ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η συρρίκνωση του μεταφορικού έργου σε Αδριατική και ακτοπλοΐα και η μείωση του κύκλου εργασιών του Ομίλου σε 55,4 εκατ. έναντι 72,5 εκατ. ευρώ ήταν τα βασικά στοιχεία των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου που ανακοίνωσε η ΑΝΕΚ.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η εξάπλωση της πανδημίας COVID-19 τους πρώτους μήνες του 2020 επέφερε σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία. Υπήρξε ραγδαία μείωση της ζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ η εφαρμογή έκτακτων μέτρων προκάλεσε περιορισμό των μετακινήσεων και, συνεπώς, μεγάλες απώλειες στις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών.
Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, η πανδημία το α’ εξάμηνο του 2020 επέφερε σημαντική μείωση σε όλες τις κατηγορίες του μεταφορικού έργου. Οι αυστηροί περιορισμοί και απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν στη μετακίνηση των επιβατών από και προς την Ιταλία και τα νησιά, οδήγησαν σε κάθετη πτώση στην επιβατική κίνηση τόσο στις γραμμές της Αδριατικής όσο και στην ακτοπλοΐα.
Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2020 δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό. Εκτελώντας 3% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2019, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 172 χιλ. επιβάτες έναντι 370 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (μείωση 53%), 31 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 65 χιλ. (μείωση 52%) και 61 χιλ. φορτηγά έναντι 67 χιλ. (μείωση 9%).
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Κατά 24% μειώθηκε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ο οποίος το α’ εξάμηνο του 2020 ανήλθε σε 55,4 εκατ. έναντι ευρώ 72,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής μειώθηκε σε 50,2 εκατ. από 66,1 εκατ. ευρώ.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για το α’ εξάμηνο του 2020 ανήλθαν σε ευρώ 1,5 εκατ. έναντι ευρώ 8,8 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2019, ενώ για την Εταιρεία διαμορφώθηκαν σε ευρώ 0,2 εκατ. έναντι ευρώ 7,0 εκατ. Μείωση κατά 15% παρουσίασε το κόστος πωληθέντων του Ομίλου το οποίο υποχώρησε σε 53,9 εκατ. από 63,7 εκατ. ευρώ, ενώ της Εταιρείας μειώθηκε σε 50,0 εκατ. ευρώ από 59,1 εκατ. ευρώ.
EBITDA
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2020 διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 2,3 εκατ. έναντι κερδών 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ, αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές 2,4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2019.
Χρηματοοικονομικά αποτελέσματα
Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου και της Εταιρείας για το α’ εξάμηνο του 2020 ανήλθε σε 4,6 εκατ. ευρώ έναντι 4,7 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2019.
Καθαρά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2020 διαμορφώθηκαν σε ζημιές 13,2 εκατ. ευρώ έναντι 7,9 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2019, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές 12,4 εκατ. ευρώ έναντι 7,0 εκατ. ευρώ τη συγκρίσιμη περίοδο.
Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο του 2020 ολοκληρώθηκε η διαδικασία μετατροπής μέρους του ομολογιακού δανείου (Μ.Ο.Δ.) της Εταιρείας σε κοινές μετοχές. Με τη μετατροπή των εν λόγω ομολογιών επήλθε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των ευρώ 10,8 εκατ. με την έκδοση 36.146.665 νέων κοινών μετά ψήφου μετοχών ονομαστικής αξίας ευρώ 0,30 η κάθε μία. Κατόπιν των ανωτέρω, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ανέρχεται πλέον σε ευρώ 67,4 εκατ. διαιρούμενο σε 224.801.557 ονομαστικές μετά ψήφου μετοχές.
Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ, όπως αναφέρεται, με κύριο γνώμονα τη διασφάλιση της προστασίας των επιβατών και των ναυτικών στα πλοία, συμμορφώθηκε άμεσα και πλήρως με όλα τα απαιτούμενα μέτρα και οδηγίες από τους αρμόδιους φορείς, κατά της εξάπλωσης της πανδημίας. Παράλληλα, προσπάθησε να αντισταθμίσει τη ζημιά από τη σημαντική μείωση των εσόδων προχωρώντας σε αναδιάρθρωση δρομολογίων με αντικατάσταση και προσωρινό παροπλισμό πλοίων και εφαρμόζοντας όλα τα κρατικά εργαλεία στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων. Τα παραπάνω μέτρα, σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών των καυσίμων και την κρατική ενίσχυση των επιχειρήσεων του κλάδου, περιόρισαν ως ένα βαθμό τη μεγάλη ζημιά από τη μείωση των εσόδων.
Η συρρίκνωση του μεταφορικού έργου του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας λόγω της πανδημίας αναμένεται να συνεχιστεί και να επιβαρύνει σημαντικά τα αποτελέσματα της τρέχουσας χρήσης. Στο γ’ τρίμηνο, λόγω της εποχικότητας, καταγράφονται οι υψηλότερες πωλήσεις, ωστόσο η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι εξαιρετικά μεγάλη και δεν αναμένεται αναστροφή της τάσης αυτής τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2020. Οι προοπτικές του Ομίλου σε λειτουργικό επίπεδο θα εξαρτηθούν από τη γενικότερη πορεία της οικονομίας και του μεταφορικού έργου στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξουν τα θεσμικά μέτρα στήριξης του κλάδου, καθώς και οι αναγκαίοι ανασχεδιασμοί προκειμένου να περιοριστούν στο μικρότερο δυνατό βαθμό οι συνέπειες της πανδημίας, καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σχέδιο για τα νοσοκομεία: Τι αλλάζει το 2025, οι προτεραιότητες του Υπουργού Υγείας
- Βασιλική Λαζαράκου στο mononews: Παρά τη μείωση των επιτοκίων, το Χ.Α. ο φθηνότερος τρόπος άντλησης κεφαλαίων
- Μελέτης Μελετόπουλος στο Mononews: Οι Τούρκοι εμφανίζονται ως οι θριαμβευτές κατακτητές της Συρίας δι’ αντιπροσώπου
- Γκστάαντ VS Κουρσεβέλ: Η απόλυτη μάχη των χειμερινών παραδείσων με σαλέ από 40.000 ευρώ την εβδομάδα