ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τις κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου της να αποδίδουν, η Navios Maritime Holdings, συμφερόντων της πλοιοκτήτριας Αγγελικής Φράγκου, κατόρθωσε να περιορίσει σημαντικά τις ζημιές της και να αυξήσει τα έσοδα της το 2017.
Ειδικότερα, η ναυτιλιακή περιόρισε τις καθαρές ζημίες της πέρυσι στα 165,9 εκατ. δολ. έναντι 303,8 εκατ. δολ. το 2016. Τα έσοδα από τις δραστηριότητες της στην αγορά ξηρού φορτίου στο τέλος Δεκεμβρίου 2017 ανήλθαν συα 250,4 εκατ. δολ. έναντι 199,5 εκατ. δολ. το 2016.
Η βελτίωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του ισοδυνάμου χρονοναύλωσης (TCE), καθώς και στην αύξηση των διαθέσιμων ημερών.
Στο τέταρτο τρίμηνο του 2017, οι καθαρές ζημίες της Navios Holdings διαμορφώθηκαν στα 51,6 εκατ. δολ., σημαντικά μειωμένες τις ζημίες 242,4 εκατ. δολ. που εμφάνισε το ίδιο διάστημα του 2016. Αντίστοιχα, τα έσοδα ανήλθαν στα 78,6 εκατ. δολ. έναντι 56,5 εκατ. δολ. το τελευταίο τρίμηνο του 2016.
“Οι τιμές των ναύλων στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου έχουν βελτιωθεί σημαντικά και το τέταρτο τρίμηνο του 2017 αρχίσαμε να απολαμβάνουμε τις θετικές αυτές επιδράσεις από την βελτιωμένη ναυλαγορά”, επισήμανε η Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Navios.
Στο μεταξύ, η εταιρία προχώρησε σε συμφωνία ναύλωσης για οκτώ πλοία τύπου Panamax, πέντε εκ των οποίων αφορούν μακροχρόνιες ναυλώσεις. Τον Ιανουάριο 2018, η Navios Holdings παρέλαβε το πρώτο από τα πλοία, ενώ τα υπόλοιπα επτά θα ενταχθούν στο στόλο της σε διάφορες ημερομηνίες μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Παράλληλα, το Φεβρουάριο 2018, απέκτησε το πλοίο Navios Equator Prosper, κατασκευής 2000 και χωρητικότητας 171,191 dwt, έναντι 10 εκατ. δολ.
Μετά από αυτές τις παραπάνω κινήσεις, η Navios Holdings αύξησε τη χωρητικότητα του στόλου της κατά 11% και μείωσε τη μέση ηλικία του, κατά 11%.
“Διερύνουμε τη μεταφορική ικανότητα του στόλου μας και δραστηριοποιούμαστε στην αγορά σε μια ιδανική περίοδο. Κατά τους τελευταίους εννέα μήνες, προσθέσαμε εννέα νεώτερα πλοία (οκτώ kamsarmaxes και ένα cape) και πουλήσαμε δύο παλαιότερης ηλικίας πλοία, αυξάνοντας έτσι την ικανότητα του στόλου μας και βελτιώνοντας κατά μέσο όρο την ηλικία του στόλου μας κατά 11% “, δήλωσε η κα Φραγκού.
“Με τη στρατηγική που ακολουθήσαμε στις ναυλώσεις έχουμε έκθεση στην αγορά για το 73% των 22.684 διαθέσιμων ημερών μας το 2018 “, πρόσθεσε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δ. Μελισσανίδης: Το super deal και η μεγάλη επιστροφή στην Aegean Marine
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η… πονεμένη ιστορία ενός ελληνόκτητου πλοίου που βγαίνει σε e-πλειστηριασμό
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεώργης: 15 εκατ. δολάρια κόστισε το πρώτο capesize της Times Navigation
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΠΕΦ: Επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, νέο hub και ειδικότητα στην παρασκευή φαρμάκων
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ