ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όμως, το τίμημα που προσφέρει ο Μάριος Ηλιόπουλος, είναι κατά 21,006% χαμηλότερο από το τελευταίο κλείσιμο, αλλά είναι και κατά 345% υψηλότερο από την κατώτατη τιμή της μετοχής της ΑΝΕΚ το τελευταίο δωδεκάμηνο.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος αιφνιδίασε ακόμη μία φορά, τόσο την χρηματιστηριακή αγορά, όσο και την Ακτή Μιαούλη.
Άλλωστε το έκανε αρκετές φορές μέσα στην προηγούμενη διετία, όταν αγόρασε τα τρία ταχύπλοα και ένα συμβατικό πλοίο από τα αδέλφια Δημήτρη και Γιώργο Στεφάνου, όταν αγόρασε πέντε κρουαζιερόπλοια και όταν επιχείρησε την δυναμική είσοδο του στην MIG.
Η επιμονή του Μάριου Ηλιόπουλου για την απόκτηση της ΑΝΕΚ έχει διπλό στρατηγικό στόχο: Από τη μία να περιορίσει την ανάπτυξη της Attica Group και από την άλλη θα ενδυναμώσει το δικό του στόλο στο Αιγαίο και στην Κρήτη.
Με την κίνηση του αυτή, ο Μάριος Ηλιόπουλος, ταυτόχρονα πιέζει έμμεσα την Επιτροπή Ανταγωνισμού που έχει δεσμευτεί να συνεδριάσει την Τετάρτη 12 Ιουλίου προκειμένου να διαμορφώσει τους όρους και τις προϋποθέσεις της εξαγοράς της ΑΝΕΚ από την Attica Group, αλλά και την Τράπεζα Πειραιώς, δεδομένου ότι προσφέρει 82 εκατ. ευρώ για την εξόφληση των δανείων της ΑΝΕΚ, που είναι κατά 2 εκατ. ευρώ περισσότερα από την πρόταση της Attica Group.
Στην Ακτή Μιαούλη, υπήρχε η πληροφορία, ότι η οικογένεια Βαρδινογιάννη, που κατέχει σημαντικό ποσοστό στην ΑΝΕΚ, αλλά, έχει και ισχυρούς δεσμούς με την εταιρεία και την Κρήτη, διατυπώνει ενστάσεις και επιφυλάξεις, όσον αφορά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group. Αν επιβεβαιωθεί η πληροφορία αυτή, τότε ο Μάριος Ηλιόπουλος, θα έχει ένα ακόμη σύμμαχο στην προσπάθεια του να εξασφαλίσει την μετοχική πλειοψηφία της πρώην πολυμετοχικής εταιρείας.
Την όλη διαδικασία, είναι σίγουρο ότι παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο όμιλος Γκριμάλντι και προσωπικά ο Εμανουέλε Γκριμάλντι. Ο ιταλικός όμιλος, δεν έχει κρύψει ποτέ την πρόθεση του να αποδυναμώσει και την ΑΝΕΚ και την Attica Group, από τις γραμμές της Αδριατικής.
Η κίνηση του ομίλου Γκριμάλντι να δρομολογήσει από την προσεχή Δευτέρα 26 Ιουνίου, τα οχηματαγωγά πλοία, Eco Catania και Eco Malta μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας και να αυξήσει εντυπωσιακά τις μεταφορικές δυνατότητες του στόλου του, στοχεύει στην μείωση των τιμών, που θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά για τον στόλο της Attica Group.
Τα δύο νέα πλοία, είναι της κλάσης «GG5G» και μπορούν να μεταφέρουν περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμεί με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα, που είναι διπλάσιο από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποιήθηκαν. στη γραμμή του Ομίλου Grimaldi.
Επίσης, να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη χωρητικότητα δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τη λειτουργική και περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η πρόταση του Μάριου Ηλιόπουλου
Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όπως ανακοινώθηκε, θα συνεδριάσει την Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023, για να λάβει την τελική απόφαση για την έγκριση της απορρόφησης της ΑΝΕΚ, από την Attica Group.
Όμως, η ΑΝΕΚ, γνωστοποίησε την επιστολή με τις προτάσεις του Μάριου Ηλιόπουλου.
Η πρόταση αυτή, απευθύνεται στους “εκπροσωπούντες ποσοστό 57,70 % του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, με θέμα την εξαγορά μετοχών και δανεισμού της ΑΝΕΚ”:
– Άμεση καταβολή ποσού 82.000.000 ευρώ για τη απόκτηση του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας με παροχή εξασφαλίσεων
– Εξαγορά του συνόλου των μετοχών των βασικών μετόχων έναντι της τιμής των 0,2220 ευρώ ανά μετοχή.
– Εξασφάλιση δανεισμού από την Τράπεζα Πειραιώς
Να υπενθυμίσουμε την πρόταση της Attica Group, για την εξαγορά της ΑΝΕΚ. Η πρόταση, που κατατέθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2022, προβλέπει:
– Τη συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την εταιρία με σχέση ανταλλαγής μία (1) κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝΕΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της ATTICA και
– την καταβολή του ποσού των 80.000.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝΕΚ προς τους ανωτέρω πιστωτές, με ανεξόφλητο κεφάλαιο ύψους 236.419.251,23 ευρώ πλέον του συνόλου ανεξόφλητων τόκων ως την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής, από το ενοποιημένο σχήμα που θα προκύψει κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης.
Η συμφωνία απεστάλη χθες (20.9.2022) από τους νομικούς συμβούλους προς υπογραφή από τους εκπροσώπους των συμβαλλόμενων μερών.
Επισημαίνεται ότι η ΑΝΕΚ διαθέτει οκτώ πλοία και ο τζίρος ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ και το 2022 διακίνησε 809.000 επιβάτες, 186.000 Ι.Χ. Αυτοκίνητα και 115.000 φορτηγά αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης:
Ρωσία: Ανάλυση των NYT για τον εμφύλιο Πούτιν-Wagner
Σπίρτζης: Τον Κολοκοτρώνη τον φυλάκισε η ΝΔ
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα