, που δραστηριοποιούνται και στους τρεις βασικούς τομείς της ναυτιλίας, στις μεταφορές ξηρού φορτίου, στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και στην αγορά τάνκερ, τόνισε ότι η αισιοδοξία της  πηγάζει από μία βασική παράμετρο: την αύξηση των τονομιλίων.

1

Η ισχυρή πλοιοκτήτρια αναγνώρισε πως το παγκόσμιο γεωπολιτικό και μακροοικονομικό σκηνικό είναι πιο αβέβαιο εν μέσω της εξέλιξης του Covid-19 στην Ασία όπου η ανάκαμψη δεν έχει ολοκληρωθεί και των επιπτώσεων του τραγικού πολέμου στην Ουκρανία .

«Όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, είμαι αισιόδοξη», είπε. «Αλλά θα ήθελα να ήταν για διαφορετικούς λόγους».

Η κα Φράγκου επισήμανε ότι τα χειρότερα της πανδημίας εξασθενούν στη Δύση και η συμπεριφορά των καταναλωτών επιστρέφει στα προ της πανδημίας επίπεδα. Οι δαπάνες αυξάνονται σε ταξίδια, ψυχαγωγία και άλλες υπηρεσίες.

Αλλά στην Ανατολή τα πράγματα είναι διαφορετικά και η Κίνα συνεχίζει τη στρατηγική της για μηδενικό Covid.

Παράλληλα, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας επιταχύνουν τον πληθωρισμό και την άνοδο των επιτοκίων, πρόσθεσε.

«Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε τι σημαίνει όλο αυτό. Υπάρχουν πολλές πιθανές συνέπειες για ανάλυση», είπε.

Ωστόσο, εξήγησε ότι στη ναυτιλία, οι άνθρωποι κοιτάζουν μέσα από το φακό των τονομιλίων.

«Από αυτή τη σκοπιά, είμαστε πολύ αισιόδοξοι», τόνισε.

Η θετική της προοπτική πηγάζει από δύο παράγοντες: τις αλλαγές στη μεταποίηση στον απόηχο του Covid-19 και τις αλλαγές στους δρόμους της μεταφοράς εμπορευμάτων ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία.

Όπως επισήμανε οι ρωσικές προμήθειες φυσικού αερίου και πετρελαίου στις οποίες βασίστηκε η Ευρώπη, καθώς και οι προμήθειες σιταριού από τη χώρα και την Ουκρανία, τώρα πρέπει να μεταφέρονται από πιο μακριά.

«Η μετατόπιση της καθιερωμένης προσφοράς όχι μόνο αύξησε την τιμή, αλλά αύξησε τα τονομίλια», είπε.

«Δεν βλέπουμε να χαλαρώνει σύντομα αυτό, αλλά παρακολουθούμε πολύ προσεκτικά».

Διαβάστε ακόμη:

67 Έλληνες εφοπλιστές που έχουν απο 20 πλοία και άνω, διαθέτουν αθροιστικά 3.464 πλοία με χωρητικότητα 316,3 εκατ. dwt!

Laskaridis Shipping: Συνεργασία με την Advent Technologies για κυψέλες μεθανόλης στα πλοία της