ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αποφασισμένη να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς τη συνολική έγκριση του master plan του ΟΛΠ εμφανίζεται η Cosco. Πηγές προσκείμενες στην κινέζικη εταιρεία αναφέρουν πως μετά τις αποφάσεις του ΚΑΣ και του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων προετοιμάζεται πυρετωδώς, προκειμένου να καταθέσει νέο αίτημα στην ΕΣΑΛ για την συνολική έγκριση του επενδυτικού σχεδίου, με εξαίρεση τη δημιουργία του εμπορικού κέντρου στον επιβατηγό σταθμό.
Οι ίδιες πηγές εκτιμούν πως το υπόμνημα με την επιχειρηματολογία υπέρ των επενδύσεων που απορρίφθηκαν την πρώτη φορά, μπορεί να υποβληθεί τις επόμενες μέρες, πιθανότατα και μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Η κινέζικη πλευρά εμφανίζεται αισιόδοξη για την έκβαση της υπόθεσης, μετά τις διαβεβαιώσεις που έλαβε από υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη ότι το master plan θα προχωρήσει στο σύνολό του, πλην του εμπορικού κέντρου. Το τελευταίο αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή «κόκκινο πανί» για τους επιχειρηματικούς φορείς της πόλης του Πειραιά, οι οποίοι φοβήθηκαν ότι η οικονομική ανάπτυξη θα περιχαρακωθεί στα στενά όρια του λιμανιού, με μοναδικό κερδισμένο την κινέζικη Cosco.
Όσον αφορά στην πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων για την ανέγερση και δημιουργία των πολυτελών ξενοδοχείων στο λιμάνι του Πειραιά, οι Κινέζοι εκφράζουν την ικανοποίησή τους, με εξαίρεση την επισήμανση για διατήρηση της εξωτερικής όψης του κτηρίου της Παγόδας. Όπως λένε, αυτό είναι κάτι που θα επηρεάσει την χωρητικότητα του κτηρίου και θα αυξήσει το κόστος της επένδυσης.
Υπενθυμίζεται πως τις προηγούμενες μέρες κυβέρνηση και Cosco συμφώνησαν να προχωρήσει το master plan για την ανάπτυξη του λιμανιού στον Πειραιά στο σύνολό του, με εξαίρεση το mall, μετά τον σάλο που προκάλεσε η απόφαση του ΚΑΣ να κηρύξει αρχαιολογικό χώρο μεγάλο μέρος του Πειραιά, βάζοντας νέα εμπόδια στην υλοποίηση του.
Είχε προηγηθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ, η οποία είχε απορρίψει σημαντικό μέρος του master plan, προκαλώντας την έντονη δυσαρέσκεια των Κινέζων που είδαν τα φιλόδοξα σχέδιά τους για τον Πειραιά να κινδυνεύουν με ναυάγιο. Να σημειωθεί πως μεταξύ των επενδύσεων που απορρίφθηκαν ήταν κατασκευή δυο κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων (car terminal), η ανέγερση νέου πεντάστερου ξενοδοχείου και η δημιουργία εμπορικού κέντρου μέσα στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας.